Ferrari F12 Speciale: Odlehčená F12berlinetta možná už v Ženevě

Ferrari F12 Speciale: Odlehčená F12berlinetta možná už v Ženevě: titulní fotka Odlehčená F12berlinetta uzavře atmosférické tažení automobilky Ferrari. F12 Speciale má mít až 770 koní a stovku zvládne za tři sekundy.

Čistě atmosférické motory v supersportovních automobilech vymírají. Italská automobilka Ferrari se v novodobé historii poddala už modelem California T, dvě turbodmychadla najdeme také u 488 GTB, a vlajkové lodi LaFerrari zase pomáhá elektromotor. Poslední „čistý“ atmosférický motor aktuálně najdeme u modelu F12berlinetta, který dozná řadu změn.

Řeč je o verzi Speciale, kterou bychom mohli vidět již na březnovém autosalonu v Ženevě, a stejně jako v případě 458 Speciale má dojít ke značné redukční dietě. Konkrétně se hovoří o úbytku až 200 kilogramů, které chce automobilka ušetřit na izolaci interiéru, kobercích, sklech, a některých panelech karoserie. Vůz by neměl mít ani navigační systém, ale počítá se s tím, že řada dílů půjde doobjednat. Stále přece musí jít o automobil na běžné ježdění, že ano…

Výsledkem diety má být hmotnost okolo 1430 kilogramů a vzrůst by měl také výkon. Dvanáctiválec o objemu 6,3 litru aktuálně produkuje 544 kW (740 koní), verze Speciale však má mít až 770 koní. Dejte si tyto hodnoty dohromady, a vyjde vám zhruba 517 koní na tunu hmotnosti, což je více než kolik má Lamborghini Aventador LP-750 Superveloce (492 koní na tunu).

Zatímco poměr výkonu vzroste skutečně rapidně (F12berlinetta má 454 koní na tunu), doba akcelerace už se prakticky nemá kam posunout. Podle informací britského Autocaru vůz zrychlí z 0–100 km/h asi za tři sekundy, tedy o desetinu sekundy rychleji než standardní verze. Je to dáno především poháněnou zadní nápravou, která se s takovým výkonem musí doslova prát.

Nezůstane ale pouze u toho. Lepší poměr výkonu a hmotnosti si totiž vyžádá také úpravu podvozku a aerodynamiky. V zájmu zachování stability bude automobil více tlačen k vozovce, čímž může utrpět maximální rychlost. Neočekáváme proto výrazně lepší výsledek než u výchozího modelu, který zvládá více než 340 km/h.


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.