Ford Focus RS: konečně oficiální a podrobné údaje (nové foto)
Už o něm bylo tolik napsáno a my jsme vám zatím nepřinesli nějaký ucelenější pohled pod jeho plechovou sukýnku. Tak tady je, dobrou chuť.
Nový Ford Focus RS nám pěkně zamotal hlavu. „Dobře informovaná“ ostrovní média se předháněla v zaručených zprávách a jak už to tak bývá, pomotala co se dalo. Focus RS už se ale v Saarlouis vyrábí a tak je na místě si ho konečně (a už snad definitivně) oficiálně představit trošku podrobněji.
Začněme tedy těmi nejdůležitějšími údaji. Ford Focus RS druhé generace má provozní hmotnost 1467 kilogramů, kterou má za úkol rozhýbat turbodmychadlem Borg -Warner K16 přeplňovaný řadový pětiválec o objemu 2522 kubických centimetrů. Z něho se technikům podařilo vymámit velmi slušných 305 k (224 kW) při 6500 otáčkách za minutu. Točivý moment se může pochlubit velmi plochou křivkou průběhu s vrcholem v 440 Nm mezi 2300 a 4500 ot./min. Trošku nás děsí, že celá tahle kopa výkonu se skrze šestistupňovou manuální převodovku valí na nebohá přední kola, ale inženýři od Fordu snad ví, co dělají. Oproti Focusu ST bylo vylepšeno či alespoň upraveno mnoho funkčních částí (nejen) v motorovém prostoru. Nejedná se ale pouze o hlavu motoru, vačky, těsnění pod hlavou, sací potrubí nebo třeba svody výfuku. Přepracován musel být například chladící systém, který je oproti tomu v modelu ST o cca. 25% účinnější.
Nejvyšší rychlost vozu činí 263 km/h, při které na šestý převodový stupeň motor dosahuje 6175 otáček. Pružné zrychlení z 50 na 100 km/h trvá (při zařazené čtyřce) vozu 5,3 sekund, zatímco klasický sprint z klidu na stovku jen o šest desetinek déle. Pokud zrovna nebudete spěchat, Focus RS by vás měl odměnit i poměrně přívětivou spotřebou. V klasickém městském testovacím cyklu si řekne o 13,4 litrů Naturalu 95(98), mimo město o sedm a kombinovaná spotřeba udávaná Fordem činí 9,4 l paliva na 100 kilometrů. Mimochodem, to jsou čísla ne nepodobná těm, kterými se pyšní o poznání slabší verze ST. A když už jsme u těch (pro nás) nezajímavých čísel, řeknu vám ještě velikost nádrže a objem kufru: 62 resp. 385 litrů. Brrr, to je na Autofunu určitě poprvé, co píšeme o kufru, takže honem rychle dál.
Co by to bylo za kultovní hot-hatch, kdyby se bál zatáček. Abyste mohli řádit i na klikatých silničkách, má Focus RS o 20 mm nižší světlou výšku a o 40 mm větší rozchod kol. Modifikované přední zavěšení je typu RevoKnuckle, na který má Ford patent. Jedná se o upravenou verzi zavěšení McPherson, jejíž geometrie umožňuje lepší trakci a potlačuje přenos momentu z hnaných kol do volantu. K lepší ovladatelnosti přispívá také samosvorný přední diferenciál od britské firmy Quaife. Potěší také strmější převod řízení, mezi dorazy je nyní jen 2,32 otáček. O grip se bát rozhodně nemusíte, pneumatiky Continental o rozměru 235/35/R19 se budou asfaltu určitě držet pevně jako jedna nejmenovaná víra.
Aerodynamice byly při vývoji vozu věnovány dlouhé hodiny, což dokládá i 8000 kilometrů strávených při testech na slavné Severní smyčce. Hodnota součinitele aerodynamického odporu je 0,38, což by se někomu mohlo zdát příliš, důležitá je ale eliminace vztlaku při vysokých rychlostech. To pochopitelně ústí v o něco horší (viděno optikou součinitele) aerodynamické vlastnosti, protože je nutné zvětšit přítlak, zato si ale nezahrajete v první rychlejší zatáčce kuželky se stromy u cesty. V tomto ohledu se hodnota přítlaku vůči modelu ST zvětšila o celých 26 %. A když už jsme u těch jízdních vlastností, zmiňme také silnější brzdy o průměru 336 mm vpředu a 302 mm vzadu, které dokáží vůz ze stokilometrové rychlosti zastavit na 34,8 metrech. Při zahájení prodeje (v březnu) si budou zákazníci moci vybrat jeden ze tří laků karoserie, nazvaných Ultimate Green (zelená), Performance Blue (modrá) a Frozen White (bílá).
Musím říct, že se v redakci na nový Focus RS všichni těšíme jako jeden muž. Čísla na papíře totiž vypadají fantasticky a už s modelem ST bylo na okruhu i mimo něj hromada zábavy. Dynastie „opravdových evropských RS“, založená roku 1970 modely Escort RS1600 a Capri RS2600, má zdá se velmi nadějného pokračovatele. A to my na Autofunu vidíme neobyčejně rádi…
Fotogalerie
Tapety na plochu
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: hmotnost | Aleš J (Auto.cz) | 01.02.2009 01:48 |
Re: hmotnost | Aleš | 01.02.2009 01:42 |
...hokus fokus... | Brando | 30.01.2009 22:15 |
Re: hm | DL | 30.01.2009 19:26 |
Re: hmotnost | DL | 30.01.2009 19:18 |
Re: hm | mijunior | 30.01.2009 19:02 |
hm | 695 | 30.01.2009 18:40 |
Re: hmotnost | Aleš | 30.01.2009 17:09 |
Re: no nevim | DL | 30.01.2009 16:40 |
Re: no nevim | Vajtus | 30.01.2009 14:15 |
hmotnost | Krýša | 30.01.2009 13:32 |
Re: no nevim | mijunior | 29.01.2009 22:39 |
Re: no nevim | riderhenry | 29.01.2009 21:55 |
Re: no nevim | DL | 29.01.2009 21:49 |
Re: no nevim | riderhenry | 29.01.2009 20:40 |
Re: no nevim | Aleš | 29.01.2009 20:05 |
Re: v akci | %Transporter | 29.01.2009 20:03 |
v akci | mijunior | 29.01.2009 19:39 |
Re: no nevim | DL | 29.01.2009 19:23 |
Re: no nevim | DL | 29.01.2009 19:15 |
Re: no nevim | riderhenry | 29.01.2009 17:43 |
Re: no nevim | Aleš | 29.01.2009 17:03 |
pěkný shrnutí | %yaroukh | 29.01.2009 15:36 |
Re: no nevim | riderhenry | 29.01.2009 15:22 |
Re: no nevim | Aleš | 29.01.2009 14:04 |
Re: no nevim | figurka | 29.01.2009 14:02 |
Re: no nevim | DL | 29.01.2009 13:38 |
no nevim | riderhenry | 29.01.2009 13:18 |
na ně | mijunior | 29.01.2009 12:33 |
FORD | HrubiS | 29.01.2009 09:56 |
Vstoupit do diskuse › |