Essen 2008: Alfa MiTo M430 od Marangoni - malinkaté Ferrari
Jestli okolnosti někdy donutí Ferrari dělat i malá auta, budou určitě vypadat nějak takhle.
Občas fakt závidím těm, do jejichž srdcí se nevratně vtiskla láska k vozům koncernu Fiat. Vždyť mohou nosit kšiltovku Maserati, bundu Ferrari, šetřit na Alfu Romeo a jezdit ve Fiatu – a nikdo nemůže říct ani popel. Když si nějaký fanoušek obranduje punto (nebo Fiat Coupé – pro neznalého opravdu přesvědčivé), je to považováno za roztomilé, ale zkuste si nalepit koníka na mazdu…
Tuning Alfy MiTo od Marangoni přesně téhle situace využívá. Tedy zapomeňte na to, že by přelepovali loga výrobce jinými, ale tahle malá alfa se slavnějšími příbuznými rozhodně ovlivnit nechala. Už jen to označení: M430…
Jen pro pořádek: Marangoni je italský výrobce pneumatik a jeho největší zásluhou na autě, tedy krom faktu, že zacálovalo celou úpravu, je vybavení auta červenými pneumatikami. Jejich jediným problémem je, že je nelze koupit. Tedy typ obutí Mytos v rozměru 225/35 R 18 ano, ale saze jsou stále natolik důležitou součástí směsi, z níž se pneumatiky vyrábí, že to vylučuje výrobu takhle krásně červených pneumatik. Tedy vyrobit lze skoro všechno, jen to nebude na silnici fungovat…
Úprava zbytku auta byla svěřena firmě TRC Italia z Florencie, která provedla opravdu rozsáhlé modifikace. Už jen pohled na karoserii potvrzuje inspiraci vozem Ferrari F430 – všimněte si charakteristického tvaru nasávacích otvorů v nárazníku, ale také karbonového difuzoru v tom zadním. Snad jen ta dvoubarevná kombinace laku není úplně to pravé ferrari. Karbon je použit i na rámečcích kolem světel a střešním spoileru. Osmnáctipalcová černá kola Oxigin Crystal Black se k mitu opravdu hodí, jednu chybku na ferrarivzhledu bychom tu však přece jen našli – lambodveře…
Co se techniky týče, nastavitelný sportovní podvozek KW snižující auto o 40 mm doplňují desetipístkové brzdy Tarox B33 a kompozicové brzdové kotouče o rozměru 330×26 mm. Přeplňovaná čtrnáctistovka, disponující původně výkonem 155 koní byla vyladěna na působivých 220 k (162 kW). Nové je nejen turbo, ale také sání a výfuk, vše od firmy Mariani.
A drobnosti nakonec: interiér má sloupky karoserie a střechu čalouněné červenou látkou, přečalouněna byla i sedadla. Hlavice řadicí páky, pedály, opěrka levé nohy a madlo ruční brzdy dodala firma Isotta, přičemž všechny tyto doplňky nesou křišťály od firmy Swarovski.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
jozin baterka | Pavel Kotouc | 04.12.2008 15:53 |
Re: barva gumy? | zmulin | 04.12.2008 15:24 |
Re: Alfa | Amaranth | 03.12.2008 23:50 |
Alfa | Vajtus | 03.12.2008 20:59 |
Re: Funkční úprava | @d@m | 03.12.2008 15:12 |
Re: V poho | babo83 | 03.12.2008 13:46 |
Re: V poho | babo83 | 03.12.2008 13:45 |
Re: barva gumy? | Michal Fokt | 03.12.2008 13:33 |
barva gumy? | Olav | 03.12.2008 12:59 |
V poho | Petr 75 | 03.12.2008 12:28 |
Re: Vzhled... | King | 03.12.2008 12:20 |
Vzhled... | flamewar | 03.12.2008 12:18 |
nie | salamoon | 03.12.2008 12:08 |
Re: Funkční úprava | Doyle | 03.12.2008 11:18 |
Funkční úprava | @d@m | 03.12.2008 10:09 |
Vstoupit do diskuse › |