Confederate G2 P51 Combat Fighter: Hliníkový ingot podruhé

Confederate G2 P51 Combat Fighter: Hliníkový ingot podruhé: titulní fotka Confederate vyrábí opravdu extravagantní motorky, prakticky umělecká díla v jedné stopě. Druhá generace P51 není výjimkou.

První P51 byla představena 7. prosince 2013, v den výročí útoku Japonců na americkou námořní základnu Pearl Harbor. Nyní následuje druhá. Opět nese název po stíhačce a bombardéru North American P-51 Mustang a jedná se o vzhledově výraznou mašinu. Confederate koneckonců ani nic jiného neumějí, navíc jim stroje v současnosti navrhuje Jihoafričan Pierre Treblanche, který proslul kdysi u Ducati. Podle samotného výrobce se novinka nechala inspirována rebely a antihrdiny ze šedesátých let minulého věku. No, při pohledu na ni nejsou marketingové fráze zas až tak daleko od pravdy…

Ohromující Combat Fighter je prakticky pojízdným hliníkovým ingotem, podvozek s rozvorem 1588 mm i celý motor nejsou vyrobeny prakticky z ničeho jiného, dobře, semtam najdete i nerezovou ocel, titan a uhlíková vlákna. Jednomístnému steetfighteru zůstala unikátní přední vidlice i jediná zadní pružina. Monstrum pohání dvouválcové véčko objemu 2163 cm3, které najdeme i ve známějším X132 Hellcat. Základ má v Milwaukee, jenže slavní ladiči S&S se vyřádili do sytosti.

V tomto případě nabízí naprosto šílených 149 kW (203 koní), na zadní diskové kolo pak řetěz přenáší 231 N.m krouťáku. Supersportu by stačilo k celkem slušným výkonům, americký bitevník na dvou kolech je ale prost kapotáže. Hmotnost 228 kg sice říká, že pomalý nebude, jenže na okruhu se s ním řádit moc nedá. Jen rovně! Čtrnáctilitrová nádrž ale pak vyschne zatraceně rychle. Když chcete postavit něco speciálního, větší banda vám přece zkazí konečnou vizáž!

Nádherně minimalistický G2 P51 Combat Fighter je nabízen ve dvou verzích, obou náležitě drahých. Stříbřitě zářící Blonde stojí 113,9 dolarů (2,67 milionu korun), hliník je však u blondýnky jen lehce povrchově upravený. Černá Black Flag přijde na 119,5 tisíce, tedy necelých 2,8 milionu v naší měně. Zájemci si však budou muset pospíšit, protože se dohromady vyrobí jen 61 strojů. Samozřejmě ručně. Proto ty horentní sumy, materiály použité při výrobě také nejsou levné…

Společnost Confederate Motors existuje už od roku 1991. Kusovou výrobu exkluzivních motorek spustila v listopadu 1994, taky se několikrát přestěhovala, jednou dokonce zkrachovala a doplatila na řádění hurikánu Katrina, protože zrovna sídlila v New Orleansu. Nyní však funguje celých devět let v Birminghamu, jistěže ne v tom britském, nýbrž ve státě Alabama. A její motorky už nevypadají jako hromada trubek na kolečkách, v minulosti tomu tak bývalo.

Fotogalerie

  • Confederate G2 P51 Combat Fighter: Hliníkový ingot podruhé: fotka 1
  • Confederate G2 P51 Combat Fighter: Hliníkový ingot podruhé: fotka 2
  • Confederate G2 P51 Combat Fighter: Hliníkový ingot podruhé: fotka 3
  • Confederate G2 P51 Combat Fighter: Hliníkový ingot podruhé: fotka 4
  • Confederate G2 P51 Combat Fighter: Hliníkový ingot podruhé: fotka 5
  • Confederate G2 P51 Combat Fighter: Hliníkový ingot podruhé: fotka 6

Diskuse k článku

Poslední příspěvky:

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.



Plakát týdne

McLaren 720S

Anketa

Který nový supersport se vám líbí?
Počet hlasů: 17145 | Zobrazit seznam všech anket