Ford Falcon GT FPV: downsizing po australsku

Ford Falcon GT FPV: downsizing po australsku: titulní fotka Občas se nějakými těmi emisemi musí zabývat i v Austrálii a tak tam nahradili motor V8 5.4 pětilitrovým osmiválcem. Krásná práce...

Australská válka mezi Holdenem a Fordem o to, kdo nabídne více koní a newtonmetrů se nám v Evropě, úpící pod přicházející normou Euro 5 a chystané šestce, zdá jako zprávy z Marsu, nicméně i v zemi klokanů se snižují objemy.

Na odpočinek odchází fordí atmosféra V8 5.4, kterou nyní pod kapotou střídá kompresorem přeplňovaný V8 o objemu 5,0 l. Není tedy třeba smutnit, disponuje totiž výkonem 456 koní (335 kW), tedy o 28 koní větším, než předchůdce. Točivý moment navíc vzrostl o 19 Nm na konečných 570. Obě čísla jsou přitom větší, než jakých dosahují ty nejlepší konkurenční holdeny – a to se počítá (ale věřte tomu, že to tak Holden určitě nenechá $5$).

Opticky Falcon GT, upravený společností Ford Performance Vehicles (vlastněnou napůl Fordem a napůl Prodrivem), žádné změny nezaznamenal, což ale při pohledu na fotky asi nikomu vadit nebude.

TIP: Ford Falcon F6 FPV – 416 klokanů

Fotogalerie

  • Ford Falcon GT FPV: downsizing po australsku: fotka 1
  • Ford Falcon GT FPV: downsizing po australsku: fotka 2
  • Ford Falcon GT FPV: downsizing po australsku: fotka 3
  • Ford Falcon GT FPV: downsizing po australsku: fotka 4
  • Ford Falcon GT FPV: downsizing po australsku: fotka 5
  • Ford Falcon GT FPV: downsizing po australsku: fotka 6
  • Ford Falcon GT FPV: downsizing po australsku: fotka 7
  • Ford Falcon GT FPV: downsizing po australsku: fotka 8


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
hmm Hrubis 07.09.2010  11:17
Vstoupit do diskuse ›