Ferrari 458 Challenge: nový stroj pro značkový pohár

Ferrari 458 Challenge: nový stroj pro značkový pohár: titulní fotka Automobilka Ferrari při výročním setkání svých dealerů oficiálně představila závodní provedení modelu 458 Italia pro značkový pohár. Novinka má být závodním týmům k dispozici pro sezónu 2011.

Ferrari uvádí 458 Challenge jako pátý model pro Ferrari Challenge Trofeo Pirelli, kterého se tyto vozy budou účastnit od příštího roku společně s F430 Challenge. Diváci se tak mohou těšit na souboj dvou generací osmiválcových Ferrari.

Ferrari 458 Challenge je samozřejmě odvozeno z modelu Italia a zachovává sériové výkony 4,5litrového osmiválce, který disponuje 570 koňmi (419 kW) při 9000 otáčkách a točivým momentem 540 Nm při 6000 min-1.

Změny se ovšem odehrály v převodových poměrech a kalibraci dvouspojkové převodovky F1 a jejich cílem je zajištění vyššího točivého momentu při nižší otáčkách motoru.

Novinka je prvním Ferrari v historii značkového poháru vybaveným systémem kontroly trakce F1-Trac, který nabídne dva stupně nastavení pro mokré a suché tratě. F1-Trac spolupracuje s přepracovaným diferenciálem E-Diff a ABS. Nastavení těchto systémů je poprvé u Ferrari pro sérii Challenge možné provádět ovladačem manettino na volantu.

Konstruktéři vybavili Ferrari 458 Challenge upraveným zavěšením kol s tužšími pružinami a tlumiči. Kontakt s asfaltem mají na starosti 19palcová kola upevněná centrální maticí a obutá do pneumatik značky Pirelli. Světlá výška závodního vozu je o 30 mm nižší než u 458 Italia.

Challenge se může pochlubit novými brzdami Brembo CCM2, jejichž debut se odehrál ve Ferrari 599XX a spolupracují s ABS, které má dva stupně nastavení pro nízkou přilnavost nebo pro vysoký výkon na suchém povrchu.

Vedle úprav podvozku se inženýři Ferrari zaměřili i na snížení hmotnosti. Ferrari sice neuvádí o kolik je Challenge lehčí ve srovnání s výchozím 458 Italia, ale zmiňuje použití nových povrchových panelů s menší tloušťkou, kompozitních materiálů a Lexanu na zasklení.

V průběhu vývoje se samozřejmě testovalo na trati Fiorano a Ferrari 458 Challenge s časem 1:16.5 o dvě sekundy vylepšilo čas svého předchůdce. K působivým vlastnostem Ferrari 458 Challenge patří i schopnost vyvinout boční přetížení 1,6 g.

Fotogalerie

  • Ferrari 458 Challenge: nový stroj pro značkový pohár: fotka 1
  • Ferrari 458 Challenge: nový stroj pro značkový pohár: fotka 2
  • Ferrari 458 Challenge: nový stroj pro značkový pohár: fotka 3
  • Ferrari 458 Challenge: nový stroj pro značkový pohár: fotka 4
  • Ferrari 458 Challenge: nový stroj pro značkový pohár: fotka 5


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Pěkné Jizerkář 15.07.2010  09:36
Vstoupit do diskuse ›