Ferrari FF: čtyři sedadla a čtyři poháněná kola... a 600 koní!

Ferrari FF: čtyři sedadla a čtyři poháněná kola... a 600 koní!: titulní fotka Ferrari překvapilo a pochlubilo se i nám, běžným smrtelníkům, s nástupcem modelu 612 Scaglietti. Máme fotky, video i technická data!

Včera jsme přinesli zprávu, že se dnes chystá VIP představení nového čtyřmístného ferrari, které nahradí už poměrně letité kupé 612 Scaglietti. Očekávali jsme přitom, že si premiéru pro zbytek světa v Maranellu nechají až těsně před Ženevou. Ale nestalo se tak a tak se nyní můžeme seznámit s novým italským sporťákem i my všichni ostatní.

Jmenuje se FF neboli Ferrari Four, což má symbolizovat, že je to čtyřmístný vůz s pohonem všech čtyř(!) kol. Pohon 4×4 je mimochodem v autě od Ferrari poprvé v historii. Ovšem ještě než se vrhneme na techniku, je třeba se zastavit u designu karoserie. Původní odhady se potvrdily a nástupce scagiletti má skutečně příď inspirovanou modelem 458 Italia. Současně se však rozplynuly veškeré pochybnosti o tomto řešení, FF vypadá opravdu působivě a agresivně, skoro se ani nechce věřit, že před sebou máme de facto gétéčko od Ferrari; 599 GTB vedle něj vypadá jako dětská hračka.

Další překvapení přichází při pohledu profil karoserie. FF totiž není klasické kupé, ale takzvaný shooting break. Toto označení se vžilo v Británii u přestaveb prestižních kupéček tak, aby se do kufru vešla nezbytná výbava gentlemana. Tehdy to ovšem nebyly golfové bagy, ale puška. Teď už alespoň vidíte, proč nemůže být VW Scirocco považováno za kupé. $5$ I záď vozu je vydařená, Pininfarina zase jednou ukázal, že je dvorním dodavatelem designu Ferrari zcela po právu.

Ale věnujte se teď technice. Karoserie je dlouhá 4907 mm, široká 1953 mm a vysoká 1379 mm, což víceméně odpovídá poměrům u scaglietti (4902×1957×1344 mm), jen na výšku malinko povyrostlo. Ne, že by na tom nějak extra záleželo, ale kufr novinky má objem hodně slušných 450 litrů, po sklopení pak dokonce 800 l. Ideální na odvoz nábytku z IKEA. $1$ Auto má suchou hmotnost 1790 kg, z čehož je 47 % na přední a 53 % na zadní nápravě. Mohlo by se zdát, že by vůz mohl vážit i méně, ovšem na to, že jde o čtyřkolku, to ještě celkem jde.

Potvrdily se i zvěsti o zvýšení objemu motoru, shooting break má motor V12 o objemu 6262 cm3, naladěný na výkon 660 k (485 kW) při 8000 otáčkách a točivý moment 683 Nm při 6000/min. Válce svírají úhel 65 stupňů, takže jde o evoluci motoru, jenž dneska šlape v 599 GTB a jeho derivátech. Nechybí přímé vstřikování a nijak lehké auto má díky němu opravdu zajímavých 2,7 kg váhy na jednu koňskou sílu. Není tedy překvapivé, že za asistence dvouspojkové převodovky, obsluhované pomocí pádel pod volantem, zvládne zrychlení na stovku za 3,7 s a dosáhne maximální rychlosti 335 km/h. Ferrari uvádí, že by mělo auto v kombinovaném režimu spálit 15,4 l benzinu, což odpovídá emisím 360 g CO2/km.

Síla motoru jde u Ferrari vůbec poprvé na všechna čtyři kola, systém je pojmenován 4RM a automobilka tvrdí, že je až o 50 % lehčí, než běžné systémy 4×4. Konkrétnější Italové zatím neybli, slibují ale (jak jinak) „inteligentní distribuci točivého momentu mezi všechna čtyři kola“. Podvozek je vybaven magnetickými tlumiči a karbonkeramické brzdy pocházejí od Bremba.

Podrobnější info bude k dispozici určitě až na ženevském autosalonu.

Mimochodem – hodně slušný zvuk $1$ :

Fotogalerie

  • Ferrari FF: čtyři sedadla a čtyři poháněná kola... a 600 koní!: fotka 1
  • Ferrari FF: čtyři sedadla a čtyři poháněná kola... a 600 koní!: fotka 2
  • Ferrari FF: čtyři sedadla a čtyři poháněná kola... a 600 koní!: fotka 3
  • Ferrari FF: čtyři sedadla a čtyři poháněná kola... a 600 koní!: fotka 4
  • Ferrari FF: čtyři sedadla a čtyři poháněná kola... a 600 koní!: fotka 5
  • Ferrari FF: čtyři sedadla a čtyři poháněná kola... a 600 koní!: fotka 6
  • Ferrari FF: čtyři sedadla a čtyři poháněná kola... a 600 koní!: fotka 7

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
WpTCqcEb ZRBIMNDgipHolR 04.03.2012  16:07
Re: německo japonská píchačka thespalek 02.01.2012  10:26
Re: dobrá práce 275 GTB 25.01.2011  01:28
dobrá práce Joooodobrý 24.01.2011  11:03
Pěkné! %Wassa5747 22.01.2011  21:29
No.... D.Rosipal 22.01.2011  20:50
Humus Dalčes 22.01.2011  19:51
Re: Peklo/ráj - oheň/led Guess 22.01.2011  19:33
Re: Peklo/ráj - oheň/led Guess 22.01.2011  19:31
Re: Peklo/ráj - oheň/led Uživatel_5340709 22.01.2011  19:24
Peklo/ráj - oheň/led Subaru4ever 22.01.2011  19:22
Re: F50 "neregistrovaný" 22.01.2011  19:11
Re: F50 DBS 22.01.2011  19:07
F50 "neregistrovaný" 22.01.2011  18:49
Re: německo japonská píchačka x_ghost 22.01.2011  15:31
Re: německo japonská píchačka Guess 22.01.2011  14:38
německo japonská píchačka Sklenk@ 22.01.2011  14:34
Re: FANTAZIE Subaru4ever 22.01.2011  14:19
FANTAZIE skejpa 22.01.2011  11:48
italie je lepsi tonny.p2 22.01.2011  11:00
Dario Benuzzi Lazlo003 22.01.2011  10:40
Re: Potlesk michal003 22.01.2011  09:50
Re: Potlesk Uživatel_5340709 22.01.2011  08:34
Re: Potlesk 275 GTB 22.01.2011  02:49
Re: Odpad martin86 22.01.2011  00:48
Re: Re Alessio.. 22.01.2011  00:46
Re: Re Seth 22.01.2011  00:04
Re: Humus "neregistrovaný" 21.01.2011  22:53
Potlesk VoodooUpgrade 21.01.2011  22:40
Re: těžko uchopit... Uživatel_5340709 21.01.2011  22:20
Vstoupit do diskuse ›


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 19428 | Zobrazit seznam všech anket