Detroit Electric SP:01: Vývoj elektrického sporťáku jde do finále

Detroit Electric SP:01: Vývoj elektrického sporťáku jde do finále: titulní fotka Znovuoživená firma Detroit Electric finišuje vývoj dvoumístného elektrického sportovního auta. Ukazuje podobu, ve které se začne příští rok prodávat.

Modrý prototyp SP:01 se představil loni v dubnu na autosalonu v Šanghaji. Základ byl zřejmý, jednalo se o upravený roadster Lotus Exige. Produkční model však nemá odnímatelnou střechu nad sedadly, je to tedy kupé. Základ však zůstal britský. Auto, které nám firma dosud neodhalila zepředu, prošlo aerodynamickou optimalizací pod vedením designéra Jerryho Chunga, nejmarkantnější je změna tvaru zadního nárazníku včetně difuzoru a výrazné křídlo. Firma v tiskové zprávě uvádí, že došlo i k úpravě přídě – vstupů vzduchu v nárazníku a na kapotě. Systém HVAC (topení, ventilace a klimatizace) dostal vylepšené proudění vzduchu.

Zatímco koncept byl vybaven uprostřed umístěným elektromotorem o výkonu 150 kW a 225 N.m, sériovka dostala posilu na 207 kW a 280 N.m. Stačí jí to k dosažení dvěstěpadesátky (respektive o 1 km/h méně) a z klidu na 96 km/h sprintuje během 3,7 s, to znamená, že na naši stovku bude o desetinku, možná dvě pomalejší. Není divu, pořád váží jen 1175 kg, což je na elektromobil slušná hodnota. Baterie uložené kvůli bezpečnosti v kompozitovém rámu mají kapacitu 37 kWh a u SP:01 tak výrobce udává dojezd 288 km. Bude reálný?

Produkce měla být zahájena už loni v srpnu, ale pochopitelně se kvůli úpravám protáhla. Hovořilo se o omezení na 999 kusů, série má být skutečně limitovaná, záleží ovšem samozřejmě na zájmu zákazníků. Výroba nepoběží v USA, ale v britském Warwickshire, měla by se rozběhnout ještě letos. Zda se podaří dodržet původní cenu 135 tisíc dolarů (2,95 milionu korun dle současného kurzu), není dosud jasné. Auto se začne prodávat už na začátku příštího roku, a to nejen za mořem v severní části Ameriky i kanálem La Manche, ale rovněž v kontinentální Evropě, Asii a také některých afrických státech.

Vozy Detroit Electric vyráběla Anderson Electric Car Company v letech 1907–1939. Do roku 1911 se ještě jmenovala Anderson Carriage Co., sídlila samozřejmě v michiganském Detroitu a postavila jich celkem přes 13 tisíc. Nejznámější jsou modely z prvního období existence těsně před vstupem USA do války. Firma byla oživena v roce 2008 Albertem Lamem, bývalým šéfem Lotus Engineering a výkonným ředitelem automobilky v Hethelu. To, že zvolili za základ Exige, tak není úplná náhoda. Logo je původní, získala na něj práva. Holdingová společnost, která značku vlastní, ale sídlí v Nizozemí.

Fotogalerie

  • Detroit Electric SP:01: Vývoj elektrického sporťáku jde do finále: fotka 1
  • Detroit Electric SP:01: Vývoj elektrického sporťáku jde do finále: fotka 2

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.