Frankfurt 2009: Audi R8 Spyder
Kompletní informace a obsáhlá fotogalerie otevřené verze Spyder sportovního vozu Audi R8.
Roadster Audi R8 jsme vám ukázali už minulý týden, teď se ovšem ingolstadtská novinka představila oficiálně, a to kromě základních technických informací znamená i uvolnění velké fotogalerie.
Otevřená auta vždy představují v nabídce automobilek exkluzivní záležitost a není tedy divu, že se R8 Spyder představuje s nejsilnějším motorem v nabídce – desetiválcem 5,2 l s kompresním poměrem 12,5:1 a suchou klikovou skříní, jenž disponuje sympatickým výkonem 525 k (386 kW) při působivých 8000 otáčkách. A prostě to musím připomenout – omezovač zasáhne až při 8700 (!) ot/min!!! Točivý moment vrcholí neméně chvályhodnou hodnotou 530 Nm při 6500 otáčkách. S tímhle spyder zvládne stovku za skvělé 4,1 s, je tedy jen o dvě desetinky pomalejší než kupé. Na dvoustovce je za 12,7 s a maximálka činí 313 km/h. Kombinovaná spotřeba prý bude 14,9 l na 100 km se šestistupňovým manuálem a 13,9 s s R tronicem.
Když už jsme u těch čísel. Podle očekávání roadster trošku přibral, střecha a její mechanizmus sice váží jen 30 kg, celkově ale váha auta vyskočila na 1720 kg, což je o metrák více, než váží výchozí kupé, což není zas tak velký rozdíl. Stažení nebo vytažení střechy je otázkou 19 sekund a je možné až do rychlosti 50 km/h. Ve složeném stavu je schována pod krytem z karbonu. Roadster má váhu mezi přední a zadní nápravu rozdělenu v poměru 43:57 a samozřejmostí je pohon všech kol, obutých do 19" pneumatik 235/35 vpředu a 295/30 vzadu. V nabídce jsou ale i salámy 305/30… Standardem jsou vrtané přední brzdy s osmi pístky a zadní se čtyřmi, za příplatek lze pořídit i keramické kotouče. V základní výbavě je i adaptivní podvozek magnetic ride.
Co se vzhledu samotného týče, příbuznost s kupé je neoddiskutovatelná, kvůli odstranění střechy ale došlo k úpravě krytu motoru a vůz přišel také o charakteristickou, barevně odlišenou „čepel“ na bocích. Kožená sedadla v kabině mají speciální pigment, jenž dokáže na slunci snížit povrchovou teplotu sedadel až o 20 stupňů.
Prodej auta v Německu bude zahájen v první čtvrtině příštího rok, a to za ceny začínající na 156 400 euro, další země přijdou na řadu vzápětí.
Fotogalerie
Tapety na plochu
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: . | nevim dál | 15.09.2009 23:49 |
. | Frankie... | 15.09.2009 15:41 |
Vstoupit do diskuse › |