Detriot 2009: Jaguar XK a XKR modelového roku 2010
Nejsportovnější Jag současnosti prošel nejen mírným faceliftem, ale má také nové osmiválcové motory.
Zatím to vypadá, že vyčlenění značky Jaguar z koncernu Ford, respektive jeho luxusní divize PAG, a začlenění do indické automobilové skupiny Tata „Velké kočce“ velmi prospívá.
Britská aristokratická značka na NAIAS představila svůj vylepšený topmodel, kterým není nic jiného, než kupé XK, respektive jeho ostré provedení XKR. Pod dlouhou přední kapotou si vrní místo motoru V8 4,2 l jednotka se stejnou konfigurací, ale objemem rovných pět litrů. Osmiválec vychází ze čtyři-dvojky, disponuje proměnnou délkou sacího potrubí a systémem variabilního časování ventilů a má v případě atmosférické verze výkon 385 hp (287 kW) a točivý moment 515 Nm. Kupé s ním zvládne akceleraci na 100 km/h za 5,5 s oproti původním 6,2 s.
Přeplňovaná verze XKR má výkon 510 k (380 kW) a točák 625 Nm. Zrychlení z klidu na stovku se zlepšilo z dosavadních 5,2 s na 4,8 s. Vůz má navíc standardně elektronicky řízený diferenciál s omezenou svorností. Maximální rychlost je v obou případech omezena na 250 km/h.
Přenos síly motoru na zadní nápravu zajišťuje vylepšený šestistupňový automat od firmy ZF. Ten má namísto klasického voliče kruhový ovladač JaguarDrive Selector, použitý poprvé u sedanu XF, jeho součástí je možnost manuální volby kvaltů pomocí pádel pod volantem.
A abychom nezůstali nic dlužni typickému označení těchto vylepšení, určitým liftingem prošla i tvář vozu. Nový je přední nárazník s jiným tvarem otvorů vedoucích vzduch k brzdám. Na zádi se modifikace dotkly nejen celého nárazníku, ale i krycích skel svítilen s upravenou optikou, vybavenou LED. Světelné diody se objevily i ve směrovkách zpětných zrcátek.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.