Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise

Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: titulní fotka To byl ten slavný den kdy k nám do Detroitu byl zaveden...

BMW ukazuje, že hybridní šílenství se v příštích pár letech dost možná změní v čistě elektrické (a tedy o něco logičtější) šílenství. V konceptu ActiveE byste totiž spalovací motor hledali marně.

Z dálky se jedničkový bavoráček na detroitském stánku BMW tváří jako úplně normální, malé kupé. Jenže pozorní návštěvníci si záhy všimnou, že chybí výfuk. Ano, o pohon tohoto vozu se stará jen a pouze elektromotor o výkonu 170 koní a točivém momentu 250 Nm, který dokáže vůz zrychlit na 100 km/h za sympatických devět vteřin. Díky bateriím se zavazadlový prostor smrsknul z původních 370 litrů na 200 litrů, jinak je ale auto v podstatě stejné jako předtím – pasažéři mají uvnitř stejně málo místa jako v klasické sériovce $2$.

Zůstaňme ale ještě chvíli u baterií. Ty byly vyrobeny společností SB LiMotive speciálně pro tento koncept a měly by mu zaručit dojezd 160 km. Doba nabíjení je velmi krátká, v evropských podmínkách se má set baterií nabít za přibližně tři hodiny, což je docela fajn. Pohotovostní hmotnost se hlavně díky zástavbě právě oněch lithium-iontových baterek zvedla na 1,8 tuny. Zatím neznáme cenu, velmi pravděpodobné ale je, že ActiveE naváže na docela úspěšné MINI E, kterých mezi převážně fleetovými zákazníky (pronájem formou leasingu) jezdí na 600.

Fotogalerie

  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 1
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 2
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 3
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 4
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 5
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 6
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 7
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 8
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 9
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 10
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 11
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 12
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 13
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 14
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 15
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 16
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 17
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 18
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 19
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 20
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 21
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 22
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 23
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 24
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 25
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 26
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 27
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 28
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 29
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 30
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 31
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 32
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 33
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 34
  • Detroit 2010: BMW ActiveE a jeho nulové emise: fotka 35


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Pod kapotou zoro 17.01.2010  13:23
Re: Dojazd zoro 17.01.2010  13:15
Dojazd Vysnan1 13.01.2010  00:36
desiGn %RoboR 12.01.2010  20:55
Vstoupit do diskuse ›