Paříž 2010: Fisker Karma v sériovém provedení

Paříž 2010: Fisker Karma v sériovém provedení: titulní fotka Čas běží a Fisker Karma se pořád ne a ne vyrábět. V Paříži je (konečně) vystaven model, vyrobený přímo v továrně finálními postupy.

Přeloženo do češtiny – na stánku Fiskeru stála sériová Karma. Konečně. Fisker Karma se totiž světu poprvé předvedl v podobě konceptu už kdysi dávno na SEMA Show v roce 2007. Produkční verze sportovního sedanu s hybridním pohonem se poprvé představila v roce 2009 na lednovém autosalonu v Detroitu a následně měla evropskou premiéru v Ženevě.

Letos v březnu Fisker Automotive představil na autosalonu v Ženevě nový prostorový rám pro model Karma, vyrobený z hliníkové slitiny. K pohonu čtyřdveřového vozu slouží hybridní systém s označením Q-Drive. V přídi vozu je umístěn dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 191 kW (260 k), spolupracující s dvojicí elektromotorů poskytujících výkon 300 kW (408 k). Elektrická pohonná jednotka je napájena 20 kWh lithium-iontovými bateriemi od společnosti A123 Systems (doba nabíjení 6 hodin). Točivý moment 1300 Nm, který elektropohon umí vygenerovat, vzbuzuje náležitý respekt.

Fisker Karma zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h v čase okolo 5,9 s a dosáhne maximální rychlosti 200 km/h. Dojezd čistě na elektrický pohon je jen 80 km, pak nastupuje přeplňovaný dvoulitr, který zároveň dobíjí akumulátory. Fisker při tomto režimu jízdy udává spotřebu 2,4 l/100 km, celkový dojezd vozu se pak zvýší na 480 km.

Karma rozhodně není žádný trpaslík, s rozměry 499×198×133 cm jde o docela rozměrnou placičku. Rozvor náprav je dlouhý 3,16 metru (tedy všechny rozměry z konceptu platí i zde) a vůz obouvá dvaadvacetipalcová litá kola. Ve čtyřmístném interiéru s dřevěnými doplňky je doslova středobodem všeho dění (hned po volantu…) veliká dotyková obrazovka o úhlopříčce 25 centimetrů. Díky ní je možné obsluhovat klimatizaci, audiosystém ale samozřejmě i sledovat navigaci či systémy vozidla. Cena Fiskeru Karma je zatím určena na v přepočtu 1,6 milionu Kč.

Fotogalerie

  • Paříž 2010: Fisker Karma v sériovém provedení: fotka 1
  • Paříž 2010: Fisker Karma v sériovém provedení: fotka 2
  • Paříž 2010: Fisker Karma v sériovém provedení: fotka 3
  • Paříž 2010: Fisker Karma v sériovém provedení: fotka 4
  • Paříž 2010: Fisker Karma v sériovém provedení: fotka 5
  • Paříž 2010: Fisker Karma v sériovém provedení: fotka 6
  • Paříž 2010: Fisker Karma v sériovém provedení: fotka 7
  • Paříž 2010: Fisker Karma v sériovém provedení: fotka 8
  • Paříž 2010: Fisker Karma v sériovém provedení: fotka 9
  • Paříž 2010: Fisker Karma v sériovém provedení: fotka 10
  • Paříž 2010: Fisker Karma v sériovém provedení: fotka 11
  • Paříž 2010: Fisker Karma v sériovém provedení: fotka 12
  • Paříž 2010: Fisker Karma v sériovém provedení: fotka 13
  • Paříž 2010: Fisker Karma v sériovém provedení: fotka 14
  • Paříž 2010: Fisker Karma v sériovém provedení: fotka 15

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
<3 Czerwik 02.10.2010  15:16
Z8 Maxima11111 02.10.2010  13:56
Good Luck! robert+ 02.10.2010  01:56
Re: tak oIoo 01.10.2010  20:56
tak Hrubis 01.10.2010  18:29
Konečně! oIoo 01.10.2010  18:06
Vstoupit do diskuse ›