Ferrari 599 GTO: pokořitel enza z vlastní stáje

Ferrari 599 GTO: pokořitel enza z vlastní stáje: titulní fotka Považovali jste 599 spíš než za čistokrevné ferrari za luxusní gétéčko pro páprdy? Tak to dlužíte do Maranella vagón karafiátů a pár kartonů Studentské pečeti.

O ostrém Ferrari 599 GTO se v posledních týdnech vyrojila spousta zákulisních informací a též pár špionážních fotek, ale my tentokrát zůstali v klidu a bez hysterie jsme si počkali, až to na nás Ferrari vybalí. No – a dočkali jsme se rychleji, než jsme vůbec čekali.

Ferrari má nějakou Evropu nebo Ameriku na háku, špek v podobě 599 GTO představí na autosalonu v Pekingu, takže až ho v září poprvé uvidíme v Paříži, bude to už pěkně stará věc. Ale co naděláme, penězi narvané peněženky jsou i v jiných částech světa.

Verze GTO představuje spojnici mezi obyčejným 599 GTB Fiorano (respektive sportovnějším paketem HGTE) a závodní 599XX a jak naznačuje jeho označení Gran Turismo Omologato, jde o skorozávoďák, schválený k provozu na pozemních komunikacích. Zkratku GTO proslavily především modely 250 ze 60. let a 288 z osmdesátých, derivát fiorana tak má na co navazovat.

Šestilitrový dvanáctiválec, odvozený od motoru kultovního Ferrari Enzo, je naladěn na 670 koní (493 kW) při 8250 otáčkách a 620 Nm při 6500 ot/min a napojen na sekvenční převodovku, která zvládne změnit kvalty za méně než 60 milisekund. Současně auto zhublo díky rozsáhlému použití kompozitů a ztenčení hliníkových dílů a skel působivých 195 kg, takže nyní váží fantastických 1495 kilo. Díváte se tedy na auto, které má na každého koně jen 2,23 kg váhy! Díky tomu zvládne novodobé GTO stovku za 3,35 s a dokáže jet rychlostí, vyjádřenou stejnými číslicemi, jen bez té desetinné čárky. Okruh ve Fioaranu zvládne pokořit ze 1 minutu a 24 sekund, což je pro silniční auto rekord trati.

Standardem jsou karbonkeramické brzdy s kotouči o průměru 398 mm vpředu a 360 mm vzadu (ze stovky zastaví na 32,5 metrech), speciální, Michelinem vyvinuté pneumatiky a systém VRE (Virtual Race Engineer), jenž informuje řidiče o veškerém podstatném dění ve voze. Speciální péči dostal pochopitelně i podvozek, jenž se musí poprat s úplně novou dynamikou tohoto kupé – má nové pružiny, silnější stabilizátory a druhou generaci magnetoreologických tlumičů. Řízení dostal strmější převod a aerodynamické oddělení dosáhlo většího přítlaku bez nárůstu odporu vzduchu. Dvacetipalcová kola mají vpředu šířku 9,5“ a obouvají pneumatiky 285/30, vzadu jsou pláště 315/35 navlečeny na dvacítku o šířce 11,5“. GTO má váhu mezi nápravy rozloženu v poměru 47:53 a při kombinované spotřebě 17,5 l se docela hodí, že má auto stolitrovou benzinovou nádrž.

Ze schopností GTO se bude radovat jen 599 zákazníků, přičemž části z nich se tohle auto předvede na půdě vojenské akademie v Modeně už 14. dubna. Jestli už máte v poště pozvánku, vezmete nás s sebou? Peking je trošku z ruky.

Fotogalerie

  • Ferrari 599 GTO: pokořitel enza z vlastní stáje: fotka 1
  • Ferrari 599 GTO: pokořitel enza z vlastní stáje: fotka 2
  • Ferrari 599 GTO: pokořitel enza z vlastní stáje: fotka 3
  • Ferrari 599 GTO: pokořitel enza z vlastní stáje: fotka 4
  • Ferrari 599 GTO: pokořitel enza z vlastní stáje: fotka 5
  • Ferrari 599 GTO: pokořitel enza z vlastní stáje: fotka 6
  • Ferrari 599 GTO: pokořitel enza z vlastní stáje: fotka 7
  • Ferrari 599 GTO: pokořitel enza z vlastní stáje: fotka 8
  • Ferrari 599 GTO: pokořitel enza z vlastní stáje: fotka 9
  • Ferrari 599 GTO: pokořitel enza z vlastní stáje: fotka 10
  • Ferrari 599 GTO: pokořitel enza z vlastní stáje: fotka 11
  • Ferrari 599 GTO: pokořitel enza z vlastní stáje: fotka 12
  • Ferrari 599 GTO: pokořitel enza z vlastní stáje: fotka 13
  • Ferrari 599 GTO: pokořitel enza z vlastní stáje: fotka 14


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Jasně motor vpředu Mokele Mbembe 15.04.2010  17:19
Motor vpředu,to je Ferrari Tarmac Joe 15.04.2010  10:33
Re: paskvil "neregistrovaný" 10.04.2010  18:07
Re: paskvil efef 10.04.2010  13:08
Re: paskvil Whatever 10.04.2010  12:28
paskvil masakros 10.04.2010  10:12
:/ mike__rs4 10.04.2010  01:21
Nádhera Klaudius 09.04.2010  21:35
ghff mht 09.04.2010  16:02
Re: dwd rosi007 09.04.2010  09:22
Re: dwd dzordz 09.04.2010  07:07
Re: dwd dzordz 09.04.2010  07:05
Re: dwd %Galli 08.04.2010  21:47
Re: dwd branisimo 08.04.2010  21:09
dwd dzordz 08.04.2010  19:46
Dieta :-) %Galli 08.04.2010  19:36
mazec mijunior 08.04.2010  19:32
parada Ridick777 08.04.2010  19:16
thth ththth 08.04.2010  17:22
anooo... branisimo 08.04.2010  17:15
Vstoupit do diskuse ›


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 19428 | Zobrazit seznam všech anket