Ford Racing nabízí pětilitrový osmiválec z Mustangu GT
Divize Ford Racing má ve své nabídce spoustu zajímavých věcí, díky nimž mohou majitelé severoamerických modelů s modrým oválem na přídí udělat svůj stroj rychlejším. Novinkou je pětilitrový osmiválec z Mustangu GT.
Od 15. srpna letošního roku má být v prodeji samostatně nový pětilitrový osmiválec, který měl premiéru pod kapotou Mustangu GT v provedení pro modelový rok 2011.
Hliníkový vidlicový osmiválec využívá rozvodu DOHC, tedy dvou vačkových hřídelů v hlavě válců. Ty disponují variabilním časováním sacích a výfukových ventilů Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing), zvyšujícím točivý moment motoru v nízkých otáčkách i jeho největší výkon, zároveň ovšem snižuje spotřebu paliva. Také reakce agregátu na plynový pedál jsou rychlejší.
Pětilitrový motor váží 195 kg a při kompresním poměru 11:1 dosahuje největšího výkonu 412 koní (303 kW) při 6500 min-1 a točivého momentu 529 Nm při 4250 min-1.
Společně s motorem je k dispozici manuální šestistupňová převodovka, ale součástí dodávky není alternátor. Cena motoru 5.0 V8 je stanovena na 6.999 amerických dolarů (zhruba 133.000,– Kč).
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: váha | Mr._Dragon | 08.08.2010 13:18 |
Re: váha | Georrge | 07.08.2010 17:58 |
Re: váha | riderhenry | 07.08.2010 16:48 |
Pointa toho motoru je | oIoo | 07.08.2010 16:13 |
Re: váha | mustafa | 07.08.2010 15:12 |
Re: váha | Georrge | 07.08.2010 12:59 |
Re: váha | nasťa (RSKa) | 07.08.2010 12:49 |
váha | mustafa | 07.08.2010 11:59 |
Vstoupit do diskuse › |