Factory Five '33 Hot Rod – postavte si svůj Ford ve stylu let třicátých
Severoamerická společnost Factory Fice Racing Inc. se od roku 1995 zabývá výrobou stavebnic sportovních automobilů a mezi její produkty patří i '33 Hot Rod, který pod karoserií Fordu z třicátých let ukrývá moderní techniku.
Factory Five Racing Inc. v současnosti nabízí pět modelů. Prvním je kupé GTM, které se dá nejjednodušeji přiblížit jako supersport s motorem před zadní nápravou, jehož tvary jsou především vpředu velmi volně inspirovány klasickým Fordem GT.
Další tři modely jsou replikami AC Cobry. Modely Mk3 Roadster a Challenge Car přímo navazují na původní roadster a liší se svým zaměřením, první je určen pro běžný provoz, zatímco druhý míří na závodní dráhu. Třetí je replikou kupé Daytona.
V současnosti posledním vozem v nabídce společnosti je '33 Hot Rod, který svými tvary připomíná klasický Ford z roku 1933. Třicátá léta ovšem připomíná pouze plastová karoserie s mřížkou chladiče modelového roku 1933, která je oproti originálu širší a níže posazena, aby bylo dosaženo dynamičtějšího vzhledu. Záleží jen na zákazníkovi, jestli se rozhodne pro verzi kupé nebo roadster a jestli zvolí vůz s velkými nebo motocyklovými blatníky případně dá přednost vzhledu Hot Rodu bez blatníků.
Pod karoserií je nově navržený trubkový rám, který tvoří kolem prostoru pro posádku a motoru ochrannou klec. Materiály společnosti tuto konstrukci uvádějí slovy: „Otcem byl Hot Rod, Matkou Formule.“
Vpředu je použito nezávislé zavěšení na trojúhelníkových ramenech se stavitelnými tlumiči Koni umístěnými podobně jako u formulových vozů u podélné osy vozy. Vzadu je použita tuhá náprava ze současného Fordu Mustang, která odpovídá tradicím pro stavbu Hot Rodu. Na všech čtyřech kolech jsou standardem kotoučové brzdy.
Doporučovanou pohonnou jednotkou jsou osmiválcové Fordy 289/302 (4,7 l a 4,9 l), 351 (5,75 l) nebo pohonná jednotka Mustangu o objemu 4,6 litru. Tento motor je doporučován s výkonem 305 koní (227 kW) při 6000 min-1 a točivým momentem 434 Nm při 4250 min-1. Tato síla je na kola zadní nápravy přenášena prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.
Pro kontakt s asfaltem jsou doporučována kola American Racing s pneumatikami Goodyear Eagle F1 o rozměrech 245/40 R17 vpředu a 295/30 R20 vzadu.
Hot Rod je dodáván ve formě stavebnice, jejíž cena začíná na 19.990 amerických dolarech (zhruba 350.000,– Kč). V této ceně je vše kromě motoru, palivové pumpy, převodovky, baterie, kol s pneumatikami a laku.
Pro středoevropana s přiměřeně naditou peněženkou může být '33 Hot Rod zajímavým zpestřením jeho vozového parku díky společnosti Special Services, která tento stroj nabízí jako kompletní zakázkovou stavbu i v České republice.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Laminátová budka | rosťa-gomez | 17.03.2010 15:44 |
STK | Jindas | 06.12.2009 21:33 |
Vstoupit do diskuse › |