Jeden z 146 Fordů RS200, které smějí i na silnici, se prodal za víc než 6 milionů
Ford má ve své historii spoustu úchvatných aut, která se skvěle hodí do vysněné garáže. Patří k nim i homologační speciál RS200. Ale je hodně drahý, nedávno se jeden prodal za víc než 6 milionů.
Fordu se v rally vždy docela dařilo a dokázal stavět auta, která měla na vítězství – Lotus Cortina a Escorty RS1600, RS1800 a RS2000 opravdu na tratích světových rally zářily. Začátkem osmdesátých let byly ale Fordy najednou pozadu. Druhá generace Escortu začala už mít svá léta, ta třetí přešla na pohon předních kol a mezitím se objevilo Audi Quattro se čtyřkolkou a nastupovala také skupina B. Původní plán na vývoj Escortu RS1700T byl zavržen jako nekonkurenceschopný a Ford se do vývoje pustil znovu.
Výsledkem byl speciál RS200, který se nepodobal žádnému existujícímu modelu, měl lehkou aerodynamickou karoserii a motor uprostřed. Kvůli homologaci muselo vzniknout 200 aut, jen 146 z nich pak vzniklo jako silniční verze, která se prodávala zákazníkům. Jde o extrémní vzácnost, která stojí jako moderní hypersport. Stejně je to ale i s dalšími homologačními speciály – Peugeotem 205 T16, Audi Sport Quattrem nebo Lancií Delta S4 Stradale.
Také nevěříte v „auto po prvním majiteli a důchodci“? Tohle AMG mělo jediného vlastníka od roku 1977
Kousek, který vidíte na fotkách, pochází ze soukromé sbírky a jak je vidět na některých fotkách, návštěva haly, kde je uskladněn, by určitě znamenala mnohem víc radosti z prohlížení automobilových pokladů. Jen je škoda, že tolik takových vozů zůstává ukrytých a nemůžete je ani potkat na silnicích a mít ze setkání radost. Třeba tento vůz toho po silnicích opravdu moc nenajezdil, jen 1135 mil (1826 km) za 32 let.
A nedávno se prodal – hodně draze, nového majitele stál 280 tisíc dolarů, tedy v přepočtu 6,3 milionu korun. Tolik stojí například nové Lamborghini Huracán Performante.
A pokud vás RS200 vážně baví, můžete mít hned dvě. Ve španělském Vigu se také prodává jedno RS200, ovšem v tomto případě jde o závodní kus z roku 1987 s výkonem 450 koní. Má najeto více, konkrétně 3700 kilometrů, ovšem v závodním režimu. Auto sloužilo v dealerském týmu Ford Espana, který provozoval dva exempláře. Závodili s ním Antonio Zanini a poté José María Aguado. Po aktivní kariéře ovšem prošlo renovací u Luise Diase. Ten má tento stroj opravdu zmáknutý, dělal mechanika závodnímu pilotovi Juaquinovi Santosovi, který také jezdil Mistrovství světa s jedním RS200 za tým Diabolique. Tento kousek váš ovšem vyjde na 9,5 milionu korun.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.