Ford Focus RS chystá útok na rekord Nordschleife
Nejrychlejším hot-hatchem Severní smyčky Nürburgringu je zatím Renault Mégane R26.R. A právě tenhle stav chce změnit Ford Focus RS...
Renaultu se podařil zajímavý marketingový tah. Z již tak dobrého Méganu Renault Sport R26 vyházel všechno, co není úplně nutné k řízení a vytvořil omezenou sérii R26.R, která je už spíše hračka na okruhy než na poskakování po městě. Není tedy divu, že auto s 230 koňmi a váhou necelých 1250 kg zajelo na Nordschleife čas 8 minut a 17 sekund. A teď se do zeleného pekla vydali i lidé od Fordu se svojí nejnovější zbraní.
Nebudeme chodit kolem horké kaše – příznivci Fordu zatím nemají příliš důvodů k radosti. Poslední pokus o dosažení co nejlepšího času si provázelo dobré počasí, ale Focus RS zajel o 10 s pomalejší čas než mégane – 8 minut a 27 s. Pánové od modrého oválu se však nevzdávají. Výsledek jde na vrub nízkým teplotám trati, kvůli kterým neměly sériové continentaly potřebnou přilnavost, dále tomu, že vůz řídil testovací pilot značky Bentley a nikoli zkušební jezdec Fordu (ptáme se proč?) a navíc šlo o předprodukční model, jenž měl mít údajně výkon 250 koní.
Ford se teď v první dubnových dnech chystá zajet rekord v sériovém autě s běžným 98oktanovým benzinem a OEM obutím a inženýři se cítí na dosažení času 8:15, doufejme tedy, že k pokoření rekordu nedojde 1. dubna… Zároveň ale lidé od Team RS připouštějí, že vyzkouší i semislicky Toyo, které měl při svém souboji s časem renault a rozhodnou, zda je nenabídnou majitelům RS jako příplatkový prvek výbavy též. To by se pak jezdilo po okruhu hned radostněji, co říkáte?
Tip: Za volantem – Ford Focus RS
TIP: Mégane Renault Sport R26.R podrobně