Fiat Punto Evo: Rudý poplach od Novitec
Německý specialista na úpravy strojů italských značek se tentokrát zaměřil na Fiat Punto Evo. Vedle stylistických úprav karoserie, nových litých kol a sportovního podvozku věnují u Novitec pozornost i řadě pohonných jednotek.
Novitec si pro majitele Fiatu Punto Evo připravil kompletní nabídku úprav, díky nimž se může z rodinného hatchbacku stát ostrý italský hot-hatch. První krokem, který sice nijak nevylepší výkony motoru ani jízdní vlastnosti, ale je nejvíc vidět, jsou úpravy karoserie.
Němečtí tuneři mají pro Fiat v nabídce řadu karosářských doplňků. Pro přední partie je připraven poměrně decentní spoiler připevněný k spodní části sériového nárazníku. Společnost mu může dělat extrémně tvarovaná kapota s řadou průduchů. K úpravám přídě patří i zamračení hlavních světlometů.
Další karosářské díly představují nástavce prahů, spoiler nad zadním oknem a spodní díl zadního nárazníku s integrovaným difuzorem, který je nabízen ve třech různých verzích.
K úpravám vzhledu exteriéru patří i nová litá kola. Novitec má v nabídce litá kola N10 s deseti paprsky, které jsou dispozici v černém nebo černo-stříbrném provedení. Na výběr je také z průměru 17 nebo 18 palců. Největší provedení obouvá pneumatiky o rozměrech 215/35 R18.
Pro podvozek Punta Evo jsou k dispozici nové sportovní pružiny i stavitelné tlumiče, jejichž prostřednictvím lze snížit světlou výšku v rozmezí od 35 do 75 mm. Nabídka sportovních výfukových systémů obsahuje 26 různých verzí a majitelé Fiatů si mohou vybírat z jedné, dvou nebo čtyř koncovek.
V případě pohonných jednotek nabízí Novitec zvýšení výkonu pro dva přeplňované benzinové motory a všechny vznětové agregáty. Jako příklad uvádí tiskové materiály zvýšení výkonu pro přeplňovaný benzinový 1,4 16V MultiAir. Ten v sériovém provedení nabízí výkon 135 koní (99 kW) a točivý moment 206 Nm.
Po zákroku německých ladičů disponuje motor výkonem 160 koní (118 kW) a točivým momentem 246 Nm. Těchto hodnot je dosaženo díky řídící jednotce Novitec PowerJet 2. Maximální rychlost Fiatu se pak zvýší z 205 na 209 km/h a čas potřebný k akceleraci z 0 na 100 km/h se zkrátí z 8,5 s na 7,9 s.
U turbodieselu 1,6 16V MultiJet je možné díky elektronickému modulu Novitec PowerRail 5 dosáhnout zvýšení výkonu ze 120 koní (88 kW) na 144 koní (106 kW). Hodnota točivého momentu vzroste z 320 na 356 Nm.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: prasata | "neregistrovaný" | 25.09.2010 20:27 |
Re: prasata | Stillborn | 25.09.2010 01:58 |
prasata | tomino421 | 24.09.2010 22:06 |
Vstoupit do diskuse › |