Edo competition C63 AMG: 563 koní pod jednou kapotou
Když něco nejde silou, tak to půjde ještě větší silou aneb Na dálnici se ukáže, kdo je tady pánem.
Edo Competition je tuner s velmi dobrým renomé mezi svými kolegy i fanoušky a tak když si vezme do parády Mercedes Benz C63 AMG, je na čase položit sklenici pěkně zpátky na stůl a posadit se do křesla – tohle nebude pro slabé povahy.
Když se řekne „AMG“, vybavíte si nejspíš meďáka s opravdu silným motorem. A taky že ano – Mercedes-Benz C 63 AMG má pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l, který poskytuje maximální výkon 451 k (336 kW) při 6 800 ot./min. a točivý moment 600 Nm při 5 000 ot./min. Řidič má přitom v rozmezí od 2 000 až do 6 250 ot./min. k dispozici minimálně 83 % maximálního točivého momentu. Silniční model je tak na tom, co se výkonu týká, podobně jako „sesterský“ závodní vůz jezdící v německém šampionátu cestovních vozů DTM. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne C63 AMG za 4,5 s, přičemž maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
U Edo Competition si ale řekli, že motor má přece potenciál ještě větší a vydolovali z něj ještě o kapku víc. Vlastně…spíš o celou menší říčku víc. Po úpravách, zahrnujících třeba nové výfukové potrubí, přeprogramovanou ECU (omezovač šel pochopitelně ven), závodní vzduchové filtry a katalyzátor se totiž pod kapotou ukrývá malé tornádo. Nejvyšší výkon je nyní 563 koní (414 kW) a točivý moment vrcholí na hodnotě 678 Nm. Působivá čísla, že? A to ještě nekončíme – maximálka je 320 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h zabere o dvě desetinky méně, tedy 4,3 sekundy. Na závěr mám jen dvě otázky – jak dlouho to ten motor vydrží a jak často asi bude majitel muset měnit zadní gumy (mimochodem, odlehčené devatenáctky s gumou Michelin Pilot Sport Cup)?
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
C63AMG | rennis | 04.08.2009 07:50 |
vydrzi, tyzden | HEMI | 03.08.2009 23:04 |
Vydrží neboi | Carlsson | 03.08.2009 20:52 |
Vstoupit do diskuse › |