Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio

Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: titulní fotka Přes všechny dřívější předpovědi, že nový otevřený model s trojzubcem na přídi dostane pevnou skládací střechu, se na IAA ve světové premiéře představuje Maserati GranCabrio s tradiční látkovou střechou.

Maserati GranCabrio přímo navazuje na současné modely GranTurismo a Quattroporte. Platforma nového kabrioletu je přímo odvozena od čtyřdveřového modelu. Italská automobilka ve svých tiskových materiálech vyzdvihuje tuhost karoserie, jejíž skelet je vyroben z vysokopevnos­tní oceli.

Interiér nového modelu má jako první v historii vozů značky Maserati s otevřenou karoserií nabídnout plnohodnotný prostor pro čtveřici dospělých cestujících. Ti si vedle větru ve vlasech budou užívat kvalitní materiály čalounění i obložení interiéru a také audio systém BOSE vyvinutý speciálně pro GranCabrio.

Třívrstvá plátěná střecha má vynikat kvalitní zvukovou i tepelnou izolací a umožňovat celoroční provoz nového kabrioletu. Její otevření má trvat jen 28 sekund a je možné manipulovat s ní i při jízdě do rychlosti 30 km/h.

Pod kapotou nového Maserati má své místo známy vidlicový osmiválec o objemu 4691 cm 3. Ten disponuje stejným výkonem jako v kupé GranTurismo S a nabízí 440 koní (323 kW) při 7000 min -1 a točivý moment 490 Nm při 4750 min -1. S motorem spolupracuje šestistupňová převodovka od společnosti ZF.

Podvozek kabrioletu je standardně vybaven elektronicky řízenými tlumiči Skyhook. Součástí výbavy vozu je systém MSP (Maserati Stability Programme), který v případě potřeby redukuje přísun točivého momentu a zároveň aktivuje ABS a EBD, aby zabránil zablokování kol při náhlém brzdění. Podle údajů výrobce je nový model schopný zastavit z rychlosti 100 km/h na 35 metrech.

Maserati GranCabrio je dlouhé 4881 mm, široké 1915 mm (bez vnějších zrcátek) a vysoké 1353 mm. Rozvor náprav je dlouhý 2942 mm. Přední kola mají rozchod 1586 mm, zatímco zadní 1590 mm. Čtyřmístný kabriolet s pohotovostní hmotností 1980 kg je s nataženou střechou schopen uhánět maximální rychlostí 283 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 5,4 s.

Fotogalerie

  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 1
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 2
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 3
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 4
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 5
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 6
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 7
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 8
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 9
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 10
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 11
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 12
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 13
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 14
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 15
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 16
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 17
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 18
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 19
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 20
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 21
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 22
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 23
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 24
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 25
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 26
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 27
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 28
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 29
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 30
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 31
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 32
  • Frankfurt 2009: Maserati GranCabrio: fotka 33


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: strecha x_ghost 17.09.2009  01:07
Re: strecha TeeJay 16.09.2009  22:25
strecha x_ghost 16.09.2009  16:25
Vstoupit do diskuse ›