Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy

Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: titulní fotka Američany už přestaly bavit duely s britskými Aston Martiny ve třídě GT1 a představují novou Corvettu pro třídu GT2, která nabízí mnohem větší konkurenci. Navíc nyní za základ posloužila ostrá Corvetta ZR1.

Corvette Racing podle svých tiskových materiálů otevírá novou kapitolu a na Mid-Ohio Sports Car Course, které bude probíhat od 6. do 8. srpna představí novou Corvette C6.R GT2. Tento nový závodní vůz má mít i díky pravidlům třídy GT2 mnohem blíže k sériovým vozů a jeho základem je Corvette ZR1.

Pro stavbu závodních Corvette C6.R GT2 je z modelu ZR1 použit hliníkový skelet karoserie, díly podvozku, řízení, čelní sklo, některé povrchové panely karoserie a řada dalších dílů. Závodní Corvetta se snaží sériové ZR1 přiblížit i svým vzhledem.

Pokud někdo očekává, že pod dlouhou kapotou trůní kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 litru z modelu ZR1 s výkonem 638 koní (469 kW), pak bude zklamán. K pohonu C6.R GT2 slouží osmiválcový small block o objemu 6,0 litru odvozený od ze sedmilitrového motoru pro třídu GT1. Tato pohonná jednotka disponuje výkonem 470 koní (346 kW) při 4800 min-1 a točivým momentem 725 Nm při 4500 min-1.

Corvetta pro třídu GT2 má tedy výkon nižší než sériové modely ZR1 a Z06 (512 k/377 kW) a samozřejmě i než její předchůdce pro třídu GT1, který disponoval výkonem 590 koní (434 kW). Nový motor bude pracovat na biopalivo E85 a bude používán pro zbytek letošní sezóny seriálu American Le Mans Series (ALMS), což představuje ještě pět podniků. Pro rok 2010 připravuje Corvette Racing zcela nový osmiválec o objemu 5,5 litru, který bude vycházet ze sériového small blocku GM.

Od přestupu do třídy GT2 si Corvette Racing slibuje větší přiblížení závodních strojů sériovým vozům a také atraktivnější závody, v nichž je mnohem větší konkurence díky účasti vozů značek Porsche, Ferrari, Aston Martin, Jaguar, Viper, Panoz, Ford a BMW. Vliv na tento přestup měly samozřejmě i finance, protože třída GT2 není tak nákladná jako GT1, což dokazují například použité komponenty. Pro třídu GT1 byly Corvetty vybaveny například keramickými kotouči brzd a koly z magnesia, zatímco pro třídu GT2 budou použity ocelové brzdové kotouče a hliníková kola.

Corvette Racing nasadí do třídy GT2 dva vozy, které ponesou startovní čísla 3 a 4. Za volantem Corvetty C6.R GT2 s číslem 3 se budou střídat jezdci Johnny O'Connell a Jan Magnussen, zatímco o číslo 4 se podělí Oliver Gavin a Olivier Beretta. Druhou dvojici při zářijovém podniku Petit Le Mans zastoupí jezdci Antonio Garcia a Marcel Fassler.

Fotogalerie

  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 1
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 2
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 3
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 4
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 5
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 6
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 7
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 8
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 9
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 10
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 11
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 12
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 13
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 14
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 15
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 16
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 17
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 18
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 19
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 20
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 21
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 22
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 23
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 24
  • Corvette C6.R GT2: přestup do nižší třídy: fotka 25


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
Re: Brzdy l@bus 06.08.2009  00:22
Brzdy pepagl 05.08.2009  21:21
Vstoupit do diskuse ›


Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 19428 | Zobrazit seznam všech anket