Citroën Survolt: velká galerie z Le Mans Classic
Automobilka Citroën na letošním Le Mans Classic představila funkční koncept závodního elektromobilu Survolt, který na slavné trati zajel několik okruhů.
Citroën v polovině minulého týdne před akcí Le Mans Classic oznámil svou prezentaci funkčního konceptu Survolt a stručnou tiskovou zprávu doplnil několika fotografiemi.
Nyní francouzská automobilka zveřejňuje rozsáhlou fotogalerii dokumentující účast konceptu Survolt na Le Mans Classic, kde se v sobotu 10. července představil divákům za doprovodu neméně atraktivního konceptu supersportovního vozu GTbyCitroën a několika zástupců modelové řady DS3.
Za volant Citroënu Survolt při Le Mans Classic usedla Vanina Ickx, která aktivně závodí v řadě značkových pohárů od roku 1996, kdy zahájila svou kariéru v seriálu BMW Compact Cup. Díky výkonům, které podávala v Le Mans Endurance Series, se dostala do DTM, v němž v letech 2006 až 2008 zastupovala značku Audi. Jejím otcem je Jacky Ickx bývalý jezdec Formule 1, šestinásobný vítěz 24 hodin Le Mans a vítěz Rally Paris-Dakar z roku 1983.
Citroën Survolt se pyšní dramaticky tvarovanou karoserií z karbonu dlouhou 3,85 m, širokou 1,87 m a vysokou jen 1,20 m. Kupé s pohotovostní hmotností 1,15 tuny k pohonu využívá dvojici elektromotorů s výkonem 300 koní (221 kW) dostupným od 0 do 5000 otáček za minutu. Akceleraci z 0 na 100 km/h zvládne Survolt pod pět sekund a dosáhne maximální rychlosti 260 km/h.
Elektrickou energii dodávají motorům konceptu dvě 140 kg lithium-iontové baterie, z nichž každá má kapacitu 31 kWh. Survolt má na jedno nabití ujet až 200 km. Dobíjení je možné dvěma způsoby. Blíže nespecifikované rychlé dobíjení může trvat jen dvě hodiny a při využití běžné sítě na 220 V zabere 10 hodin.
Fotogalerie
Diskuse k článku
Poslední příspěvky:
Autor | Datum a čas | |
---|---|---|
- | Jizerkář | 14.07.2010 09:31 |
Vstoupit do diskuse › |