Citroën DS3 Racing: Závod může začít

Citroën DS3 Racing: Závod může začít: titulní fotka Automobilka Citroën oznamuje, že zájemci o nejostřejší provedení modelové řady DS3 s označením Racing, na jehož vývoji pracovali inženýři divize Citroën Racing, mohou první objednávky podávat od 1. září 2010.

Citroën DS3 Racing odráží dosavadní zkušenosti automobilky v motoristickém sportu a zároveň má nejblíže k připravovanému závodnímu provedení modelu DS3 pro účast v seriálu WRC.

Ostrý třídveřový hatchback s karoserií dlouhou 3962 mm, širokou 1717 mm, vysokou 1443 mm a rozvorem náprav 2464 mm bude možné jednoduše identifikovat díky jednomu ze dvou barevných provedení exteriéru.

DS3 Racing bude k dispozici v černém nebo bílém laku karoserie v kombinaci s oranžovou, resp. šedou střechou. Ve stejné barvě jako střecha jsou i litá kola, vnější zpětná zrcátka, spoiler na víku zavazadlového prostoru, palubní deska a další prvky.

Kromě speciálního barevného provedení se exteriér DS3 Racing může pochlubit i novými komponenty z uhlíkových vláken, mezi něž patří přední nárazník, rozšíření blatníků, lišty na bocích a difuzor pod zádí.

Od ostatních provedení Citroënu DS3 se verze Racing liší i svým interiérem. V hojné míře jsou v něm využita uhlíková vlákna, z nichž je středová konzole, část volantu a loketní opěrky na výplních dveří. Nejzásadnější změnu oproti interiéru standardní DS3 ovšem představují nová sportovní sedadla.

Sportovní auto ovšem nedělá lak karoserie nebo nová sedadla, ale především motor a podvozek. K pohonu slouží přeplňovaný čtyřválec 1.6 THP naladěný na výkon 207 k (152 kW) při 6000 min-1. Maximální točivý moment 275 Nm je dostupný od 2000 do 4500 min-1. Tyto hodnoty jsou výsledkem použití přeprogramované řídící jednotky, vyššího plnícího tlaku turbodmychadla a upraveného výfuku.

Jen pro pořádek si připomeňme, že nejvýkonnější standardní DS3 má pod kapotou rovněž čtyřválec 1.6 THP, ale naladěný na 150 koní (110 kW) při 6000 min-1 a točivým moment 240 Nm dostupný od 1400 do 4000 min-1.

Kontakt s asfaltem mají na starosti 18palcová kola se specifickým designem, jejichž standardním obutím jsou pneumatiky Bridgestone Potenza o rozměrech 215/40 R18. Úprav se dočkal i brzdový systém, který je vpředu vybaven novými kotouči s 4pístkovými třmeny.

Pro dosažení sportovnějších jízdních vlastností byl důkladně přepracován i podvozek, který je vybaven novými tlumiči. Ve srovnání se standardním DS3 má verze Racing o 30 mm širší rozchod kol vpředu i vzadu a o 15 mm nižší světlou výšku.

Citroën poprvé od představení předsériového DS3 Racing na březnovém ženevském autosalonu uvádí i oficiální informace o jeho jízdních výkonech. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne za 6,5 s a 1000 metrů s pevným startem ujede za 26,5 s. Maximální rychlost je 235 km/h.

Součástí standardní výbavy Citroënu DS3 Racing jsou vedle vypínatelného systému ESP i prvky zvyšující komfort posádky v interiéru. Řidič a jeho spolujezdci si tak mohou vedle adrenalinových jízdních zážitků užívat i automatickou digitální klimatizaci a audio systém s osmi reproduktory, Bluetooth® a připojením USB.

Objednávky na DS3 Racing bude Citroën přijímat od 1. září letošního roku a cena nejostřejšího zástupce francouzské značky začíná na 29.990 Euro (zhruba 747.000,– Kč). Vyrobena má být omezená série 1000 vozů, z nichž 200 dostane pravostranné řízení pro britský trh. První majitelé si svůj Citroën DS3 Racing odvezou domů koncem letošního roku.

Fotogalerie

  • Citroën DS3 Racing: Závod může začít: fotka 1
  • Citroën DS3 Racing: Závod může začít: fotka 2
  • Citroën DS3 Racing: Závod může začít: fotka 3
  • Citroën DS3 Racing: Závod může začít: fotka 4
  • Citroën DS3 Racing: Závod může začít: fotka 5
  • Citroën DS3 Racing: Závod může začít: fotka 6
  • Citroën DS3 Racing: Závod může začít: fotka 7
  • Citroën DS3 Racing: Závod může začít: fotka 8
  • Citroën DS3 Racing: Závod může začít: fotka 9
  • Citroën DS3 Racing: Závod může začít: fotka 10


Diskuse k článku

Poslední příspěvky:
Autor Datum a čas
pro doplneni ... Ho! 24.08.2010  09:51
Môže byť... branisimo 24.08.2010  08:32
Vstoupit do diskuse ›