Diskuse: FIA GT: ošklivá havárie při závodě v Brně

zpět na článek
  • Ronault.

    Re: Zásah

    24.05.10 20:01 Reagovat

    No 15 je ještě štěněcí věk ;-) Plat politiků by naopak měl být několikanásobně vyšší, aby byli hůře podplatiletní, protože nejvíce peněz se ztrácí ve státních zakázkách, těch pár tisícovek, co si veme poslanec legálně, to má kdejaký vyšší manager, problém je ten, co si veme bokem. Takže jak říkám, ke všemu dojdeš. Navíc jak napsal gitto, je to soukromá sportovní akce, Masarykův okruh je už tuším

  • Ad.

    Re: Zásah

    24.05.10 19:59 Reagovat

    promin, ale zatim vis o zivote kulovy ;-)

  • %Novic

    Re: Zásah

    24.05.10 19:46 Reagovat

    Ronault: Je mi 15 takže tak mladý zase nejsem. Hlavu mám svoji a už vidím svět tak jak je a vím, že plat politiků se dá využít lépe ve prospěch státu. ;-)

  • Ronault.

    Re: Zásah

    24.05.10 19:17 Reagovat

    qitto: On je Novic ještě docela mladý klučina a takové ty kecy, že sebrat peníze politikům asi slýcháv doma od rodičů, takže se na něj nezlob >:D ;-) Samozřejmě máš pravdu ;-)

  • Lazlo

    Re: podívejte se na ty fotky soudruzi

    24.05.10 19:13 Reagovat

    Naprostý souhlas!!! Byl jsem od toho 10 metru...

  • Vajtusfoto Vajtus

    Re: Zásah

    24.05.10 17:43 Reagovat

    qitto: Asi tak nějak...

    Jinak jsem "rád" za tento typ článku, ne že bych se snad bavil cizím neštěstím, ale alespoň mi to připomene, že z aut má mít člověk respekt...

    ...doufám, že video shlédlo co nejvíc volů, kteří mě den co den předjíždějí způsobem stihnu to nebo zabiju sebe a všechny ostatní, ale ti snad ani auta rádi nemají...

    Snad se pilot plně uzdraví...

  • TheOne

    podívejte se na ty fotky soudruzi

    24.05.10 17:38 Reagovat

    fotka s jediným hasičem- který tam byl cca 15 sec po nárazu a kde hasí? Kua přímo na pilota... Hasí kokpit. Na videu? Hasič cákne za auto, kde začne téct benzín. Když vidí že teče víc, sbalí se a jde hasit kokpit.
    Kde není auto ohořelé? Na sloupku u jezdce, sedačka, na prahu a na zbytku dveří... Kua tak kde hasili?
    Jaktože jezdec v kombinéze nebyl popálen (kromě nohou z exploze nádrže kterou u nich měl) když ta vydrží pouze 30 v ohni? Protože byl celou dobu pod pěnou a clonou hašení. Jak dlouho jede rychlé hasící vozidlo s rozjezdem 1km dráhy (délka poslední kombinace zatáčky + rovinky po místo havárie)? cca 40 sec?... + pokyn + rozjezd. Kdyby to znovu blaflo kdyz tam sel ten "statečný civil"? Tak tam leželi 2... Neserme se hasičům do něčeho čemu nerozumíte. Kdokoliv z nás by tam stál tak se pos.re na místě...

  • qitto

    Re: Zásah

    24.05.10 17:33 Reagovat

    Nedokážu posoudit profesionalitu hasičkého zásahu a proto se s vámi o to nebudu přít. Avšak zaráží mne poznámky typu té vaší, že by se mělo dávat více státních pěněz tam či onam!!! Nešlo snad o soukromou akci? Nezlobte se za to na mne, ale na okruhu se proháněla auta, která stála desítky milonu, v nich jezdci, kterým tento rizikový sport přináší nadprůměrné příjmy, atd., atd.... Tudíž nevidím důvod, proč by na bezpečnostní opatření takovéto akce a jí podobných měly jít nějaké peníze ze státní kasy.

  • oIoo

    Re: TomasF

    24.05.10 16:38 Reagovat

    Josef Vrátil: šmarjá panno a za jak dlouho by tam měli být něž okamžitě když to bylo na cílovce?

    A stačí kouknout na youtube jak jeden hasí auto a druhej za chvíli stříká na zem. Pro porovnání když hořel Lotus na Nordschleife, tak k němu sice jeli dvě minuty ale auto ze 2/3 plně zasažený ohněm měli uhašený za 25-35 sekund.

    Pro mě ten profesionální zásah znamená tolik, že nestát se to při špičkovým eventu GT1 před boxy, tak tam ten chudák uhořel.

  • hgh

    Re: TomasF

    24.05.10 16:29 Reagovat

    já to vidím taky tak, kdyby byli tak špatní tak už bylo po řidičovi. Lékaři myslím zapracovali taky velmi dobře. Všem dík a klobouk dolů.

  • 695

    hokej

    24.05.10 16:24 Reagovat

    BTW Gratulujem českým hokejistom k zlatu! :yes:
    ...i ked som čakal od finálového zápasu o dost viac, sláva vítazom :-!

  • Enthusiastic.driverfoto Enthusiastic-driver

    Re: TomasF

    24.05.10 16:19 Reagovat

    Mi přišel zásah hasičů naprosto adekvátní jejich výzbroji a výstroji. Takovéto "dobrovolnické" vybavení bych na akci typu FIA GT opravdu nečekal. Nelze se proto divit, že to trvalo půl druhé minuty.

    Že se nejdříve hasí zdroj požáru mi přijde naprosto logické, k čemu by bylo hašení plastů v kabině, když by to hořlavé kapaliny z motoru stále živily...

    soudím jen podle videa...

  • %Novic

    Zásah

    24.05.10 16:18 Reagovat

    Zasahnutí určitě nebylo profesionální, ale na SDH je to super práce snažili se co mohli aby ho odtam dostali. Měl by se snížit plat politikům a dat je na ochranu jak do dopravy tak na okruhy. Ti kluci nejam pořádnou výbavu aby se tam vrhli a vytáhli ho ven. Ty peníze co tam dostanou hasiči jako za jednotku je cca 8 000 což jim nepokryje udržování vozu,vybavení,... Někde jsem četl proč do toho někdo "neskočil". Možná protože ti frajeři co to hasili neměli nějak extra dobrou výbavu prostě ošoupanou a starou "profi" výbavu v nových oblecích by se aspoň dalo lépe přiblížit k ohni. Ten mechanik co se ho snažil vytýhnout? Byl to kamarád, ale tím mohl ohrozit život ostatních záchránářů co to měli za úkol. Kdyby ten vůz explodoval kdo by byl jako první na vině za toho mechanika? Hasiči! Protože on tam němel co dělat. Tímto myslím, že kluci se snažili jak mohli a dělali vše aby z toho oni vyšli zdraví a jezdec také. :yes:

    PS: Jak to někdo psal, že jezdec nebyl připoután: Kdyby neměl bezpečnostní pásy tak by neměl popálené nohy,zlomenou holení kost,ruku a nějaké vnitřní zranění, ale byl by mrtev už při nárazu.

  • Josef Vrátil

    Re: re: TomasF

    24.05.10 16:16 Reagovat

    Asi jste se díval na Novu, že? Byl to naprosto skvělý a profesionální zásah a stejně to komentovali i všichni přítomní delegáti FIA! Hasiči byli OKAMŽITĚ na místě, nejprve dva, o pár sekund později dalšína, na trať vyběhli s hasičáky přímo dvířku na startu a okamžitě hasili! Záchrané vozidlo bylo na místě během pěti-sedmi sekund! Pokud o tom nic nevíte, nežvaňte hloupě! Nejprve museli uhasit plameny a zastříkat nádrž, aby se k jezdci dostali.

  • Blady

    Není to sranda

    24.05.10 15:21 Reagovat

    Zdravím, dělal jsem několikrát pořadatele na Rallye a musím vám říct, že vytáhnout někoho ven z auta není žádná sranda, zvlášť pokud jsou dveře vohnutý a nedaj se otevřít. Vyndat borce vokýnkem není nic lehkýho a ani vám nemusí hořet za zadkem. Takže pro mě to udělali relativně dobře i když je fakt,že ty hasičáky asi nejdou to pravý ořechový.

  • rambič

    co hasící systém?

    24.05.10 15:13 Reagovat

    Vypadalo to tak, že se vůbec nespustil hasící systém, kterým jsou všechny závodní auta vybavený, ne že by to celý uhasilo samo, ale rozhodně by to bylo lepší. Jinak s tím oktanovým číslem, pokud vím, tak jde o samovznícení způsobený kompresí, závodní palivo je určitě hořlavější. PS: díky bohu za nomex!!!

  • TomasF

    Re: re:

    24.05.10 15:12 Reagovat

    Naprosto nulová profesionalita záchranářů. Dlouhou dobu tam byl jen jeden hasyč a vůbec ho nenapadlo starat se o pilota. Do minuty tam mělo byt alespoň rychlé zásahové auto a další hasiči. Asi by potřebovali kluci proškolit. Soustrast pozůstalým, škoda každého života který skončí takto tragicky.

  • lazlo

    incident

    24.05.10 14:52 Reagovat

    msuím poopravit auto narazilo do kovových mantinelů nikoliv jak špatně informujete do betonové zdi na cílové rovince! Obtisky na betonové zdi jsou od havarie při kvalifikaci Porsche CUP. děkuji za opravu! Lazlo

  • %yaroukh

    Zase Lambo

    24.05.10 14:41 Reagovat

    Zdá se mi to, nebo ty Lamba dlouhodobě chytaj nějak víc? 8-s

  • IPacefoto IPace

    no docela pech

    24.05.10 14:39 Reagovat

    take me prijde ze ty hasicaky co pouzivaj jsou spis na haseni taboraku a ne na haseni auta, a vefinale ta stara hasicska Tatrovka jak od dobrovolnych hasicu? to jako na AMD Brno nemaj moderni hasici vozidlo a profesionalni posadku hasicu? ale hlavne ze stavej nove trybuny, to aby bylo na podobne nehody a zasahy lepe videt :-!

zpět na článek