Ducati Multistrada 1200 - čtyři motorky v jedné (představení)

Ducati Multistrada 1200 - čtyři motorky v jedné (představení): titulní fotka Máte zájem mít doma v garáži motorky s využitím ve městě, na cesty, sport i do lehkého terénu? A co když to všechno bude v jedné mašině? Ano, tak se prezentuje nová Multistrada 1200 od Ducati s dvouválcem o výkonu 150 koní. (+ 2x video)

První Multistrada 1000 DS prošla v roce 2006 výrazným faceliftem, kde hlavní změnou byl nový jedenáctistovkový motor s výkonem 95 koní. Po dalších čtyřech letech už ale sláva „Strady“ doznívala a bylo načase přijít s novou generací. Ducati předesílala sem tam nějaké informace, že se bude jednat o pořádný bike; sem tam unikly nějaké špionážní fotky z testování nové motorky, ale popravdě: při oficiální představení řadě lidí spadla brada. Nová Ducati Multistrada 1200 se prezentuje jako čtyři motorky v jedné a hned vám povíme proč.

Tip: Přečtěte si redakční test Ducati Multistrada MTS 1100.

Že Italové umí poskládat pěknou motorku, o tom není sporu. Nová Multistrada má enduro zobák, který ukrývá otvory pro přísun vzduchu, středně velké plexi, blinkry v krytkách rukojetí, klenutou nádrž a pohodlně vypadající dělené sedlo. Základem motorky je příhradový rám z ocelových trubek a o odpružení se stará obrácená vidlice Marzocchi s průměrem trubek 50 mm, vzadu je pak pro Ducati klasická jednoramenná kyvka a centrální tlumící jednotka Sachs.

Pohonnou jednotkou je nejnovější verze vidlicového dvouválce Testastretta o objemu 1200 ccm. Ano, je základem byl motor ze superbiku 1198. Agregát s osami válců do pravého úhlu disponuje výkonem 150 koní v 9 250 ot/min. a maximální točivý moment 119 Nm nastupuje při 7 500 otáčkách. Vše se přenáší na zadní kolo pomocí mokré spojky, 6stupňové převodovky a řetězu. Pozor, nová Multitrada má i kontrolu trakce. Krotit tuto univerzální mašinu budete pomocí brzdového systému Brembo, kde jsou na předním kole dva kotouče s průměrem 320 mm a radiálními 4pístkovými třmeny, vzadu je jeden menší kotouč. Systém ABS je na přání. Poslední důležitá dvě čísla: suchá hmotnost motorky je 189 kg a palivová nádrž pojme 20 l naturalu.

Opět nesmí chybět vylepšená verze S, ale v případě nové Multistrady přijíždí hned dvě varianty: Sport Edition a Touring Edition. Obě verze mají nějaké ty karbonové doplňky, odpružení od firmy Öhlins (poznáte podle přední zlaté vidlice s průměrem trubek 48 mm) a především Ducati Electronic Suspension (DES) systém. Verze Touring bude mít navíc v základu vyhřívané rukojeti, centrální stojan a boční kufry.

A teď k těm špekům: plyn je řízen elektronikou ride-by-wire a řidič si bude moci zvolit ze čtyř jízdních režimů Sport, Touring, Enduro a Urban. Kromě změny ve vstřikovací mapě (a tím pádem změny výkonu) se zároveň přenastaví i kontrola trakce a u verze S i změny podvozku. Pro zajímavost, např. v režimu enduro se výkon sníží na 100 koní a díky úpravě odpružení se zvedne světlá výška motorky.

Video

Oficiální video

Komentované kreslené video

Fotogalerie

  • Ducati Multistrada 1200 - čtyři motorky v jedné (představení): fotka 1
  • Ducati Multistrada 1200 - čtyři motorky v jedné (představení): fotka 2
  • Ducati Multistrada 1200 - čtyři motorky v jedné (představení): fotka 3
  • Ducati Multistrada 1200 - čtyři motorky v jedné (představení): fotka 4
  • Ducati Multistrada 1200 - čtyři motorky v jedné (představení): fotka 5
  • Ducati Multistrada 1200 - čtyři motorky v jedné (představení): fotka 6
  • Ducati Multistrada 1200 - čtyři motorky v jedné (představení): fotka 7
  • Ducati Multistrada 1200 - čtyři motorky v jedné (představení): fotka 8
  • Ducati Multistrada 1200 - čtyři motorky v jedné (představení): fotka 9

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Modelka Zemajzek 30.10.2014  13:31
Re: Multistrada zsolt 28.02.2010  20:09
Multistrada EWRILL09 20.11.2009  10:14
dobre %Kokanee 14.11.2009  20:06
duc duc Hrubis 14.11.2009  11:21
Vstoupit do diskuse ›