Ferrari Enzo: Přestavba z vraku na rekordní prototyp

Ferrari Enzo: Přestavba z vraku na rekordní prototyp: titulní fotka Když v Utahu před čtyřmi lety při silničních hrátkách Richard Losee rozmlátil své Enzo, vypadalo to na další smutný konec báječného auta. Jenže Richard není z těch co to vzdávají...

Vzal co zbylo (a moc toho nebylo…), zavolal pár šikovným lidem a tradá – Enzo je zpět, tentokráte v roli lamače rekordů.

Díky dvojici turbodmychadel přeplňující šestilitrový vidlicový dvanáctiválec dokáže „nové Enzo“ vyprodukovat okolo 850 koní. To není málo, ale na rekordní jízdy to nestačí…je potřeba malinko přitvrdit. Zvýšením plnícího tlaku turbodmychadel z 0,75 na 1,38 baru výkon poskočí někam k tisícovce koní, což už je prý dost. Losee zapracoval i na aerodynamice. Protože podle propočtů se předek Enza stává při rychlostech nad 360 km/h nestabilní, byl z karbonu vyroben nový čumák tak aby vyhovoval až do rychlosti 480 km/h.

Naštěstí v Utahu (kde Richard žije) existuje ideální místo na otestování schopností auta – Bonneville Speedway. Zatím si tým auto jen tak lehce oťukává, při nejrychlejší jízdě dosáhl Richard rychlosti pouze 282,9 km/h. Manažer projektu Kevin Marsh ale věří, že až se vychytají všechny mouchy a řidič dostane auto opět do paží (přeci jen, seděl v něm po čtyřech letech), máme se na co těšit. Tak my se teda těšíme.

Fotogalerie

  • Ferrari Enzo: Přestavba z vraku na rekordní prototyp: fotka 1
  • Ferrari Enzo: Přestavba z vraku na rekordní prototyp: fotka 2

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Fuj Frantizsekk 22.08.2010  22:57
Re: Fuj Muffin 22.08.2010  18:34
Re: Fuj Frantizsekk 22.08.2010  14:55
Re: Fuj Gastone 22.08.2010  12:41
Fuj Golias 22.08.2010  10:35
Vstoupit do diskuse ›