Ferrari 458 Challenge v akci: foto z okruhu Vallelunga

Ferrari 458 Challenge v akci: foto z okruhu Vallelunga: titulní fotka Nedávno představené soutěžní Ferrari 458 Challenge se intenzivně testuje na okruhu Vallelunga. Díky tomu máme k dispozici jeho akční fotky.

Závodní verze čtyřistapadesá­tosmičky se nám představila před necelými dvěma měsíci a jak už to tak u Ferrari bývá, co se fotek týče, přišli jsme dost zkrátka. Teď ale probíhají ostré testy tohoto auta, což je dobrý důvod pro zveřejnění akčních fotek maranellské novinky.

Ve Vallelunze dávají 458čce do těla zkušební jezdci Maurizio Mediani and Jaime Melo a oba si libují, že je závoďák velmi povedený a opravdu rychlý. Ještě aby si stěžovali… $2$ My jim to však rádi věříme a přidáváme původní informace o speciálu, které jste se mohli dočíst už v článku Ferrari 458 Challenge: nový stroj pro značkový pohár.

Ferrari 458 Challenge je logicky odvozeno z modelu Italia a zachovává sériové výkony 4,5litrového osmiválce, který disponuje 570 koňmi (419 kW) při 9000 otáčkách a točivým momentem 540 Nm při 6000 min-1. Změněny ale byly převodové poměry a dvouspojková převodovky F1 má upravenou elektroniku.

Novinka je prvním Ferrari v historii značkového poháru vybaveným systémem kontroly trakce F1-Trac, který nabídne dva stupně nastavení pro mokré a suché tratě. Elektronika spolupracuje s přepracovaným diferenciálem E-Diff a ABS. Nastavení těchto systémů je poprvé u Ferrari pro sérii Challenge možné provádět ovladačem manettino na volantu.

Konstruktéři vybavili Ferrari 458 Challenge upraveným zavěšením kol s tužšími pružinami a tlumiči. Kontakt s asfaltem mají na starosti 19palcová kola upevněná centrální maticí a obutá do pneumatik Pirelli. Světlá výška závodního vozu je o 30 mm nižší než u 458 Italia.

Challenge se také může pochlubit novými brzdami Brembo CCM2, jejichž debut se odehrál ve Ferrari 599XX. Spolupracují s ABS, které má dva stupně nastavení pro nízkou přilnavost nebo pro vysoký výkon na suchém povrchu.

Vedle úprav podvozku se inženýři Ferrari zaměřili i na snížení hmotnosti. Ferrari sice neuvádí o kolik je Challenge lehčí ve srovnání s výchozím 458 Italia, ale zmiňuje použití nových povrchových panelů s menší tloušťkou, kompozitních materiálů a Lexanu na zasklení.

V průběhu vývoje se samozřejmě testovalo na trati Fiorano a Ferrari 458 Challenge s časem 1:16.5 o dvě sekundy vylepšilo čas svého předchůdce. Za zmínku stojí i schopnost vyvinout boční přetížení až 1,6 g.

Fotogalerie

  • Ferrari 458 Challenge v akci: foto z okruhu Vallelunga: fotka 1
  • Ferrari 458 Challenge v akci: foto z okruhu Vallelunga: fotka 2
  • Ferrari 458 Challenge v akci: foto z okruhu Vallelunga: fotka 3
  • Ferrari 458 Challenge v akci: foto z okruhu Vallelunga: fotka 4
  • Ferrari 458 Challenge v akci: foto z okruhu Vallelunga: fotka 5
  • Ferrari 458 Challenge v akci: foto z okruhu Vallelunga: fotka 6
  • Ferrari 458 Challenge v akci: foto z okruhu Vallelunga: fotka 7
  • Ferrari 458 Challenge v akci: foto z okruhu Vallelunga: fotka 8
  • Ferrari 458 Challenge v akci: foto z okruhu Vallelunga: fotka 9
  • Ferrari 458 Challenge v akci: foto z okruhu Vallelunga: fotka 10
  • Ferrari 458 Challenge v akci: foto z okruhu Vallelunga: fotka 11
  • Ferrari 458 Challenge v akci: foto z okruhu Vallelunga: fotka 12


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.