Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi

Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: titulní fotka V prvním srpnovém týdnu Mercedes-Benz odhalil podobu nové generace kombi třídy E, která se nyní představuje na IAA. Vedle standardních verzí má ve Frankfurtu premiéru i ostré provedení E 63 AMG Kombi.

Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi představuje kombinaci výkonného osmiválec se zavazadlovým prostorem, nabízejícím objem od 695 do 1950 litrů. Pod kapotou kombi z Affalterbachu je stejně jako u sedanu E 63 umístěn osmiválec o objemu 6208 cm 3. Ten produkuje výkon 525 koní (386 kW) při 6800 min -1 a točivý moment 630 Nm při 5200 min -1.

Síla motoru je přenášena na kola zadní nápravy prostřednictvím sedmistupňové samočinné převodovky AMG Speedshift MCT se spojkou v olejové lázni. Ta může pracovat ve čtyřech režimech. Základním je C (Controlled Efficiency), kdy řadí tak, aby udržovala co nejnižší otáčky motoru. Dále jsou k dispozici režimy S (Sport), S+ (Sport plus) a konečně M (Manual). V posledně jmenovaném trvá přeřazení na vyšší nebo nižší stupeň pouhých 100 milisekund. K dispozici je také funkce Racestart, což je launch control, tedy systém plynulého startu bez prokluzu kol.

Tak jako sedan E 63 AMG je i provedení kombi vybaveno elektronicky ovládanými tlumiči s možností volby jejich tuhosti tlačítkem – řidič má k dispozici měkčí nastavení Comfort, dále Sport a Sport plus. AMG Ride Control je označení pro zavěšení předních kol. Vpředu najdeme klasické ocelové pružiny, zadní jsou vzduchové a disponují automatickou kontrolou světlé výšky, která přijde k duhu obzvláště při větším zatížení vozu. K lepším jízdním vlastnostem přispívá také překonstruovaná zadní náprava, rozchod kol byl oproti předchozí generaci rozšířen o 56 mm.

Samozřejmou součástí výbavy výkonného kombi je elektronická stabilizace, tedy ESP. Řidič v tomto modelu má tři možnosti, jak s ní naložit – ESP On znamená pochopitelně zapnutý systém, ESP Off jej dokáže vypnout, třetím je pak ESP Sport. Pozornost byla věnována i brzdám, které jsou výsledkem vlastního vývoje AMG. Standardem jsou ocelové kotouče s vnitřním chlazením o průměru 360 mm. Poprvé v historii výkonných kombi značky Mercedes jsou za příplatek k dispozici i keramické brzdové kotouče.

Součástí standardní výbavy jsou osmnáctipalcová kola obutá do pneumatik o rozměrech 255/40 R 18 vpředu a 285/35 R 18 vzadu. V nabídce příplatkových prvků figurují ještě devatenáctipalcová kola s pneumatikami 255/30 R 19 vpředu a 285/30 R 19 vzadu.

U vozů značky Mercedes-Benz samozřejmě hraje velkou roli i bezpečnost. V základní výbavě je sedm airbagů, aktivní opěrky hlav předních cestujících a řada elektronických systému, jako například Attention Assist, který dohlíží nad bdělostí řidiče a pokud za volantem usíná, na tuto skutečnost jej akusticky upozorní. Ochranu cestujících zajišťuje preventivní bezpečnostní systém Pre-Safe, který je kombinován s brzdovým asistentem Brake Assist Plus. Pomocí dvou radarů monitoruje dění kolem vozidla a je-li jiný automobil nebezpečně blízko, připraví brzdný účinek tak, aby řidič mohl při sešlápnutí pedálu co nejúčinněji zamezit větším následkům nehody. Zároveň například zavře okna, jsou-li otevřena, či napne bezpečnostní pásy. Za příplatek je pak k dispozici i verze, která je schopna vůz zcela zastavit. Zájemci o E 63 AMG si také mohou přiobjednat například LKA (Lane Keeping Assist – asistent pro udržení v jízdním pruhu), BSA (Blind Spot Assist – eliminuje mrtvý úhel), či systém nočního vidění.

Nejvýkonnější provedení nové generace kombi třídy E se od svých méně výkonných příbuzných odlišuje i svým vzhledem. Karoserie E 63 AMG je vybavena aerodynamickým paketem s výrazně tvarovanými nárazníky a nástavci prahů. Interiér se odlišuje především díky sportovním předním sedadlům a materiálům použitým na čalounění sedadel, palubní desky i výplně dveří.

Standardní výbavou se pro E 63 AMG stane systém EASY-PACK, který umožňuje prostřednictvím dálkového ovládání nebo stiskem kliky otevírat a zavírat automaticky víko zavazadelníku. Nový je systém sklápění druhé řady sedadel, který je ovladatelný ze zadní části prostoru pro zavazadla. Při sklápění sedadel není nutné vyjímat opěrky hlav a po jejich sklopení vzniká rovná ložná plocha.

Vedle zavazadlového prostoru, nabízejícího objem až 1950 litrů, především řidiče potěší jízdní výkony nového superkombi. Mercedes-Benz E 63 AMG zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,6 s, což je jen o 0,1 s horší čas než u sedanu. Maximální rychlost je, jak tradice velí, elektronicky omezena na 250 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu se má pohybovat okolo 12,8 litru benzinu na 100 km, což je údaj, který bude důležitý asi jen pro velmi malé procento zájemců o tento model. Uvedení na trh je naplánováno na únor příštího roku.

Fotogalerie

  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 1
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 2
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 3
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 4
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 5
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 6
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 7
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 8
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 9
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 10
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 11
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 12
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 13
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 14
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 15
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 16
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 17
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 18
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 19
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 20
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 21
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 22
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 23
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 24
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 25
  • Frankfurt 2009: Mercedes-Benz E 63 AMG Kombi: fotka 26


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.