Corvette C7 Z06: Callaway i Lingenfelter vyměňují kompresory

Corvette C7 Z06: Callaway i Lingenfelter vyměňují kompresory: titulní fotka Sedmá generace kultovního amerického sporťáku nedává spát zámořským tunerům. I z výkonnější Z06 jsou schopni vydupat hodně přes 700 koní.

Nová Corvette Z06 rozhodně netrpí nedostatkem výkonu. Kompresorový vidlicový osmiválec LT4 v sériové verzi dává pěkných 485 kW (659 koní) a 881 N.m. To rozhodně není z pořádného objemu 6,2 l málo a za 79 tisíc babek, tedy necelá dvě mega v korunách dostanete hodně zábavy na čtyřech kolech.

Hm, málo to není možná pro obyčejné smrtelníky, ale pro americké tunery rozhodně ano. Ti totiž nemají nikdy dost. Firma Callaway Cars z Old Lyme v Connecticutu je v branži známá dostatečně, vždyť existuje již od roku 1977! V minulosti proslula svými turbo kity, ale ladila nejen Corvetty a Camara, ale i vozy Alfa Romeo, Mazda, Mercedes-Benz a Range Rover!

Vette sedmé generace v jejich podání ovšem nedostala turbodmychadlo, nýbrž vlastní kompresor GenThree a trojitý mezichladič stlačeného vzduchu. Výsledek? Pod upravenou kapotou se skrývá 564 kW, tedy 767 koní! Ty jsou k dispozici v 6200 otáčkách. Pozor, to ještě není všechno, na zadní kola se přenáší 1053 N.m/4500 min-1. Z klidu na 97 km/h supersport vystřelí za 2,8 s, což značí sprint na naši stovku určitě nejvýše za tři vteřiny. Čtvrtmíli (402 m) zvládne auto za 10,5 s, určitě ji testovali na nějakém dragstripu, kterých je v USA jako máku.

Celý kit přitom přijde jen na 17 tisíc dolarů, tedy 416 tisíc korun a zákazník dostane jako bonus tříletou záruku omezenou necelými 58 tisíci km. A ještě si kromě dalších příplatkových prvků výbavy včetně ostrého výfuku může poladěnou C7 objednat rovnou u dealera Chevroletu, tedy ne u všech, samozřejmě.

Ale Reeves Callaway není na úpravy Z06 sám. Konkurence rozhodně nespí!John Earl Lingenfelter (1945–2003), závodník s dragstery, se věnoval vždy prakticky pouze zušlechťování produktů koncernu General Motors a společnost Lingenfelter Performance Engineering z Decaturu v Indianě v tom pokračuje i dvanáct let po jeho předčasném odchodu, právě závodění se mu stalo osudným.

Ze Z06 dostala sice jen 537 kW (730 koní) a porce krouťáku zůstala pod tisícovkou (990 N.m), ale i tak se nemá kit Stage 1 za co stydět. Znamená to, že se dočkáme i dvojky, trojky a vyšších čísel? Třeba ano, ale s takovými se určitě v běžném provozu už nesvezete. Upravený kompresor dostal novou řemenici, motor má i jiný vzduchový filtr a klikový hřídel. Záruku dává firma ale pouze třetinovou co do času i vzdálenosti. Slabota… Jenže je nutné dodat, že ani jedna z nich není žádnou bandou pomatených garážistů a zkušeností mají obě více než dost.

Fotogalerie

  • Corvette C7 Z06: Callaway i Lingenfelter vyměňují kompresory: fotka 1
  • Corvette C7 Z06: Callaway i Lingenfelter vyměňují kompresory: fotka 2
  • Corvette C7 Z06: Callaway i Lingenfelter vyměňují kompresory: fotka 3
  • Corvette C7 Z06: Callaway i Lingenfelter vyměňují kompresory: fotka 4
  • Corvette C7 Z06: Callaway i Lingenfelter vyměňují kompresory: fotka 5

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.