Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost

Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: titulní fotka Po nových pohonných jednotkách pro šestiválcový Mustang a osmiválcový Mustang GT přichází na řadu zcela logicky i Shelby GT500. Pro něj si divize SVT připravila nový hliníkový osmiválec o objemu 5,4 litru.

Ford Shelby GT500 je v současnosti nejvýkonnějším zástupcem modelové řady Mustang, který je nabízen přímo automobilkou. V provedení pro modelový rok 2011 bude pod jeho kapotou pracovat nový hliníkový osmiválec o objemu 5,4 litru přeplňovaný kompresorem.

Nová pohonná jednotka je dílem divize Special Vehicle Team (SVT) a k jejím hlavním přednostem má patřit snížení hmotnosti o 46 kg oproti předchozímu motoru. Vedle toho má nabídnout výkon 550 koní (405 kW), což je o 10 koní víc než doposud. Hodnota točivého momentu 691 Nm zůstává beze změn, ale 80 % je dostupných od 1750 do 6250 otáček za minutu.

Mírné navýšení výkonu a především citelné snížení hmotnosti nad přední nápravou se má postarat o lepší ovladatelnost, dynamičtější jízdní vlastnosti a snížení spotřeby paliva. Ohledně rychlosti Ford prozatím uvádí pouze skutečnost, že na 2,3 míle (3,68 km) dlouhém testovací okruhu je model pro rok 2011 s paketem SVT Performance Package o 3,0 s rychlejší než stávající provedení.

Mnohem více pozornosti je věnováno spotřebě paliva a podle tiskových materiálů je Shelby GT500 pro modelový rok 2011 prvním moderním Shelby, za který se nemusí platit gas guzzler tax (daň za vysokou spotřebu paliva). Na dálnici si model 2011 řekne o 10,2 litru paliva na 100 km a ve městě 15,7 l na 100 km, zatímco model 2010 spotřebuje 10,7 l na 100 km, resp. 16,8 l na 100 km.

Vedle nové pohonné jednotky prodělal Shelby GT500 i úpravy karoserie, které mají zajistit snížení hluku o 20 %. Zároveň došlo i k snížení vibrací a zvýšení tuhosti karoserie o 12 % ve srovnání s modelovým rokem 2010. Nový je pro modelový rok 2011 i elektrický posilovač řízení EPAS. Pro dosažení agresivnějšího zvukového projevu je Shelby GT500 vybaven novým výfukovým systémem. Nově jsou standardem 19palcová kola, zatímco doposud se používala 18palcová.

Pro zájemce o další zlepšení ovladatelnosti nabídne Ford příplatkový paket SVT Performance Package, jehož součástí jsou pneumatiky Goodyear Eagle F1 SuperCar G, odlehčené disky kol, změny v převodech a tužší pružiny, které mimo jiné zajistí snížení světlé výšky o 11 mm vpředu a o 8 mm vzadu. V rámci tohoto paketu je upraveno i chlazení brzd a brzdový i spojkový pedál.

Novinkou v nabídce výbavy na přání pro Shelby GT500 modelového roku 2011 je skleněná střecha pro verzi kupé. Prodej modernizovaného modelu se má v USA rozběhnout na přelomu jara a léta letošního roku.

Fotogalerie

  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 1
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 2
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 3
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 4
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 5
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 6
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 7
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 8
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 9
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 10
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 11
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 12
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 13
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 14
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 15
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 16
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 17
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 18
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 19
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 20
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 21
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 22
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 23
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 24
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 25
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 26
  • Ford Shelby GT500: nový motor a nižší hmotnost: fotka 27


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
klasika 275 GTB 10.02.2010  21:38
Re: hmm King 09.02.2010  19:15
Re: GT500 2011 lolecdilino 09.02.2010  15:03
GT500 2011 %yaroukh 09.02.2010  14:14
hmm Hrubis 09.02.2010  11:13
Vstoupit do diskuse ›