Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron

Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: titulní fotka Čtyři elektromotory a 4500 Nm. Ne, nepřehlédli jste se. Čtyři tisíce pět set newtonmetrů. Stačí vyměnit kola a nákup vlaků Pendolino se rázem jeví jako naprosto zbytečný.

Oficiální fotky konceptu Audi unikly v předvečer autosalonu a naší pozornosti neunikly, v průběhu výstavy samotné ovšem pochopitelně automobilka poskytla i v pondělí ještě neznámé informace o této studii.

R8 e-Tron má asi největší smůlu v tom, že jeho přítomnost na stánku s přehledem zastínil sériový R8 Spyder. Ale prostřednictvím tohoto konceptu se značka dívá do vzdálenější budoucnosti, o níž asi ještě nikdo z nás nemá ani tušení, takže by si asi zasloužila neméně pozornosti. Pokud to tedy Audi s tímhle směrem vývoje myslí opravdu vážně. Na karoserii byla oproti výchozímu R8 upravena celá řada oblastí, nepřehlédnutelná je maska a diodové světlomety, spolu s mnohopaprskovými koly. Všechny karosářské díly, posazené na hliníkovém rámu, jsou vyrobeny z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny a kupé má délku 4,26 m, šířku 1,9 m a výšku 1,23 m.

Tohle audi má v každém z kol jeden elektromotor (a co neodpružené hmoty?), přičemž toto kvarteto disponuje celkovým výkonem nějakých 313 koní (230 kW). To není zas tak moc, naprosto zdrcující je ale točivý moment agregátu – plných 4500 Nm, nichž jde 70 % (3150) na zadní kola. Tato kombinace parametrů sice stačí na maximálku „jen“ 200 km/h, ale umíte si představit ten zátah? Stovka za 4,8 s není vůbec špatné číslo.

Čtveřice motorů si bere šťávu z centrálního setu akumulátorů, jenž váží 470 kg, v Ingolstadtu jsou ale optimisté a tvrdí, že i přesto je e-Tron lehčí než R8 s osmiválcem. Pokud se budete krotit, můžete s autem ujet až 248 km, jakmile však přišlápnete plyn intenzivněji k podlaze, už za pár minut byste měli hledat elektrickou zásuvku. Doma v garáži vám bude dobíjení trvat 6 až 8 hodin, ze silnější (400 V, 63 A) zásuvky by se totéž mělo podařit za 2,5 hodiny.

Fotogalerie

  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 1
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 2
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 3
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 4
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 5
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 6
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 7
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 8
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 9
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 10
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 11
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 12
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 13
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 14
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 15
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 16
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 17
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 18
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 19
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 20
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 21
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 22
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 23
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 24
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 25
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 26
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 27
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 28
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 29
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 30
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 31
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 32
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 33
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 34
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 35
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 36
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 37
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 38
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 39
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 40
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 41
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 42
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 43
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 44
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 45
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 46
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 47
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 48
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 49
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 50
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 51
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 52
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 53
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 54
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 55
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 56
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 57
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 58
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 59
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 60
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 61
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 62
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 63
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 64
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 65
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 66
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 67
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 68
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 69
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 70
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 71
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 72
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 73
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 74
  • Frankfurt 2009: Audi R8 e-Tron: fotka 75


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.