Edo Competition R8: méně je někdy více
Supersportovní auto od Audi, model R8, nemohl uniknout specialistovi na tuning velmi rychlých vozů, německé ladičské firmě Edo Competition.
Tuner Edo Competition si vzal do hledáčku nejsportovnější civilní Audi všech dob. Rychlá R8 má v sériové verzi před zadní nápravou vidlicový osmiválec o objemu 4,2 l s výkonem 309 kW při 7 800 ot./min. Maximální točivý moment je 430 Nm v 4 500 ot./min.
K tomuto vozu se nachomýtli kluci od německé ladičské firmy a hned „špekulovali“, co? kde? a jak? upravit. Některému z nich se zřejmě líbil design, proto ostatní přesvědčil, aby do exteriéru moc nezasahovali. Slovo dalo slovo a pustili se do práce.
První modifikace proběhla na masce, kde je nový nárazník s karbonovým spoilerem na spodní hraně. V blatnících jsou 19 nebo 20palcová kola s designem dle volby zákazníka a na zádi jsou nové koncovky, které už leccos naznačují.
Díky kompletní výměně výfukového potrubí se zvedne výkon agregátu o 16 kW, což v součtu dá 325 kW (442 k) a točivý moment povyskočí na 450 Nm. Posílená pohonná jednotka pošle sportovní auto z nuly na stovku za pouhé 4,4 s, což je o 0,2 s méně, než u sériového vozu. Maximální rychlost upravené R8 byla změřena lehce za hranicí 310 km/h.
Jeden ze zákazníků o modifikované Audi R8 u tunera řekl: "“You hear it before you see it and when you do see it, only one word comes to mind: Wow!” (přeloženo: Uslyšíte ji dříve, než ji uvidíte. A v momentě, když Edo Competition R8 vidíte, v mysli máte jen jedno slovo: Wow!)
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Re: zrychleni | Roman Daněk (Autofun.cz) | 18.01.2008 10:24 |
zrychleni | Adam. | 18.01.2008 08:34 |
BORA bora | BORHIA | 17.01.2008 17:50 |
Re: ¨matika | Roman Daněk (Autofun.cz) | 17.01.2008 13:14 |
¨matika | fila_01 | 17.01.2008 10:09 |
Vstoupit do diskuse › |