Ferrari 458 Italia: nový kůň ve stáji (technická data + fotogalerie)

Ferrari 458 Italia: nový kůň ve stáji (technická data + fotogalerie): titulní fotka Nejnovější z hřebců, Ferrari 458 Italia se nám sice na živo předvede až na autosalonu ve Frankfurtu, už nyní ale máme v ruce technickou specifikaci a fotky.

Samo Ferrari označuje model Italia jako ohromný skok vpřed. Je to prý zbrusu nový výborný koktejl plný stylu, kreativního přístupu, vášně a nejnovější techniky. Dvoumístná berlinetta (nebo chcete-li česky kupé) se ve svém názvu drží tradičního označování maranellských supersportů: první dvě číslice znamenají objem motoru v decilitrech, třetí pak počet jeho válců. Pojďme se tedy podívat 458 Italii pod sukýnku…

Auto dlouhé 4527 milimetrů pohání vidlicový osmiválec s válci do V (úhel klasických 90 stupňů) o objemu 4499 centimetrů krychlových. Ten je umístěn podélně, těsně před zadní nápravou a má opravdu úctyhodné parametry – výkon 578 koní (425 kW) při nádherných 9000 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 540 Nm při 6 tisících (více než 80 % z něho je k dispozici už při 3250 otáčkách). Tak jako u čistokrevných závodních motorů i zde najdeme válce s malým zdvihem, čímž je dosažen velmi vysoký kompresní poměr 12,5:1. Obě dvě hodnoty, jak výkon vztažený na objem (128 koní/litr) tak točivý moment (120 Nm/litr) jsou vynikající; prvně jmenovaná je dokonce nejen maximem pro sériový motor Ferrari, ale prý také pro celý automobilový segment (případné vyvedení PR odborníků Ferrari z omylu můžete napsat do diskuze, určitě jim to kdyžtak pošlem).

Že bude nové Ferrari 458 Italia na silnici výborné, o tom nikdo nepochybuje. Podle jeho tvůrců ale má být, na rozdíl od Californie, opravdu jen velmi málo kompromisním nářadím pro chlapy se strništěm a permanentkou na závodní okruh v kapse. Pomáhá mu k tomu velmi tuhé, ale přitom lehké hliníkové šasi – suchá hmotnost Italie je příjemných 1380 kilogramů. S rozložením hmotnosti v poměru 42:58 byl při testech spokojen i Michael Schumacher, který mohl (a taky tak prý činil) do vývoje auta od samého počátku hodně co mluvit. Nad vozem bdí integrovaná kontrola trakce, která sdružuje chytrý diferenciál E-Diff3 s trakčním a stabilizačním systémem F1-Trac. Oba systémy jsou nyní ovládány stejnou ECU. Dvouspojková sedmirychlostní automatická převodovka F1 slibuje velmi rychlé přeřazení i pod plným plynem, jednotlivé převodové poměry pak byly ušity na míru dravým charakteristikám silného osmiválce. Zajímavá je aerodynamika vozu – ta byla pochopitelně velmi pečlivě dlouhé hodiny zkoumána a výsledkem je kupříkladu přítlak 140 kg při rychlosti 200 km/h. Hladká spodní část vozu asi nikoho nepřekvapí, za povšimnutí ovšem stojí malé aeroelastické winglety v předním nárazníku. Ty generují přítlak a ve vysokých rychlostech se deformují tak, aby zmenšily prostor pro vstup vzduchu ke chladiči a snížily tak odpor vzduchu celého vozu. Hmmm, chytré.

Zrychlení z 0 na 100 km/h ani nejvyšší rychlost ještě nemá definitivní podobu (asi se čeká na vhodnou konstelaci Merkuru), prozatímních „pod 3,4 sekundy“ a „více než 325 km/h“ ale myslím mluví za vše. Kromě nádherného zvuku tak nabídne špičkové kladné i záporné zrychlení – v případě potřeby se destičky do keramických kotoučů za dvacetipalcovými koly zakousnou tak dravě, že auto ze stovky zastaví na fantastických 32 a půl metrech. Za to ale můžou nejen silné brzdy, ale také nově naladěné ABS. O vylepšení jízdních vlastností se postará integrovaná kontrola trakce, která poprvé sdružuje chytrý diferenciál E-Diff s trakčním a stabilizačním systémem F1-Trac. A aby měli radost bruselští, 458 Italia má kombinovanou spotřebu paliva 13,7 litru na 100 km. Ale všichni víme, jak to pak bude na silnici doopravdy $2$.

Fotogalerie

  • Ferrari 458 Italia: nový kůň ve stáji (technická data + fotogalerie): fotka 1
  • Ferrari 458 Italia: nový kůň ve stáji (technická data + fotogalerie): fotka 2
  • Ferrari 458 Italia: nový kůň ve stáji (technická data + fotogalerie): fotka 3
  • Ferrari 458 Italia: nový kůň ve stáji (technická data + fotogalerie): fotka 4
  • Ferrari 458 Italia: nový kůň ve stáji (technická data + fotogalerie): fotka 5
  • Ferrari 458 Italia: nový kůň ve stáji (technická data + fotogalerie): fotka 6
  • Ferrari 458 Italia: nový kůň ve stáji (technická data + fotogalerie): fotka 7
  • Ferrari 458 Italia: nový kůň ve stáji (technická data + fotogalerie): fotka 8
  • Ferrari 458 Italia: nový kůň ve stáji (technická data + fotogalerie): fotka 9
  • Ferrari 458 Italia: nový kůň ve stáji (technická data + fotogalerie): fotka 10
  • Ferrari 458 Italia: nový kůň ve stáji (technická data + fotogalerie): fotka 11

Tapety na plochu

  • Ferrari 458 Italia
  • Ferrari 458 Italia
  • Ferrari 458 Italia

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
......... Doppliss 10.06.2010  20:19
Re: Oznaceni modelu Mr. Green 31.07.2009  01:46
Re: Chris Bangle?? Vajtus 31.07.2009  00:13
A máme tu nové ferrari... rooby 30.07.2009  18:36
Re: Velke prekvapeni %Petr B. 30.07.2009  10:57
cayman??? B rouk 30.07.2009  00:12
Re: Velke prekvapeni Enthusiastic.driver 29.07.2009  23:42
Re: Velke prekvapeni riderhenry 29.07.2009  23:17
Re: Velke prekvapeni %babo 29.07.2009  22:45
Re: ferrari je nejlepší %PepekVyskoč 29.07.2009  22:19
Re: Velke prekvapeni tortola 29.07.2009  20:40
Re: Chris Bangle?? %Petr B. 29.07.2009  20:21
Velke prekvapeni riderhenry 29.07.2009  19:28
Ferrari Klobas 29.07.2009  19:24
enzo? Frankmaniator 29.07.2009  18:39
Re: vykon l@bus 29.07.2009  18:11
vykon kryll 29.07.2009  18:02
Chris Bangle?? Vajtus 29.07.2009  17:47
Re: Oznaceni modelu Skyline 29.07.2009  17:36
Re: Oznaceni modelu Seth 29.07.2009  17:14
jo a ještě něco l@bus 29.07.2009  16:41
Re: Oznaceni modelu l@bus 29.07.2009  16:35
Re: Oznaceni modelu %Petr B. 29.07.2009  16:09
Re: Oznaceni modelu Skyline 29.07.2009  15:41
Re: Oznaceni modelu Seth 29.07.2009  15:17
Spider Trib 29.07.2009  15:14
Re: Oznaceni modelu Skyline 29.07.2009  15:13
Jen k dizajnu %Petr B. 29.07.2009  15:05
ferrari je nejlepší vasek155 29.07.2009  14:47
Re: Oznaceni modelu Setti 29.07.2009  14:21
Vstoupit do diskuse ›