Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide

Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: titulní fotka V roce 2006 se světu představil čtyřdveřový Aston Martin Rapide v podobě konceptu. Nyní na IAA probíhá premiéra dlouho očekávané sériové verze, která bude jedním z nejexkluzivnějších čtyřdveřových kupé na trhu.

V poválečné historii automobilky Aston Martin hrály čtyřdveřové modely až na pár výjimek druhé housle. Když nebudeme počítat modely Lagonda 2,6 Litre a Lagonda 3 Litre z let 1948 až 1958, které konstrukčně neměly s Astony nic společného, prvním takovým autem byla Lagonda Rapide. Technický základ i design vycházel z Aston Martinu DB4 a v letech 1961 až 1964 bylo vyrobeno 55 kusů. Nejznámější a nejdéle vyráběným poválečným čtyřdveřovým Aston Martinem je Lagonda z let 1976 až 1990. Extrémně hranatou karoserii s klínovitým profilem navrhl William Towns a za téměř patnáct let bylo vyrobeno 645 vozů.

Nyní se ovšem píše nová kapitola v historii čtyřdveřových automobilů se značkou Aston Martin. Nová interpretace vychází z modelu DB9 a jako koncept se poprvé představila na detroitském autosalonu v roce 2006. O rok později, poté co Ford automobilku prodal, bylo rozhodnuto o jeho výrobě. Pod sportovně elegantní karoserií navrženou ve stylu současných Astonů se nachází prodloužená hliníková platforma VH.

Aston Martin Rapide se na IAA představuje ve své produkční podobě. Novinka nastupuje s karoserií dlouhou 5019 mm, širokou 2140 mm (včetně zpětných zrcátek) a vysokou 1360 mm. Čtyřdveřový automobil vyniká svou dynamickou siluetou a má nabídnout prostor čtveřici dospělých cestujících. Pří vývoji byl brán ohled i na prakticky smýšlející zájemce a Rapide nabízí zavazadlový prostor o objemu 301 litrů, který může být zvětšen až 750 litrů a je přístupný výklopným zadním víkem.

Vraťme se ale k tomu, co nás zajímá mnohem víc než to, kam dá milionář své kufry. To znamená, že se přesuneme do přední části a podíváme se pod kapotu, kde je za přední nápravou uložen dvanáctiválec do V o objemu 5935 cm 3. Ten produkuje výkon 477 koní (350 kW) při 6000 min -1 a točivý moment 600 Nm při 5000 min -1. Přenos této síly na kola má na starosti šestistupňová automatická převodovka Touchtronic 2, která je umístěna u zadní nápravy a Rapide má jako ostatní Astony uspořádání transaxle.

Novinka na, jejíž konstrukci je v hojné míře využito hliníku, kompozitních materiálů ale i oceli, stojí na 20palcových litých kolech. Ta jsou obuta do pneumatik Bridgestone Potenza o rozměrech 245/40 R20 vpředu a 295/35 R20 vzadu. Čtyřmístný automobil vážící 1950 kg zpomalují a zastavují ocelové kotoučové brzdy o průměru 390 mm vpředu a 360 mm vzadu, do nichž se zakusují šestipístkové brzdiče vpředu a čtyřpístkové brzdiče vzadu. U vozu této výkonnostní i cenové kategorie je samozřejmostí záplava elektronických pomocníků, ukrytých za zkratky DSC, ABS, EBD, EBA, HBA, PTC a EPB. Podvozek je samozřejmě vybaven adaptivní tlumiči, které napomáhají k dosažení co nejlepších jízdních vlastností.

Na konec si můžeme nechat informace o jízdních výkonech. Aston Martin Rapide akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,3 s a má se umět pohybovat maximální rychlostí okolo 303 km/h. První sériové vozy mají k svým majitelům zamířit začátkem roku 2010 a cena má být zveřejněna v nejbližších dnech.

TIP: Frankfurt 2009 živě: Aston Martin Rapide – první dojmy

Fotogalerie

  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 1
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 2
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 3
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 4
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 5
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 6
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 7
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 8
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 9
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 10
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 11
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 12
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 13
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 14
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 15
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 16
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 17
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 18
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 19
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 20
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 21
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 22
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 23
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 24
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 25
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 26
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 27
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 28
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 29
  • Frankfurt 2009: Aston Martin Rapide: fotka 30

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: AM land89 17.09.2009  02:12
AM DBS 16.09.2009  13:36
Vstoupit do diskuse ›