Defender dostane motor z Mustangu a Focusu RS. Benzinový čtyřválec s turbem!

Defender dostane motor z Mustangu a Focusu RS. Benzinový čtyřválec s turbem!: titulní fotka Land Rover Defender už se nevyrábí takřka rok a půl, ale konverze a úpravy britské terénní legendy vznikají pořád. Novinkou je instalace přeplňovaného čtyřválce EcoBoost 2,3 l.

Ne všechny úpravy aut přinášejí přebytek výkonu a dělají z nich trhače asfaltu. U klasického Defenderuto vlastně ani není nijak třeba. JE Motorworks z Coventry, které vede Jonathan Douglas, pracují na zajímavé konverzi britského terénního hranáče. Chtějí do přídě nainstalovat turbem dopovaný čtyřválec z Mustangu a Focusu RS. Ano, EcoBoost 2,3 l s výkonem 257 kW (349 k). Proč vlastně?

Protože má nižší emise CO2. No vážně! Vždyť vykazuje jen tabulkových 175 g/km. Poslední motor, který se do něj montoval v dobách aktivní kariéry, čtyřválcový turbodiesel 2,2 l, disponoval hodnotou 266 g/km. A byl podstatně slabší. Nutná je však modifikace agregátu, protože klientela chce traktorový zvuk, který se prostě k Defenderu hodí. Ale nedostatek výkonu mu neschází už teď, i když na stopy po pneumatikách na asfaltu to není…

K mání bude s manuálem i s šestistupňovým automatem JE Tiptronic. Konverze by měla být hotova ještě do konce letošního roku a ekologicky založení motoristé, kteří se nechtějí legendy vzdát, budou mít jistě radost. Pravda, za 20 tisíc liber (605 tisíc korun) na tolik vyjde samozřejmě pouze přestavba, za verzi se samočinnou převodovkou zaplatí logicky více.

Ono to není jen o nějaké ekologii, ale předpisy se zpřísňují v civilizovaném světě, hlavně ve městech. Mnohé metropole chtějí zakázat diesely. A JE Motorworks mají po Defenderu s moderním přímovstřikovým benzinovým motorem prostě poptávku, lidi takové auto zkrátka chtějí. Jinak by se do něčeho podobného nepouštěli, ne?

V úpravách ostrovní terénní klasiky mají už poměrně dlouhou tradici. Kupříkladu kompresorový osmiválec JLR 4,2 l dokázali převrtat o půl litru a dostat z něj 354 kW (482 k). Takový defík se rozhodně nemusel stydět za své výkony ani na silnici…

Fotogalerie

  • Defender dostane motor z Mustangu a Focusu RS. Benzinový čtyřválec s turbem!: fotka 1
  • Defender dostane motor z Mustangu a Focusu RS. Benzinový čtyřválec s turbem!: fotka 2
  • Defender dostane motor z Mustangu a Focusu RS. Benzinový čtyřválec s turbem!: fotka 3
  • Defender dostane motor z Mustangu a Focusu RS. Benzinový čtyřválec s turbem!: fotka 4
  • Defender dostane motor z Mustangu a Focusu RS. Benzinový čtyřválec s turbem!: fotka 5


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.