Evropští dealeři Mercedesu budou prodávat motorky MV Agusta

Evropští dealeři Mercedesu budou prodávat motorky MV Agusta: titulní fotka V showroomech Mercedesu zanedlouho koupíte i jednostopé stroje s logem MV Agusty. Jedná se o poměrně unikátní krok, přímá konkurence nic takového nepraktikuje...

Mercedes-AMG koupil v říjnu 2014 čtvrtinu akcií MV Agusty a vlastně ji tak konečně stabilizoval. V roce 1997 vzkříšená značka totiž střídala majitele jak na běžícím pásu, původně ji vzkřísila Cagiva vedle Ducati, ale chvíli byla v náruči Protonu, BMW a dokonce i Harley-Davidsonu. Německé automobilky si vůbec italské výrobce superbiků přebírají, kdysi sesterská Ducati od roku 2012 patří Audi, potažmo tedy koncernu Volkswagen. Ten ji umístil naprosto logicky k Lamborghini.

Prezident MV Agusty Giovanni Castiglioni (potomek zakladatelů Cagivy…) minulý týden na španělské premiéře nové Brutale 800 oznámil, že celkem 127 prodejců Mercedesu na starém kontinentu si do svých showroomů postaví i italské (super)sportovní stroje. Samozřejmě ne pro legraci, zájemci si je budou moci i koupit. Což je unikátní, protože v salonech čtyř kruhů ani býků ze Sant'Agaty nyní konkurenční značku z Apeninského ostrova rozhodně nenajdete!

Kupříkladu BMW má motocyklovou a automobilovou prodejní síť také striktně oddělenou, o výrobních kapacitách nemluvě… O Hondě a Suzuki to platí v drtivé většině rovněž a nezapomínejme na francouzský Peugeot, jenže ten s většími stroji už dávno skončil a vyrábí hlavně skútry. Britský Triumph byl zase obnoven Johnem Bloorem na počátku 90. let minulého věku jako čistě motocyklová značka, poslední auta se zrodila v roce 1984, kdy se British Leyland začal měnit v Austin Rover Group…

Na oslavu partnerství mezi Mercedesem, potažmo AMG a MV Agustou vznikla loni v září žlutočerná F3 800 AMG, původně se jednalo o neprodejný showbike postavený v jediném exempláři. Výrazná zlatistá barva Solar Beam odpovídá supersportu AMG GT S. Nakonec se ale motorka představená na IAA 2015 chystá alespoň coby omezená série, určitě by bylo škoda takového potenciálu nevyužít. Pro letošní sezónu je dále připravena ještě šestice novinek, tři sporťáky a tři naháče.

Německý Daimler prostřednictvím své divize nehodlá v budoucnu podíl v MV navyšovat a převzít nad ní případně plnou kontrolu. Ani vývoj se nepřesune z jihu Evropy, to by fanoušci značky určitě nerozdýchali…

Fotogalerie

  • Evropští dealeři Mercedesu budou prodávat motorky MV Agusta: fotka 1
  • Evropští dealeři Mercedesu budou prodávat motorky MV Agusta: fotka 2
  • Evropští dealeři Mercedesu budou prodávat motorky MV Agusta: fotka 3
  • Evropští dealeři Mercedesu budou prodávat motorky MV Agusta: fotka 4
  • Evropští dealeři Mercedesu budou prodávat motorky MV Agusta: fotka 5
  • Evropští dealeři Mercedesu budou prodávat motorky MV Agusta: fotka 6

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.