Ferrari F430 Calavera: Pouze pro 11 milovníků lebek
Společnosti Unique Sportcars a Novitec Rosso spojily své síly a vytvořily nepřehlédnutelnou úpravu Ferrari F430, kterou nazvali Calavera, což ve španělštině znamená lebka.
Základem pro sérii jedenácti vozů se stane Ferrari F430, jemuž již zvoní hrana a čeká na svého nástupce. Unique Sportscars má na starosti luxus a optickou stránku věci, zatímco Novitec Rosso nese zodpovědnost za techniku.
Ferrari F430 Calavera na první pohled přímo praští do očí svou úpravou laku karoserie, kterou asi spousta neznalých pozorovatelů bude považovat za lidovou tvořivost. Ve skutečnosti jde ale o dílo mistra airbrushe, jímž je Knud Tiroch. Ten vytvořil motiv s lebkou na přední kapotě a pokračoval ve stejném duchu i na bocích a v interiéru. Zájemci o jedno z jedenácti Ferrari F430 Calavera mohou počítat s tím, že jejich stroj bude mít ruční výzdobu od toho specialisty.
Samozřejmě, že nezaháleli ani u Novitec Rosso a lebkami ozdobené Ferrari má výrazně zvýšený výkon. Sériový model ze svého atmosférického osmiválce o objemu 4,3 litru vytáhne 490 koní (360 kW) a má točivý moment 465 Nm. Dosáhne maximální rychlosti 316 km/h a z 0 na 100 km/h akceleruje za 4,0 s.
Calavera se může pochlubit dvojitým přeplňováním, které se postará o výkon 707 koní (520 kW) a točivý moment 712 Nm. S takovou silou není problém zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,5 s a dosažení maximální rychlosti 348 km/h. Novitec Rosso navíc uvádí i časy zrychlení z 0 na 200 km/h a z 0 na 300 km/h, které jsou 10,5 s a 29,9 s.
V Novitec Rosso nevěnují svou pozornost pouze motoru, ale udělají si čas i na podvozek. Ten je vybaven systémem, který po zmáčknutí ovladače zvýší příď vozu o 40 mm pro překonávání nájezdu na parkoviště a podobně. To ovšem není všechno při překročení rychlosti 80 km/h tento systém vrátí vůz do jeho normální polohy, která je ovšem o 35 mm níže než u sériového provedení.
Jistou třešničkou na bílém dortu s lebkami je montáž 20palcových kol namísto sériových 19palcových. Novitec Rosso do blatníků dodá svá kola NF3 obutá do pneumatik Pirelli o rozměrech 235/30 ZR20 vpředu a 325/25 ZR20 vzadu.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
hruza | filipsson | 19.06.2009 00:10 |
Re: chjo | Makaveli | 24.05.2009 20:16 |
jaaj | HEMI | 24.05.2009 18:54 |
Re: sorry | Speeder75 | 24.05.2009 18:37 |
sorry | HEMI | 24.05.2009 18:29 |
Re: trapne | Speeder75 | 24.05.2009 17:01 |
trapne | HEMI | 24.05.2009 16:05 |
Re: . | Speeder75 | 24.05.2009 10:17 |
je to osobna vec | HEMI | 23.05.2009 23:08 |
. | %Horways | 23.05.2009 21:19 |
pekny | %Koenigsegg <3 | 23.05.2009 19:10 |
fujtajbl | aloiiis | 23.05.2009 17:45 |
krasa | HEMI | 23.05.2009 16:44 |
kavárny | Seth | 23.05.2009 15:57 |
usekat ruce | da_b0mb | 23.05.2009 14:50 |
Re: chjo | luigi33 | 23.05.2009 12:27 |
. | %Horways | 23.05.2009 12:06 |
chjo | helfrod | 23.05.2009 10:49 |
V noci | imageMASTER | 23.05.2009 10:30 |
Co na to Ferrari | Scuderius | 23.05.2009 08:39 |
Vstoupit do diskuse › |