Ford F-150 SVT Raptor: nastupuje nový osmiválec 6.2
Ostrý pick-up Ford F-150 SVT Raptor se představil přesně před rokem na SEMA Show a letos má na stejném místě premiéru nová verze, která nabídne vyšší výkon.
Ford představil model F-150 SVT Raptor v loňském roce a tento pick-up pro milovníky dovádění v terénu se měl stát připomínkou úspěchů automobilky v CORR (Championship Off Road Racing) a legendárním závodě Baja.
V modelovém roce 2009 byl Raptor k dispozici pouze s vidlicovým osmiválcem Triton o objemu 5,4 litru s výkonem 320 koní (235 kW) a točivým momentem 529 Nm. Jenže již při premiéře se hovořilo o přípravě osmiválce o objemu 6,2 litru. Ten se pod kapotou Raptoru představuje právě nyní a nabízí výkon 411 koní (302 kW) a točivý moment 588 Nm. Zákazníci si teď budou moci vybírat ze dvou pohonných jednotek.
Vzhledem k tomu, že se F-150 SVT Raptor osvědčil pro jízdu skutečným terénem podle amerických představ, což znamená především rychlou jízdu pouští, nebylo třeba měnit nic na podvozku. Ten je vybaven odolnějšími nápravami od divize SVT a tlumiči Fox Racing. V blatnících s černými plastovými lemy mají své místo pneumatiky BF Goodrich o rozměrech 315/70 R17, které mají být vhodné pro jízdu v terénu a zároveň poskytovat i dostatečný komfort na asfaltu.
Od ostatních verzí řady F-150 se Raptor stále odlišuje i svým vzhledem. Na přídi je matně černá maska chladiče, menší přední nárazník a kapota s funkčními výdechy. Bokům dominují plastové nástavce blatníků a nášlapy na prazích usnadňující nastupování i vystupování. Interiér i přes terénní zaměření pick-upu nabízí luxusní kožené čalounění.
Pro milovníky extrémů připravuje Ford Racing na modelový rok 2011 ještě ostřejší verzi, která dostane označení FR Raptor XT. Toto provedení má vzniknout v počtu pouhých 50 kusů a má představovat věrnou repliku vítěze Tecate SCORE Baja 1000. Což znamená, že pod kapotou bude osmiválec o objemu 6,2 litru s výkonem okolo 500 koní (368 kW). Síla motoru pak bude přenášena na všechna čtyři kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky.
Ford F-150 FR Raptor XT dostane stejný podvozek jako závodní speciál, sériový přední nárazník nahradí trubková konstrukce se světelnou rampou a kola dostanou čistě off-roadové obutí. V interiéru má být ochranná klec a sportovní sedadla s pětibodovými bezpečnostními pásy. Pro zachování komfortu posádky ovšem ve výbavě zůstane klimatizace i elektrické ovládání oken.
Nevýhodou verze FR se kromě omezeného počtu vyrobených kusů stane skutečnost, že nebude homologována pro silniční provoz, což ji odkazuje pouze pro využití v terénu. Druhým mínusem pro řadu zájemců o divoký off-road se stane cena 99.950 amerických dolarů (zhruba 1.800.000,– Kč). Standardní Raptor s motorem 6,2 l přijde jen na 41.995 amerických dolarů (přibližně 756.000,– Kč)
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: F-RAPTOR | %DOUBLE M | 07.11.2009 17:35 |
Re: F-RAPTOR | %yaroukh | 06.11.2009 16:29 |
F-RAPTOR | %DOUBLE M | 05.11.2009 11:56 |
Re: ajaj | *** | 04.11.2009 20:05 |
SEMA Show | Tokibu | 04.11.2009 19:28 |
Re: ajaj | %yaroukh | 04.11.2009 19:24 |
ajaj | * | 04.11.2009 17:39 |
Vstoupit do diskuse › |