Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí

Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: titulní fotka Výstřední design, 140 koní, dvouspojková převodovka, čtyři dveře a v tiskovce spousta narážek na konkurenci. Hyundai se toho prostě nebojí.

Určitě nebudu sám, kdo může říci, že jsem zatím snad žádné jiné auto z Koreje neočekával s takovým napětím, jako právě Hyundai Veloster – malé, atraktivní a svižné kupátko za sympatickou cenu, to je, jak jistě uznáte, dobrý důvod být netrpělivý.

Zásadní otázka, tedy jestli se řidič nebude stydět do auta sednout nebo z něj vystoupit, je nyní definitivně vyřešena. A je třeba říci, že Hyundaii nechybí odvaha. Auto je nezaměnitelně asijské, a mírně pobuřující – a tak to má být. Takovéhle auto má určitě nárok na sebe upozorňovat, tím spíš, že rozhodně není důvod se se znechucením odvracet. Korejci ale nechtěli budit kontroverzi jen designem, nevšední je, jak už bylo řečeno dříve, i koncepce se čtveřicí dveří, kdy na jsou na řidičově levé pouze jedny a u spolujezdce dvě. Je tedy otázkou, jestli ho lze považovat za kupé, i když ostatní předpoklady by k tomu měl.

Karoserie má délku 4219 mm a šířku 1790 mm, výška zatím uvedena nebyla, ale známe rozvor 2650 mm. Z toho vyplývá, že ačkoli na snímcích vypadá malý, ve skutečnosti nejde o malé kupé typu Hondy CR-Z (4080×1740×1395 mm, rozvor 2435 mm), ale spíš o kompaktní kupé, konkurující VW Scirocco ( 4256 mm x 1810×1404 mm, rozvor 2578 mm). Přitom se ale povedlo udržet na uzdě váhu auta – s 1172 kg je o 24 kg lehčí, než honda a o brutálních 147 kg méně, než má volkswagen.

Je tedy pravděpodobné, že bude veloster s atmosférickou šestnáctistovkou slušně lítat. V Americe se sice dynamické parametry neuvádí, ale vzhledem k tomu, že má přímovstřikový motor s plynule proměnným časováním ventilů, 140 koní (103 kW) při 6300 otáčkách a 167 Nm při 4850 ot/min, svezení to určitě bude hodně slušné.

Pokud by vám snad nevoněl šestistupňový manuál (v této oblasti je na základě předešlých zkušeností vcelku důvod k mírné skepsi), pak bude možné zvolit zbrusu novou dvouspojkovou převodovku, jejímž prostřednictvím jsou roztáčena sériově 17" kola s pneumatikami 215/45, na přání lze auto vybavit osmnáctipalcovými s plášti 215/40.

Klíčové ovšem bude pro veloster chování na silnici. Jednoduchou konstrukci s McPhersony vpředu a tuhou nápravou vzadu doplňuje přední 24mm stabilizátor, doplněný 23mm stabíkem vzadu, samozřejmostí je sportovní naladění podvozku. Hyundai slibuje i ostrý převod řízení, blíže ho ale zatím nespecifikuje.

Musím říci, že veloster zatím splnil má očekávání. A jak jste na tom vy?

Fotogalerie

  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 1
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 2
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 3
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 4
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 5
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 6
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 7
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 8
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 9
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 10
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 11
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 12
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 13
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 14
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 15
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 16
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 17
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 18
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 19
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 20
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 21
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 22
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 23
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 24
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 25
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 26
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 27
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 28
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 29
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 30
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 31
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 32
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 33
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 34
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 35
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 36
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 37
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 38
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 39
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 40
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 41
  • Detroit 2011: Hyundai Veloster: korejské sebevědomí: fotka 42

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
paráda roMANIAC 14.01.2011  23:09
dizajn anonym2 14.01.2011  19:56
Veloster Vajtus 14.01.2011  18:44
Re: ej haa salamoon 14.01.2011  17:32
wauw salamoon 14.01.2011  17:31
Re: Tak jak? Hrubis 14.01.2011  17:29
Re: Tak jak? riderhenry 14.01.2011  17:03
Re: Tak jak? laufeček 14.01.2011  16:50
Re: Tak jak? laufeček 14.01.2011  16:37
ej haa josip 14.01.2011  16:29
Tak jak? TeeJay 14.01.2011  16:15
Vstoupit do diskuse ›