FGR 2500 V6 – česká naděje
Díky úsilí pana Miroslava Felgra a podpory Ministerstva průmyslu a obchodu vznikl v roce 2004 jeden z nejzajímavějších projektů českého moderního moto-průmyslu.
Hlavním nápadem bylo vyrobit sériový motocykl s nejvyšším zdvihovým objemem na světě. Konkurence, kterou chce FGR překonat, není zas tak široká, ale třeba Triumph Rocket III má tříválec o objemu 2,3 l.
V Ústí nad Orlicí, kde firma sídlí, byl už v roce 2007 vyroben kompletní motor a další vývoj dostal jasný směr. Vodou chlazený agregát o objemu 2442 ccm má šest válců uspořádaných do tvaru písmene L (osy válců svírají pravý úhel). Rozvod je typu DOHC a v každém válci se otvírají a zavírají 4 ventily. Parametry jsou zatím pouze předpokládané, ale i tak doslova berou dech – výkon 240 koní, krouticí moment přes 200 Nm. Kostrou motocyklu by měl být trubkový příhradový rám.
Poté, co výběrové řízení na design vyhrál Stanislav Hanuš, už nic nebránilo výrobě prvního testovacího modelu. Ten vyjel z továrny na okruh ve Vysokém Mýtě 10. června. Proběhlo testování dvěma jezdci, majitelem firmy a zkušebním jezdcem Danem Tichým.
V současné době se pracuje na úpravách, které se řídí podle údajů z testování. Pokud nenastanou žádné komplikace, má motocykl FGR 2500 V6 velkou šanci oživit český motocyklový trh, stejně jako například Blata 125 Motard / Enduro.
Pozn. redakce: vítězný návrh pana Hanuše je foto č. 8.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
řetěz | MGP | 04.07.2010 18:40 |
Re: Boss Hoss | Blutarg | 04.07.2010 15:10 |
Re: Boss Hoss | Hrubis | 04.07.2010 14:53 |
Re: Boss Hoss | oIoo | 04.07.2010 13:56 |
Re: Boss Hoss | Hrubis | 04.07.2010 10:12 |
Re: Boss Hoss | Rorýs 6100 | 04.07.2010 09:15 |
Boss Hoss | oIoo | 04.07.2010 00:05 |
fandím | Niki Bentley | 03.07.2010 20:22 |
V6 | janodespota | 03.07.2010 19:50 |
ok,ale | petrumr | 03.07.2010 17:21 |
Držím palce | Marťas 1981 | 03.07.2010 12:03 |
sdf | Hrubis | 03.07.2010 11:49 |
FGR 2500 V6 – česká naděje | Rorýs 6100 | 03.07.2010 11:24 |
Vstoupit do diskuse › |