Ferrari Corsa Indianapolis: oživení klasického závodního stroje

Ferrari Corsa Indianapolis: oživení klasického závodního stroje: titulní fotka Ferrari Classiche, speciální divize maranellské automobilky, představila kompletně zrenovovaný závodní automobil Corsa Indianapolis z roku 1953.

Ferrari Classiche se stará o soukromé historické automobily se vzpínajícím se koníkem ve znaku a jejími hlavními činnostmi je restaurování, údržba, dodávky dílů a vydávání osvědčení o pravosti vozů.

Nejnovější úspěšně dokončenou prací této divize je rekonstrukce formulového vozu Corsa Indianapolis s číslem šasi 0388 z roku 1953. Tento projekt má pro automobilku velký význam, protože je prvním velkým krokem v obnovení činnosti a historického výzkumu v oddělení Ferrari Classiche.

Monoposto Corsa Indianapolis, jak zní celé původní jméno vozu, byl v roce 1953 vyvinut jako prototyp pro závod 500 mil Indianapolis, ale nakonec se tohoto podniku nezúčastnil, což byl jen důsledek mnoha aktivit tehdejšího závodního oddělení Scuderia.

Jednomístný závodní automobil má pod svou karoserií trubkový rám s extra vyztužením jeho dodavatel byla společnost Gilco. Vpředu je uložen motor o objemu 2963,45 cm, který byl zpočátku přeplňován jednostupňovým, později dvoustupňovým kompresorem a dvojitými karburátory Weber různých typů.

Závodní vůz ovšem neskončil uložený ve skladišti, ale 21. ledna 1954 byl prodán tehdejšímu obchodnímu zástupci Ferrari pro Severní Ameriku, jímž byl Luigi Chinetti.

Poprvé se Monoposto Corsa Indianapolis postavilo na start ostrého závodu v únoru roku 1955 při Daytona Speed Week GP a za jeho volantem seděl Bob Said.

Nejrušnější byl pro formuli rok 1956, kdy ji v květnu používal jako testovací vůz pro Indianapolis Guisseppe Farina, 15 července s ním jel Carroll Shelby závod do vrchu SCCA Mount Washington a 22. července SCCA Gold Jubilee v Indianapolis.

V roce 1958 se vůz vrátil do automobilky a byl upraven pro závod Monza/Indianapolis, kterého se zúčastnil s jezdcem Harry Schellem. Po tomto podniku se monopost opět vrátil do automobilky a v rámci modernizace dostal novou karoserii ve stylu maranellských vozů Formule 1 pro rok 1960 od Carrozzeria Fantuzi. Ve stejném roce jej ještě testoval Cliff Allison na závodní dráze Modena.

Na začátku šedesátých let byla ukončena závodní kariéra formule Corsa Indianapolis, která následně několikrát změnila majitele a nakonec byla restaurována v oddělení Ferrari Classiche.

Fotogalerie

  • Ferrari Corsa Indianapolis: oživení klasického závodního stroje: fotka 1
  • Ferrari Corsa Indianapolis: oživení klasického závodního stroje: fotka 2
  • Ferrari Corsa Indianapolis: oživení klasického závodního stroje: fotka 3
  • Ferrari Corsa Indianapolis: oživení klasického závodního stroje: fotka 4
  • Ferrari Corsa Indianapolis: oživení klasického závodního stroje: fotka 5
  • Ferrari Corsa Indianapolis: oživení klasického závodního stroje: fotka 6
  • Ferrari Corsa Indianapolis: oživení klasického závodního stroje: fotka 7
  • Ferrari Corsa Indianapolis: oživení klasického závodního stroje: fotka 8
  • Ferrari Corsa Indianapolis: oživení klasického závodního stroje: fotka 9
  • Ferrari Corsa Indianapolis: oživení klasického závodního stroje: fotka 10

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.