Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji

Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji: titulní fotka Viper ACR se dá koupit jako funglovka už i na starém kontinentu. A není třeba pro něj jezdit daleko, jen do bavorské metropole.

Mnichovská společnost se současným názvem Geigercars GmbH má v importu, homologaci a úpravách amerických aut dlouholetou tradici, věnuje se jim už 35 let. Je libo corvettu, cadillaca, nějakého jiného chevyho, něco ze zámořské nabídky Fordu, případně velký pick-up od Ramu? Umí poladit i Viper třetí generace, který už ztratil původní logo SRT a prodává se jako Dodge. Za oceánem, od nás tahle značka už zmizela a právě firma Karla Geigera je jednou z mála, která jej zvládá dovézt a přizpůsobit evropským předpisům. Stádo pod dlouatánskou kapotou se nemusí ani nijak rozšiřovat.

To platí pro verzi ACR (American Club Racer), pekelně rychlé na okruzích. V Laguna Seca dosáhla času na kolo 1:28,65 min. Dobře – byla rychlejší než Porsche 918 i McLaren P1, a to oba konkurenty neřídil žádný greenhorn, ale Randy Probst, prosím pěkně. Vipera také, samozřejmě, aby byly výsledky relevantní. ACR se představila coby koncept v listopadu 2014 na SEMA v Las Vegas, sériová verze následovala o půl roku později. A teď přichází do Evropy.

Pro zmiji typický monstrózní vidlicový desetiválec, nejnověji objemu 8,38 l nějakou radikální posilou neprošel, dává jen o pět koní víc než v sérii, tedy 654 (481 kW) v 6150 otáčkách. Krouťák 814 N.m se nezměnil. přenáší jej šestistupňový manuál dozadu a k dispozici je ve 4950 min-1. Důležitá není ani tak kombinovaná spotřeba 15,2 l/100 km (jako vtip fajn) a už vůbec ne maximálka přes 285 km/h. Třístovku nechává supersportům, tohle auto je o něčem jiném. O přilnavosti a překvapivě i ovladatelnosti. Ono totiž okřídlené kladivo zpoza Velké louže poslouchá na slovo!

ACR vyvíjeli právě u SRT, má vlastní vlastní aerodynamický balíček, říkají mu příznačně Extreme Aero Package. Kapota je plná děr, pod předním vstupem vzduchu trůní takřka závodní splitter a na nocích nárazníku najdeme ploutvičky. Monstrózní zadní karbonové křídlo má na šířku 1,88 m a je nastavitelné. Všechno včetně brutálního zadního difuzoru je jen o až tuně (!) přítlaku, obtékání vzduchu a stabilitě. Žádně nefunkční blbůstky!

S podvozkem od Bilsteinu se dá samozřejmě také hýbat, 390, respektive 360mm vrtané kotouče jsou už z továrny karbon-keramické, přední mají šesti- a zadní čtyřpístkové třmeny Brembo. ABS a ESP znamenají nutnou povinnost, jen byly rekalibrovány. Lité devatenáctky obouvají standardně gumy Ecsta V720 korejského Kumha s rozměry 295/25 a 355/30, zažít při zrychlení přetížení až 1,5 g není vůbec žádný problém. Kokpit přitom není spartánský, pokrývá jej kůže a Alcantara, na palubní desce a dveřích karbon, vespod zploštělý volant má oranžově vyznačenou polohu na dvanácté hodině.

Nijak dále neupravený Viper ACR prodává Geiger s vlastními samolepkami za 179 tisíc eur (4,84 milionu korun). Bílý na snímcích má ale ještě poziční oranžová světla, která u krutopřísné TÜV prostě neprojdou. Kdy se objeví první kus na českých značkách? Zájemci si musí sakra pospíšit, protože zmije se přestane příští rok s největší pravděpodobností vyrábět. Za oceánem se prohánějí ostré GTS-R v mistrovství USCC (United Sportscar Championship) a tohle je příležitost, jak si do garáže postavit podobné auto, ale přitom na něm budete vozit registrační značky.

Fotogalerie

  • Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji: fotka 1
  • Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji: fotka 2
  • Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji: fotka 3
  • Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji: fotka 4
  • Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji: fotka 5
  • Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji: fotka 6
  • Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji: fotka 7
  • Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji: fotka 8
  • Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji: fotka 9
  • Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji: fotka 10
  • Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji: fotka 11
  • Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji: fotka 12
  • Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji: fotka 13
  • Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji: fotka 14
  • Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji: fotka 15
  • Dodge Viper ACR: Geiger dováží do Německa ostrou zmiji: fotka 16

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.