Ferrari 458 Italia: nový kůň ve stáji (technická data + fotogalerie)
Nejnovější z hřebců, Ferrari 458 Italia se nám sice na živo předvede až na autosalonu ve Frankfurtu, už nyní ale máme v ruce technickou specifikaci a fotky.
Samo Ferrari označuje model Italia jako ohromný skok vpřed. Je to prý zbrusu nový výborný koktejl plný stylu, kreativního přístupu, vášně a nejnovější techniky. Dvoumístná berlinetta (nebo chcete-li česky kupé) se ve svém názvu drží tradičního označování maranellských supersportů: první dvě číslice znamenají objem motoru v decilitrech, třetí pak počet jeho válců. Pojďme se tedy podívat 458 Italii pod sukýnku…
Auto dlouhé 4527 milimetrů pohání vidlicový osmiválec s válci do V (úhel klasických 90 stupňů) o objemu 4499 centimetrů krychlových. Ten je umístěn podélně, těsně před zadní nápravou a má opravdu úctyhodné parametry – výkon 578 koní (425 kW) při nádherných 9000 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 540 Nm při 6 tisících (více než 80 % z něho je k dispozici už při 3250 otáčkách). Tak jako u čistokrevných závodních motorů i zde najdeme válce s malým zdvihem, čímž je dosažen velmi vysoký kompresní poměr 12,5:1. Obě dvě hodnoty, jak výkon vztažený na objem (128 koní/litr) tak točivý moment (120 Nm/litr) jsou vynikající; prvně jmenovaná je dokonce nejen maximem pro sériový motor Ferrari, ale prý také pro celý automobilový segment (případné vyvedení PR odborníků Ferrari z omylu můžete napsat do diskuze, určitě jim to kdyžtak pošlem).
Že bude nové Ferrari 458 Italia na silnici výborné, o tom nikdo nepochybuje. Podle jeho tvůrců ale má být, na rozdíl od Californie, opravdu jen velmi málo kompromisním nářadím pro chlapy se strništěm a permanentkou na závodní okruh v kapse. Pomáhá mu k tomu velmi tuhé, ale přitom lehké hliníkové šasi – suchá hmotnost Italie je příjemných 1380 kilogramů. S rozložením hmotnosti v poměru 42:58 byl při testech spokojen i Michael Schumacher, který mohl (a taky tak prý činil) do vývoje auta od samého počátku hodně co mluvit. Nad vozem bdí integrovaná kontrola trakce, která sdružuje chytrý diferenciál E-Diff3 s trakčním a stabilizačním systémem F1-Trac. Oba systémy jsou nyní ovládány stejnou ECU. Dvouspojková sedmirychlostní automatická převodovka F1 slibuje velmi rychlé přeřazení i pod plným plynem, jednotlivé převodové poměry pak byly ušity na míru dravým charakteristikám silného osmiválce. Zajímavá je aerodynamika vozu – ta byla pochopitelně velmi pečlivě dlouhé hodiny zkoumána a výsledkem je kupříkladu přítlak 140 kg při rychlosti 200 km/h. Hladká spodní část vozu asi nikoho nepřekvapí, za povšimnutí ovšem stojí malé aeroelastické winglety v předním nárazníku. Ty generují přítlak a ve vysokých rychlostech se deformují tak, aby zmenšily prostor pro vstup vzduchu ke chladiči a snížily tak odpor vzduchu celého vozu. Hmmm, chytré.
Zrychlení z 0 na 100 km/h ani nejvyšší rychlost ještě nemá
definitivní podobu (asi se čeká na vhodnou konstelaci Merkuru),
prozatímních „pod 3,4 sekundy“ a „více než 325 km/h“ ale myslím
mluví za vše. Kromě nádherného zvuku tak nabídne špičkové kladné
i záporné zrychlení – v případě potřeby se destičky do keramických
kotoučů za dvacetipalcovými koly zakousnou tak dravě, že auto ze stovky
zastaví na fantastických 32 a půl metrech. Za to ale můžou nejen silné
brzdy, ale také nově naladěné ABS. O vylepšení jízdních vlastností se
postará integrovaná kontrola trakce, která poprvé sdružuje chytrý
diferenciál E-Diff s trakčním a stabilizačním systémem F1-Trac. A aby
měli radost bruselští, 458 Italia má kombinovanou spotřebu paliva
13,7 litru na 100 km. Ale všichni víme, jak to pak bude na silnici
doopravdy .
Fotogalerie
Tapety na plochu
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
......... | Doppliss | 10.06.2010 20:19 |
Re: Oznaceni modelu | Mr. Green | 31.07.2009 01:46 |
Re: Chris Bangle?? | Vajtus | 31.07.2009 00:13 |
A máme tu nové ferrari... | rooby | 30.07.2009 18:36 |
Re: Velke prekvapeni | %Petr B. | 30.07.2009 10:57 |
cayman??? | B rouk | 30.07.2009 00:12 |
Re: Velke prekvapeni | Enthusiastic.driver | 29.07.2009 23:42 |
Re: Velke prekvapeni | riderhenry | 29.07.2009 23:17 |
Re: Velke prekvapeni | %babo | 29.07.2009 22:45 |
Re: ferrari je nejlepší | %PepekVyskoč | 29.07.2009 22:19 |
Re: Velke prekvapeni | tortola | 29.07.2009 20:40 |
Re: Chris Bangle?? | %Petr B. | 29.07.2009 20:21 |
Velke prekvapeni | riderhenry | 29.07.2009 19:28 |
Ferrari | Klobas | 29.07.2009 19:24 |
enzo? | Frankmaniator | 29.07.2009 18:39 |
Re: vykon | l@bus | 29.07.2009 18:11 |
vykon | kryll | 29.07.2009 18:02 |
Chris Bangle?? | Vajtus | 29.07.2009 17:47 |
Re: Oznaceni modelu | Skyline | 29.07.2009 17:36 |
Re: Oznaceni modelu | Seth | 29.07.2009 17:14 |
jo a ještě něco | l@bus | 29.07.2009 16:41 |
Re: Oznaceni modelu | l@bus | 29.07.2009 16:35 |
Re: Oznaceni modelu | %Petr B. | 29.07.2009 16:09 |
Re: Oznaceni modelu | Skyline | 29.07.2009 15:41 |
Re: Oznaceni modelu | Seth | 29.07.2009 15:17 |
Spider | Trib | 29.07.2009 15:14 |
Re: Oznaceni modelu | Skyline | 29.07.2009 15:13 |
Jen k dizajnu | %Petr B. | 29.07.2009 15:05 |
ferrari je nejlepší | vasek155 | 29.07.2009 14:47 |
Re: Oznaceni modelu | Setti | 29.07.2009 14:21 |
Vstoupit do diskuse › |