Ferrari 458 Italia: kila dolů, koně nahoru u Oakley Design

Ferrari 458 Italia: kila dolů, koně nahoru u Oakley Design: titulní fotka Britská tuningová firma Oakley Design se specializuje na tuning sportovních modelů značky Porsche, ale tentokrát se vrhla na přímou konkurenci zuffenhausenských strojů a pustila se do nového Ferrari 458 Italia.

Britové mají v plánu upravit pouze pět Ferrari 458 Italia a společnost se zkušenostmi z motoristického sportu se zaměří především na snížení hmotnosti a zvýšení výkonu pohonné jednotky.

K nižší hmotnosti má osmiválcovému Ferrari pomoci hojné využití materiálů z uhlíkových vláken. Panel střechy, kryt motoru, vnější zpětná zrcátka a několik dalších částí jsou vyrobeny z karbonu. Dalším krokem při odlehčování je montáž výfukového systému kompletně vyrobeného z titanu, který uspoří 30 kg hmotnosti.

K odlehčení neodpružených hmot přispívají kola z kompozitních materiálů, která uspoří v každém rohu vozu celých 8 kg ve srovnání se sériovými disky. Tato nová kola mají středy z magnézia a ráfky z karbonu. Obouvat budou pneumatiky o rozměrech 245/35 ZR20 vpředu a 305/35 ZR20 vzadu.

V případě motoru se britští ladiči zaměřili především na vylepšení saní vzduchu do motoru a odvod spalin. K úpravám sání a novému výfukovému systému se přidává ještě nové nastavení řídící jednotky. Výkon se zvýší z 570 koní (419 kW) na 627 koní (461 kW) a hodnota točivého momentu vzroste z 540 Nm na 567 Nm.

Italský supersport, který díky britským tunerům shodil okolo 65 kg ze své pohotovostní hmotnosti 1455 kg, má nyní akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,0 s zatímco sériové provedení zvládne stejnou disciplínu za 3,4 s. Maximální rychlost se má zvýšit z 325 km/h na 330 km/h.

Vedle snižování hmotnosti a zvyšování výkonu věnovali u Oakley Design pozornost i aerodynamice. Nový přední spoiler má při rychlostech nad 240 km/h vytvářet přítlak 45 kg na přední nápravu a zadní spoiler se má postarat o zvýšení přítlaku o 25 kg.

Zároveň se má zlepšit proudění vzduchu kolem chladiče uloženého v přídí, od nějž může odcházet ohřátý vzduch novými výdechy vedle hlavních světlometů. K lepšímu obtékání vzduchu kolem karoserie mají přispět i nové prahy a difuzor pod zádí.

Oakley Design v současnosti ještě pracuje na vývoji komponentů pro podvozek, které mají lépe odpovídat snížení hmotnosti a vyššímu výkonu. Na novém zavěšení kol, které má vydržet i náročné výlety na závodní okruh spolupracuje se společností Intrax.

Fotogalerie

  • Ferrari 458 Italia: kila dolů, koně nahoru u Oakley Design: fotka 1
  • Ferrari 458 Italia: kila dolů, koně nahoru u Oakley Design: fotka 2
  • Ferrari 458 Italia: kila dolů, koně nahoru u Oakley Design: fotka 3
  • Ferrari 458 Italia: kila dolů, koně nahoru u Oakley Design: fotka 4


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Kila mustafa 09.06.2010  09:12
perfekt rosi007 08.06.2010  20:14
Re: Úspora hmotnosti... rosi007 08.06.2010  20:12
Kila xDany1788x 08.06.2010  17:50
Re: hmotnost mustafa 08.06.2010  17:11
hmotnost Moah 08.06.2010  12:24
Úspora hmotnosti... Enthusiastic.driver 08.06.2010  12:21
;-) laufík 08.06.2010  12:16
Nadhera Vysnan1 08.06.2010  11:02
Vstoupit do diskuse ›