Další parádní objev. V jedné garáži se ukrýval prakticky nejetý Peugeot 309 GTI, může být váš

Další parádní objev. V jedné garáži se ukrýval prakticky nejetý Peugeot 309 GTI, může být váš: titulní fotka Chcete říct jedno „tajemství“? I když všichni milujeme Peugeot 205 GTI, tak jeho větší brácha 309 GTI jezdí mnohem lépe. Vím to, protože jsme měl tu čest vyzkoušet si oba.

Ale právě to, že lidé většinou dávají přednost 205, způsobuje příjemný cenový rozdíl ve prospěch většího modelu.

Stejný fakt je ale příčinou, proč je tak těžké najít nějakou slušnou 309 GTI vůbec na prodej. Kvůli své nechtěnosti jich spousta zmizela. Ale všechny ne, teď se v jedné zamčené garáži našel nádherný červený kousek s nájezdem pouhých 131 mil, tedy 210 kilometrů. Celou dobu jej vlastnil jeden majitel – a právě ten jej nyní nabídl do aukce v britském Sandown Park Race Course, která proběhne 26. února pod záštitou Barons Auctions.

Tehdy ještě Francouzi věděli, jak postavit sportovní sedan. Peugeot 405 Mi16×4 je i dnes skvělé auto

Větší typ 309 vznikl původně pod značkou Talbot jako model Arizona a měl nahradit typ Horizon. Peugeot jej ale převzal a umístil do své nabídky nad model 205, se kterým sdílel řadu dílů. Značku Talbot poté zrušil.

Sportovní model 309 GTI byl oproti 205 podceňován. Nikdy nezávodil v tak prestižních kategoriích (v Británii ovšem tamní dealerský tým podporoval mladé talenty a ti právě s typem 309 GTI měli šanci na titul ve své třídě – jména Colin McRae a Richard Burns určitě znáte), a tak jej zákazníci trochu přehlíželi, přitom to byl vlk v beránčím rouše. Zatímco 205 mohla mít kromě motoru 1,6 ještě osmiventilovou devatenáctistovku, typ 309 dostal vždy jen tento větší motor s výkonem 128 koní, ke konci navíc i s šestnáctiventilovým rozvodem.

Zrychlení na stovku za 8 sekund bylo jen o 0,2 sekundy pomalejší než u 205 GTI, ačkoliv váhový rozdíl mezi auty není zanedbatelný. Maximální rychlost byla dokonce o 8 km/h vyšší. Přitom je ale při jízdě na limitu větší 309 stabilnější a celkově vyváženější. Jelikož je prostornější, je i mnohem použitelnější.

Víte, že ve slavné rallye skupině B závodily i pick-upy? Homologaci měly hned tři

Zvenčí GTI poznáte podle černých plastových nárazníků s červeným proužkem, který byl v osmdesátých letech pro sportovní modely nezbytností. Typickým prvkem byla i čtveřice hranatých světel v nárazníku – dvě mlhová a dvě dálková. Záď zase zdobí decentní spoiler. Nic z toho nechybí ani nabízenému kousku, který je v perfektní kondici. Kvůli tomu se také odhaduje, že bude prodán za 8 až 11 tisíc liber, tedy 180 až 250 tisíc korun. Ano, doby, kdy bylo GTI za pár korun, už minuly.

Fotogalerie

  • Další parádní objev. V jedné garáži se ukrýval prakticky nejetý Peugeot 309 GTI, může být váš: fotka 1
  • Další parádní objev. V jedné garáži se ukrýval prakticky nejetý Peugeot 309 GTI, může být váš: fotka 2
  • Další parádní objev. V jedné garáži se ukrýval prakticky nejetý Peugeot 309 GTI, může být váš: fotka 3
  • Další parádní objev. V jedné garáži se ukrýval prakticky nejetý Peugeot 309 GTI, může být váš: fotka 4
  • Další parádní objev. V jedné garáži se ukrýval prakticky nejetý Peugeot 309 GTI, může být váš: fotka 5


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
GTi V.M. 19.01.2019  20:34
super we 18.01.2019  10:14
Vstoupit do diskuse ›