Fotoreportáž: Autostadt deset let poté

Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: titulní fotka Je to neuvěřitelné, ale wolfsburský Autostadt už existuje deset let. A to je dobrý důvod, proč jej navštívit, což mimochodem (nemyslel bych, že to někdy řeknu) opravdu stojí za to.

Nakonec není vůbec špatné, mít ve vedení automobilky megalomana. Když se v letech historicky největší konjunktury německého autoprůmyslu rozhodl Ferdinand Piëch, že postaví koncernu Volkswagen (a trošku i sobě) pomník v podobě „města automobilů“ Autostadtu, ťukali si všichni na čelo. Kdo by asi tak byl zvědavý na showroomy rozházené po parku?

Jenže realita není rozhodně tak špatná. Ano, Autostadt je něčím mezi lázeňskou promenádou, golfovým hřištěm a vydlážděným letenským torzem „fronty na maso“, kde jsou rozmístěny stánky Audi, Volkswagenu, Seatu, Škodovky, Bugatti, Lamborghini a užitkových VW. Jenže ono je tam toho ještě mnohem, mnohem víc, jak jsem měl možnost se na vlastní oči téměř přesně deset let od otevření, které proběhlo 1. června 2000, přesvědčit.

Na tomto místě se sluší poděkovat zastoupení značky Volkswagen Užitkové vozy, díky níž se tato exkurze zrealizovala současně s návštěvou fabriky v Hannoveru, která se vám možná vybaví nejen jako rodiště multivanů a caravel, ale také coby místo, kde se vyrábí karoserie pro Porsche Panamera. Proto mají volkswageňácké užitkáče své místo v naší velké fotogalerii, doslova přecpané automobilovými ikonami. Ještě jednou díky, je to prostě Dasssss Autooooo. $5$

Skončeme ale s touto upřímně míněnou zdravicí a věnujme se opět Autostadtu. Jeho dominantou jsou dvě skleněné válcovité věže, v nichž jsou dočasně uskladněny volkswageny, které si jejich budoucí majitelé rozhodli vyzvednout v Zákaznickém centru Autostadtu, které se nachází nedaleko. Ano, přesně tak, volkswageny je možné si převzít namísto u běžných dealerů právě zde, čeští zákazníci ale tuto možnost nemají.

Další specialitou, kterou je dobré neminout, je vzdělávací centrum, které návštěvníky provede procesem návrhy automobilu, od původních „tužkových“ návrhů a vztahu jednotlivých značek ke kulturnímu prostřední, z něhož vzešly, až po finalizaci hliněného modelu. Nechybí ale ani promítání tématických filmů nebo zábava pro děti od jízdy po dopravním hřišti po tvorbu vlastního designu aut.

Jednotlivé pavilóny automobilek samy o sobě neukazují nic převratného – pár aut, charakterizujících danou značku. U Škodovky byste tak marně hledali Fabii RS, orientace na rodinu a ekologii je jasně daná. U Audi se naparovala auta jako TT RS, RS5 a R8 Spydera u Seatu promítali fotbal. V krychli VW je jakési kino, které zrovna promítalo, když jsem šel okolo poprvé, podruhé i potřetí, takže jsem z interiéru viděl jen toalety v suterénu. Zajímavá je ale určitě černá kostka Lamborghini, kde je murcielago chováno jako zvíře v kleci, aby čas od času mohlo v mlžné a reflektorové šou vypustit trochu „páry“ a na pár okamžiků se na točně objevit na vnější zdi stavby. A pak tu máme stánek prémiových značek, věnovaný aktuálně pochromovanému Bugatti, umístěnému v interiéru, jehož pojetí působí asi tak, jako výzdoba dětské party v Národním divadle. Proti gustu… Auto ale vypadá v chromu skutečně impozantně.

Autostadt je dokončený areál, v němž se nepočítá s dalšími stavbami pro jiné značky, Koncern by se tak už pomalu měl přestat rozpínat. Dost na tom, že není místo na Bentley, respektive na Porsche.

To nejlepší se ale skrývá v pětipatrové budově v blízkosti stánku luxusních značek – muzeum. Nejde však o muzeum VW, kde byste obdivovali brouka, brouka a zase brouka, ale sešla se tam dobře stovka prvotřídně zrestaurovaných aut z různých období historie, které představovaly v nějakém ohledu milníky vývoje automobilizmu, lhostejno, zda jsou z Ameriky, Japonska, Evropy (nebo Německa $5$ ). A jak ostatně můžete vidět v galerii pod článkem, je opravdu na co se dívat.

Autostadt navštívilo za dekádu jeho existence přes 20 milionů lidí a vzhledem k tomu, co je zde k vidění, si můžete být jisti, že rozhodně nešlo výhradně o milovníky koncernových značek. Ať už máte vůči tomuto místu jakékoli předsudky, jsem přesvědčen o tom, že tohle místo by měl každý fanda do aut navštívit. Už jen proto, že je jediné svého druhu na světě. Tak mě napadá, že je klika, že podobný nápad neměli v Zemi neomezených možností – v Americe. V areálech koncernů GM a Ford by to teď vypadalo jako po vymření…

Fotogalerie

  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 1
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 2
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 3
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 4
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 5
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 6
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 7
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 8
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 9
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 10
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 11
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 12
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 13
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 14
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 15
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 16
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 17
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 18
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 19
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 20
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 21
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 22
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 23
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 24
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 25
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 26
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 27
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 28
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 29
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 30
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 31
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 32
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 33
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 34
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 35
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 36
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 37
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 38
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 39
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 40
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 41
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 42
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 43
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 44
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 45
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 46
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 47
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 48
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 49
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 50
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 51
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 52
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 53
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 54
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 55
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 56
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 57
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 58
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 59
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 60
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 61
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 62
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 63
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 64
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 65
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 66
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 67
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 68
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 69
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 70
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 71
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 72
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 73
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 74
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 75
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 76
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 77
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 78
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 79
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 80
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 81
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 82
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 83
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 84
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 85
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 86
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 87
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 88
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 89
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 90
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 91
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 92
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 93
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 94
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 95
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 96
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 97
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 98
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 99
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 100
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 101
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 102
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 103
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 104
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 105
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 106
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 107
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 108
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 109
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 110
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 111
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 112
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 113
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 114
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 115
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 116
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 117
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 118
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 119
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 120
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 121
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 122
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 123
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 124
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 125
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 126
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 127
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 128
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 129
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 130
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 131
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 132
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 133
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 134
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 135
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 136
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 137
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 138
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 139
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 140
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 141
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 142
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 143
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 144
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 145
  • Fotoreportáž: Autostadt deset let poté: fotka 146


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Další značky coolio 29.07.2010  02:32
proč jedu na... ICE. 28.07.2010  20:41
Re: No, nevím Michal Fokt 28.07.2010  20:24
Re: No, nevím oIoo 28.07.2010  18:27
Re: No, nevím Michal Fokt 28.07.2010  17:20
No, nevím oIoo 28.07.2010  17:10
Vstoupit do diskuse ›