Diskuse: Honda Civic Si 9G: podobný výkon, více točáku

zpět na článek
  • Uživatel_5340709foto Uzivatel-5340709

    Re: mhmm

    04.02.11 08:24 Reagovat

    Třeba u té RX8 nebýt lehce "otuněné" koncovky výfuku, skoro by se to zvuku vysavače i blížilo >:D .Každopádně tenhle motor vibrace vůbec nezná!

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: mhmm

    03.02.11 21:14 Reagovat

    to mne se dokonce i strasne libi ten zvuk, o kterem nekteri tvrdi, ze je jako vysavac >:D

  • Uživatel_5340709foto Uzivatel-5340709

    Re: mhmm

    03.02.11 20:54 Reagovat

    Tak to jo, před wankelem /aspoň před tím z RX8/ se musí sklonit i V6. Ten ševelí a sviští .....jedna báseň :yes: a je celkem jedno, jestli je tam 5 tis. nebo skoro 9 tis. otáček. >:D

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: mhmm

    03.02.11 18:48 Reagovat

    Nahodou, ted jsem se nedavno svezl s Hyundaiem i20 a ten motor se mi zdal rozhodne lepsi nez jeho predchudce v Getzu, takze rozhodne nejsem zpatecnicky >:D Spis jsme celkem exot, kdyz je u me co do projevu nejlepsi Wankel, kdyz zustaneme u "civilnejsich" motoru :-)

  • Uživatel_5340709foto Uzivatel-5340709

    Re: mhmm

    03.02.11 17:40 Reagovat

    Moc se na to netěš, budeš zklamanej a bude se ti stýskat po těch starších klidnějších a zvukově příjemnějších motorech, a budež za zpátečníka >:D :-! 8-s

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: mhmm

    03.02.11 16:52 Reagovat

    To zni logicky. Uz abych se v nejakem primovstriku svezl :-)

  • Redmex

    Re: mhmm

    03.02.11 09:10 Reagovat

    Všetky diesle majú už roky priamy vstrek, preto benzín s DI má podobný chod ;)

    Inak DI motory sú schopné dosiahnuť vyšší kompresný pomer s rovnakým palivom, lebo to odparovaním ochladzuje steny valcov. Motory, ktoré vstrekujú do sacích kanálov, tak pre rovnaký efekt musia vstrekovať viac. Preto napr. DI na E85 nemá v zime taký problém so štartom, palivo nenamŕza na steny sacieho potrubia.
    Druhá výhoda je nižšia spotreba paliva, jednak kvôli spomínanému chladeniu stien valcov, tiež lebo sa palivo neusadzuje na stenách "sania", nevíri pri prechode ventilmi a podobne, preto rj môže vstrekovať menej pre rovnaký výkon.
    Poslednou, nevyužívanou, výhodou je schopnosť vrstvenia zmesi a chod na chudobnú zmes. To je jednak extrémne náročné na techniku (v desiatok milisekúnd vstreknúť niekoľko krát rôzne dávky paliva pri vysokom tlaku do okolia sviečky) a dizajn hlavy nemôže byť lacný ako bez toho. Potom je možné pracovať na veľmi chudobnú zmes. Druhým problémom s tým spojený sú emisie NOx a náročnosť na palivo. Robilo to Mitschubishi s GDI koncom 90. rokov, inak neviem o nikom. VW s podobný tak využívajú DI na 30% schopností...

    PS. všetko je však veľmi relatívne, nepriamovstreké motory majú skoro všetky ešte technologické rezervy, kde je možné zvýšiť výkon a znížiť straty, kvôli cene sa to však nerobí. Takže vyladený II bude fungovať lepšie low cost DI. Viď VW, ktoré so svojími FSI dieru do sveta neurobilo...

  • Uživatel_5340709foto Uzivatel-5340709

    Re: mhmm

    03.02.11 08:50 Reagovat

    teeJay: tak doufám, že to přežiji >:D . Jinak to je přesně ten problém, spalování u PV se dost často blíží charakterově spalování dieselu. Proto stejné potíže s chodem. 8-s

  • Skyline

    Re: mhmm

    03.02.11 08:48 Reagovat

    riderhenry: teorie uz tu byla, ja zkusim nadhodit praktickou zkusenost - zkus se svezt s i zde testovanym RCZ 1.6 THP 200. To auto jede na neutral skoro jako diesel, strasny. Docela me to prekvapilo, o tvrdsim chodu jsem do te doby jen cetl, realita je horsi, nez bych si myslel.

  • TeeJayfoto TeeJay

    Re: mhmm

    03.02.11 08:25 Reagovat

    J@W: ty si koleduješ. Přijde bubus nebo exot a poplive tě tak, že na tobě nezůstane nitka z petlahve suchá. >:-[]

    Nevím, jak moc se liší teploty při spalování chudé směsi s přímým a nepřímým vstřikem, ale jak říkáš, spalování chudé směsi ve větší míře vyvolává hrubý chod a precizní přímovstřik by to měl řešit.

    Tolik učebnicová realita. Jenže pak je tu reálný svět a v něm se najednou ukazuje, že se PV motory, a je jedno, jestli od Mitsubishi nebo VW, chovají dost často jako diesely, zatímco nepřímé většinou ne. Takže buď není PV tak úžasný, jak se tvrdí, nebo to prostě ta která automobilka neumí vyladit.

    King: Tak to upřímně zírám, o tom jsem neměl ani potuchy. :-O Ovšem pokud Honda skutečně nezaspala, ale dala projekt k ledu, pak je při jejich úrovni znalostí o motorech na PV možná opravdu něco shnilého. 8-s

    Také jsem zvědavý na ten atmosférický Sky G od Mazdy...

  • Uživatel_5340709foto Uzivatel-5340709

    Re: mhmm

    03.02.11 07:46 Reagovat

    Henri, nevím jestli to přesně napíšu správně, motory které spalují chodou směs za vysokých tlaků a teplot /což by měla být parketa přímovstřiků/ tak se jim lece stane, že spadnou do režimu "klepání", kdy se směs buď sama vznítí ve špatnou dobu, nebo vyhoří příliš rychle, což je zdroj hrubého chodu, detonací a vibrací. Tohle všechno průběžně odstraňuje lambda ve spolupráci s čidly klepání. U přímovstřiků si výrobci právě slibuji částečné vyřešení těchto problémů, protože mohou tak načasovat zapálení směsi a jít do všších tlaků a teplot, ale zároveň s tím přichází více emisí NOx jako u dieselu, což další problém.

  • riderhenryfoto riderhenry

    Re: mhmm

    02.02.11 23:41 Reagovat

    DI motoru maji i hrubsi chod? Ani nevim proc, ale nejak jsme si vzdycky myslel, ze jsou naopak kultivovanejsi. Da se nejak jednoduse vysvetlit, cim je to zpusobeno?

  • Kingfoto King

    Re: mhmm

    02.02.11 22:51 Reagovat

    Nezaspala - [odkaz] . To je, prosím pěkně, článek z ledna 2004. V té době měla přímovstřikový dvoulitr, ale po analýze kladů a záporů bylo rozhodnuto se touto cestou neubírat.

    Nemám k tomu úplně přesné info, ale v zásadě jde o to, že paket výhod, tedy zejména přesnější dávkování a snížení spotřeby nevyváží negativa (citlivost na kvalitu paliva, poruchovost, konstrukční náročnost, cena, hrubý chod, smysluplnost jen v nízkých otáčkách). Honda se proto rozhodla místo přímého vstřiku dál raději pilovat mechaniku systému i-VTEC, jehož nízkootáčkový vířivý režim u rozvodu SOHC víceméně DI supluje. Že by motory Honda žraly víc než konkurenční DI jsem si nevšiml. :-)

    Větší smysl dává DI asi u turbomotorů, ty ale, jak známo, u Hondy zatím moc neletí.

  • mustafafoto mustafa

    Re: mhmm

    02.02.11 17:02 Reagovat

    No a vzhledem k tomu, že K20 má nepřímej vstřik do sacího traktu, tak to tu spotřebu ještě zhoršuje, protože aby ochladil stěny válců, tak tam toho musí vstříknout trochu víc. Hold co se týče přímýho vstřiku, tak honda trochu zaspala.

  • TeeJayfoto TeeJay

    Re: Budoucnost???

    02.02.11 15:18 Reagovat

    Osobně proti tomuto řešení nic nemám. Je takové... americké a jak zde správně zaznělo, nejmenuje se to Type R, tak s tím nemám problém. Ovšem pokud by to chtěli v Evropě vydávat za Type R, to bych vnímal jako tragédii. Navíc tomuhle designu bych asi odpustil spoustu věcí. ;-) >:D :yes:

  • Kingfoto King

    Re: turbo

    02.02.11 13:59 Reagovat

    Nezaujalo? Nevím, jak celoevropsky, ale v Británii to byl 2 roky nejprodávanější 3D HH na trhu, v ČR vloni druhý nejprodávanější HH po Focusu ST/RS. ;-)

  • Lioooo

    turbo

    02.02.11 13:55 Reagovat

    ved nech tam daju turbo... tych 200 koni bol jeden z dovodov preco toto auto vela ludi nezaujalo. Ved tolko ma aj omoc mensie Clio RS...

  • Kingfoto King

    Re: mhmm

    02.02.11 13:51 Reagovat

    exot: To máš sice pravdu, ale řeč byla o "neplnění emisí", tak ti říkám, že v tom problém není. Pokud ti nevoní Ferrari Italia, tak si tam dosaď třeba Aston Martin, to máš fuk.

    Je to prostě o snižování nákladů.

  • Uživatel_5340709foto Uzivatel-5340709

    Re: mhmm

    02.02.11 13:40 Reagovat

    exote: je jasné, že s tak vysokými teplotami spalování a kompr. poměry musí ruku v ruce přijít na řadu selektivní katalyzátory DeNOx a zásobníkové katalyzátory a další "odlučovače" NOx, bez toho to asi nepůjde.

  • Hrubisfoto Hrubis

    Re: pořád se jaksi nepochopilo

    02.02.11 13:31 Reagovat

    nebudu se motat do tehle debaty, ale prvni dobry motor od mazdy asi ne >:D ... Kdyz nic jineho, tak 13B uznat musis :-) :yes:

zpět na článek