Ford GT Geiger HP790: zelená střela z Německa
Karl Geiger představuje svou nejnovější kreaci, jejímž základem je supersportovní Ford GT. Německý specialista na americké stroje věnoval největší pozornost úpravám pohonné jednotky.
Hlavním důvodem pro použití jedovatě zeleného laku na karoserii Fordu GT Geiger HP790 je skutečnost, že tato barva je v dnešní záplavě různých odstínů stříbrné metalízy naprosto nepřehlédnutelná. Karl Geiger ji tedy použil, aby viditelně upozornil na svůj nový produkt.
Hlavní úpravou na supersportovním Fordu je ovšem přepracovaná pohonná jednotka. V sériovém provedení pracuje před zadní nápravou kompresorem dopovaný osmiválec o objemu 5,4 litru s výkonem 557 koní (410 kW) a točivým momentem 678 Nm.
U Geigerů ale vymění kompresor za větší a plnící tlak se zvedá z 0,8 na 1,25 barů, optimalizuje se sání, vymění se vzduchový filtr, následuje výměna výfukového systému, modifikuje se chlazení, použijí se nové ventily a přeprogramuje se řídící jednotka. Výsledkem všech provedených úprav je výkon 790 koní (581 kW) a maximální točivý moment 863 Nm při 4600 min-1.
S takovou silou pod kapotou zvládne upravený Ford GT akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,6 s, z 0 na 200 km/h zrychlí za 6,0 s a po 22,8 s od startu se pohybuje rychlosti 300 km/h. Maximální rychlost se podle úpravce pohybuje okolo 360 km/h. Sériový Ford GT zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,77 s a dosáhne maximální rychlosti 341 km/h.
Dosahovaným jízdním výkonům je přizpůsobeno nastavení podvozku a jsou použity nové stavitelné tlumiče. Podle tiskových materiálů GeigerCars se podařilo snížit světlou výšku Fordu o 60 mm. O přenos síly motoru na asfalt se starají kola s disky o rozměrech 9×20 palců vpředu a 11×21 palců vzadu, které jsou obuty do pneumatik Dunlop SP Sport Maxx 245/35 R20, resp. 325/30 R21. Za velkými koly jsou ukryty i větší kotoučové brzdy.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: 0-200 | dmbs | 28.11.2009 00:01 |
0-160 | Maxima11111 | 27.11.2009 21:04 |
Re: 0-200 | %yaroukh | 27.11.2009 20:03 |
Re: 0-200 | dmbs | 27.11.2009 09:46 |
Re: 0-200 | dmbs | 27.11.2009 09:44 |
Re: 0-200 | %yaroukh | 27.11.2009 00:43 |
0-200 | %yaroukh | 27.11.2009 00:42 |
Re: Re: :) | Wow | 26.11.2009 19:44 |
Re: Re: :) | dmbs | 26.11.2009 19:25 |
Re: :) | eef | 26.11.2009 16:35 |
f | Hrubis | 26.11.2009 15:53 |
:) | jirkas... | 26.11.2009 12:34 |
Vstoupit do diskuse › |