Daihatsu to v Evropě pomalu balí
Značka Daihatsu oficiálně oznámila odchod z evropského trhu.
Na japonském trhu pátá nejúspěšnější značka Daihatsu se rozhodla (tedy spíše Toyota, která značku vlastní) definitivně skoncovat se svými globálními aktivitami a poté, co se už v roce 1992 stáhla ze Severní Ameriky a v roce 2006 i z Austrálie přijde na řadu i Evropa.
Na Starém kontinentu ukončí své aktivity za dva roky, přesně 31. prosince 2013, i nadále ale bude fungovat servisní síť. Značka, která v japonsku vloni prodala přes 600 000 aut, operovala jen na deseti evropských trzích a její podíl na trhu neustále klesal. V nejúspěšnějším roce 2007 se tu prodalo 58 600 aut, vloni jen 19 300 vozidel a hřebíčkem do rakve byl navíc silný jen. Nadále tak bude operovat už jen v Japonsku a přilehlých asijských trzích.
A co my s tím an AUTOFUN, ptáte se? Je to jednoduché. S odchodem Daihatsu se totiž musíme rozloučit s jedním sportovním autem, které jsem nikdy na autosalonem neopomenul obejít – roadster-kupé Copen. Tahle sympatická, malá a lehoučká (850 kg) předokolka se před pár lety konečně začala vyrábět i s volantem vlevo a přeplňovanou kei sedmistovku nahradila třináctistovka DOHC s proměnným časováním ventilů. Ta disponovala výkonem 87 k při 6000/min, což zajišťovalo zrychlení na stovku za snesitelných 9,5 s a dokázalo auto, obuté do pneumatik 165/50 R 15, rozhýbat na maximálku 180 km/h.
A Evropa také přijde o jednu parádní japonskou stylovku – hranatý
hatchback Materia, s nímž uděláte možná více parády, než
s miníkem.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
Kdy? | *Vavris* | 20.01.2011 08:26 |
Copen | Subaru4ever | 19.01.2011 19:39 |
Re: Daihatsu | DBS | 19.01.2011 18:42 |
Daihatsu | faltaIX | 19.01.2011 17:35 |
Vstoupit do diskuse › |