Peugeot RCZ: První statické dojmy a podrobné technické údaje

 Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: titulní fotka Malé kupé ne-prémiové značky? Odpovědí na touhy po takto specificky vymezeném voze je Peugeot RCZ. Na frankfurtském autosalonu byl tento model veřejnosti i novinářům uzavřen, na autosalonu ve Vídni jsme jej již prozkoumat mohli.

Znáte nějaký model Peugeotu, který by neměl číselné označení s nulou uprostřed? Řešením této hádanky je kupé Peugeot RCZ, které zamíří na poměrně úzkou skupinu zákazníků hledajících atraktivní kompaktní kupé.

Tento model zahájil svoji kariéru jako koncept představený v roce 2007 na autosalonu ve Frankfurtu. Na témže místě se loni představila jen mírně upravená sériová verze, která k zákazníkům zamíří letos na jaře. Autosalon ve Vídni byl příležitostí tento vůz konečně prozkoumat a také získat podrobné specifikace.

Rozhodnutí vyrábět stylový, ale méně praktický vůz, je v době krize odvážné, automobilka se ale chce v další dekádě výrazněji profilovat. K tomuto účelu se malé kupé dobře hodí – pozvedne image značky, přitom využívá techniku velkosériové 308.

Peugeot RCZ bude mít přímého konkurenta jen jediného: Audi TT Coupé. Vůz je dlouhý 4287 mm, široký 1845 mm (bez zrcátek) a vysoký 1359 mm. Rozchod kol je vpředu 1580 mm, vzadu 1593 mm a rozvor náprav má 2612 mm. Protivník z Ingolstadtu tedy je o 11 cm kratší a má o 14 cm kratší rozvor, jinak se ve všech rozměrech od nového Peugeotu odlišuje jen v řádu centimetrů.

Peugeot RCZ a Audi TT Coupé – srovnání rozměrů
Model Peugeot RCZ Audi TT Coupe rozdíl
Délka [mm] 4288 4178 +110
Šířka [mm] 1844 1842 +2
Výška [mm] 1363 1352 +11
Rozvor [mm] 2612 2468 +144
Rozchod vpředu [mm] 1580 1572 +8
Rozchod vzadu [mm] 1593 1558 +35
Objem zav. prostoru [l] 312 290 +22

Podobná je i nabídka motorů – RCZ dává výběr mezi 1,6 THP o výkonu 115 kW, 1,6 THP se 147 kW (od léta) a 2,0 HDi se 120 kW. Audi sází na zážehové agregáty s větším objemem, avšak podobných výkonů. Peugeotu chybí šestiválec, pohon všech kol a dvouspojková převodovka. Standardem u RCZ bude vždy šestistupňová manuální, v létě slabší 1,6 THP dostane volitelně i šestistupňový Tiptronic.

Zájemci o podobný vůz pochopitelně se mohou rozhodovat i mezi Mercedes-Benzem CLC, BMW řady 1 nebo například Volkswagenem Scirocco. Je to ale právě Audi, které se novému Peugeotu svojí koncepcí i designem nejvíce podobá.

Vypuštěním číslovek sice Peugeot jako kdyby popíral příbuznost s hatchbackem 308, skutečnost je ale odlišná. Atraktivní exteriér je to, co bude RCZ prodávat, a proto se se sesterským modelem shoduje jen design přídi. Kabina je posunuta výrazně dopředu, tento dojem navozuje především kapkovitý profil střechy končící nezvykle už před zadním kolem. Neobvyklá je také spodní hrana oken, svébytným prvkem je i rovná záď s krátkým převisem a vytaženými blatníky.

RCZ zaujme i kapotou motoru zasahující hluboko do blatníků a zadním oknem zapuštěným za úroveň sloupků. Zavazadlový prostor kryje dlouhé víko, pod ním se nachází mělké, avšak dlouhé úložiště zavazadel. Vysoká nákladová hrana není v tomto případě na škodu, naopak je příslibem tuhé karoserie a lepších jízdních vlastností. Mimochodem, malému kupé nechybí ani výsuvné křídlo v zádi.

Karoserie, v mantinelech designového jazyka Peugeotu originálně navržená, ukrývá interiér, který už na první pohled není nic jiného, než vylepšená 308. Zrak i hmat řidiče a spolujezdce hýčkají hodnotněji zpracované detaily. Základem je anatomicky tvarovaný volant se zploštělou spodní částí. Řadicí páka je umístěna poněkud výš, společně s mírně sníženým posazem to znamená, že je lépe v dosahu. Změnila se také grafika přístrojového štítu, číslice na něm jsou větší a lépe čitelné, otáčkoměr je nezvykle očíslován po 500 otáčkách. K odlišnostem dále patří ručičkové hodiny uprostřed palubní desky, jiný design dveřních výplní a samozřejmě bezrámové dveře s automatickým stažením okna při otevření.

Přední sedadla navzdory naznačenému zesílenému bočnímu vedení nejsou žádnými skořepinami. To ale bude vzhledem k zaměření auta výhodou, RCZ se zabydlí především ve městě a ne na okruhu. V tomto smyslu také potěší překvapivě dobrý výhled do všech stran. V nabídce bohužel chybí panoramatická střecha, která by ještě vylepšila již tak dobrý dojem z interiéru.

Zatímco řidič má prostoru i komfortu relativní dostatek, zadní sedadla jsou čistě nouzovou záležitostí, což dává jasně najevo už označení konfigurace 2+2. Obtížné je už samotné nastupování za masivní přední sedadla, značně stísněný je prostor pro nohy i pro hlavu, kvůli skloněnému zadnímu oknu.

Peugeot RCZ – technická data
Motor 1,6 THP 160 1,6 THP 160 Tiptronic 1,6 THP 200 2,0 HDi 160 FAP
Převodovka 6M 6A 6M 6M
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1598 1997
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 115/5800 115/5800 147/5500 120/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 240/1400 240/1400 275/1770 340/2000
Max. rychlost [km/h] 215 212 231 216
Zrychlení 0–100 km/h [s] 8,3 9,0 7,6 8,7
Komb. spotř. [l/100 km] 6,9 7,7 7,1 5,4
Pohotovostní hmotnost [kg] 1350 1372 1372 1449
Cena bez daně (Rakousko) [Euro] 22.099 23.104 24.961 24.065

Ceník máme zatím k dispozici jen ke specifikaci pro rakouský trh. Základní cena bez daní je 22.099 Euro, což odpovídá asi 690 tisíc Kč včetně 20 % DPH. Už ve standardním provedení nabídne RCZ slušnou výbavu – čtyři airbagy, ESP, vyhřívaná zpětná zrcátka, zadní parkovací senzory, tempomat, dvouzónovou klimatizaci a 18palcová kola. K tomu Peugeot nabídne řadu možností individualizace, například kožený paket včetně kůží potažené palubní desky (viz foto). Dále tři různá barevná provedení ráfků (volitelně 19palcové ve dvou různých designech), střešní oblouky v kontrastním laku, hliníková nebo v úpravě Chrome-Shadow nebo střechu s karbonovým lesklým či matným povrchem.

Fotogalerie

  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 1
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 2
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 3
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 4
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 5
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 6
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 7
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 8
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 9
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 10
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 11
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 12
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 13
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 14
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 15
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 16
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 17
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 18
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 19
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 20
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 21
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 22
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 23
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 24
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 25
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 26
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 27
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 28
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 29
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 30
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 31
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 32
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 33
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 34
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 35
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 36
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 37
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 38
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 39
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 40
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 41
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 42
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 43
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 44
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 45
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 46
  •  Peugeot RCZ: První statické  dojmy a podrobné technické údaje: fotka 47


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: no jo Skyline 22.01.2010  13:15
Re: no jo Enthusiastic.driver 22.01.2010  11:12
Re: no jo Skyline 22.01.2010  11:06
Re: no jo Enthusiastic.driver 22.01.2010  10:47
Re: no jo riderhenry 21.01.2010  22:27
Re: no jo Skyline 21.01.2010  17:36
Re: no jo Enthusiastic.driver 21.01.2010  17:18
Re: no jo TeeJay 21.01.2010  16:32
Re: no jo riderhenry 21.01.2010  11:46
Re: no jo Skyline 21.01.2010  08:50
Re: no jo TeeJay 21.01.2010  07:58
Re: Zruda desiva TeeJay 21.01.2010  07:53
RCZ Enthusiastic.driver 21.01.2010  01:20
Re: no jo Skyline 20.01.2010  23:04
Re: no jo joe25 20.01.2010  22:31
Re: no jo joe25 20.01.2010  22:23
Re: no jo dogg 20.01.2010  22:22
Re: no jo riderhenry 20.01.2010  21:47
Re: no jo joe25 20.01.2010  20:26
Re: no jo Amerika 20.01.2010  20:02
Re: no jo %RoboR 20.01.2010  19:33
Zruda desiva Skyline 20.01.2010  18:52
Re: no teda Amerika 20.01.2010  16:32
Re: no teda dogg 20.01.2010  16:16
no teda Hrubis 20.01.2010  16:06
no jo dogg 20.01.2010  15:48
Re: napodobenina ziter 20.01.2010  15:42
napodobenina Jackub 20.01.2010  14:07
Vstoupit do diskuse ›