Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari

Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: titulní fotka Specialista na tuning supersportů společnost Edo Competition se znovu pustila do úprav Ferrari Enzo. Tentokrát jej vzhledově přiblížila k modelu FXX a pozornost samozřejmě věnovala i jeho dvanáctiválci.

Ferrari Enzo mělo premiéru v roce 2002 na autosalonu v Paříži a automobilka plánovala výrobu jen 349 kusů. Díky poptávce nakonec tuto cifru mírně přestřelila a do světa zamířilo celkem 400 vozů a poslední vůz byl vyroben v roce 2004.

Pod kapotou standardního provedení tohoto supersportu pracuje šestilitrový dvanáctiválec, disponující výkonem 660 koní (485 kW) při 7800 min-1 a točivým momentem 657 Nm při 5500 min-1. Kupé s pohotovostní hmotností 1365 kg dosáhne maximální rychlosti přes 350 km/h, akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,65 s, na 200 km/h za 9,5 s.

Společnost Edo Competition již několikrát předvedla, že umí jeho výkon výrazně zvýšit. Dvanáctiválec se i nyní dočká zvýšení objemu na 6,3 litru a v jeho útrobách pracuje řada nových dílů z titanu. Řídící jednotka se nevyhne novému softwaru. Samozřejmostí je nové saní i výfukový systém s průchodnějšími katalyzátory. Díky elektronicky ovládaným klapkám si stiskem tlačítka v kabině můžete nastavit úroveň hluku, jaký bude do okolí posílat výfukové potrubí.

Maximální výkon motoru bez výfukového systému je 860 koní (633 kW) a dvanáctiválec může točit až 9600 otáček za minut. Enzo XX Evolution připravené k jízdě má výkon 840 koní (618 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 780 Nm při 5800 min-1.

U Edo Competition si pohráli i s převodovkou, která ve své původní verzi v Enzu umí přeřadit za 100 milisekund a po zásahu tunerů dokáže to samé již za 60 sekund.

Díky zvýšenému výkonu a odlehčení o 100 kg akceleruje upravené Ferrari z 0 na 100 za 3,2 s, z 0 na 200 km/h za 9,0 s a z 0 na 300 km/h za 19,0 s. Maximální rychlost se pohybuje okolo 390 km/h.

S úpravou motoru korespondují i změny provedené na podvozku. Ten je vybaven zcela novými stavitelnými tlumiči a brzdový systém dostal nové keramické kotouče o průměru 396 mm vpředu a 360 mm vzadu. Edo Competition postaví Ferrari Enzo na nová kola, která obouvají pneumatiky o rozměrech 265/35 ZR 19 vpředu a 335/30 ZR 20 vzadu.

Edo Competition se tentokrát pustil i do úprav karoserie a připravil pro Enzo novou zadní část, která svým designem připomíná model FXX.

Zákazník, který se rozhodne pro tuto úpravu svého Ferrari, dostane k přepracovanému supersportu navíc jeden den s instruktorem na závodním okruhu, kde nebude chybět ani tým mechaniků, připravených doladit nastavení vozu podle přání majitele.

Fotogalerie

  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 1
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 2
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 3
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 4
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 5
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 6
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 7
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 8
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 9
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 10
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 11
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 12
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 13
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 14
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 15
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 16
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 17
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 18
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 19
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 20
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 21
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 22
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 23
  • Edo Competition Enzo XX Evolution: 840 koní pro Ferrari: fotka 24

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
luxus Monika92 19.07.2010  14:48
Re: Bravo, Edo El Mariachi 22.09.2009  09:14
Bravo, Edo Fifu00 21.09.2009  17:46
Re: chybka OndraH 21.09.2009  15:06
edo Hrubis 21.09.2009  14:34
Re: chybka %Elfer911 21.09.2009  11:40
chybka "neregistrovaný" 21.09.2009  09:47
jednotky meera 21.09.2009  09:43
dqwdqw dqwdqwd 21.09.2009  09:14
Vstoupit do diskuse ›